¿Qué es Canopy?

Canopy crea productos de software de impuestos con un propósito: facilitar la vida fiscal. Practice Management aumenta la eficiencia de tu flujo de trabajo al tiempo que mejora las relaciones con los clientes mediante un portal de clientes y la gestión avanzada de proyectos. Tax Resolution te ahorra horas en cada caso con formularios del IRS (servicio de impuestos internos de EE. UU.) rellenados automáticamente y asistentes de resultados de casos. La herramienta Transcripts de Canopy te permite extraer transcripciones del IRS en tan solo dos minutos. Conócelo con una prueba gratis (no se requiere tarjeta de crédito).

¿Quién usa Canopy?

Profesionales fiscales, contables, abogados fiscales, agentes inscritos.

Canopy Software - 1
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Canopy Software - 5

¿Tienes dudas sobre Canopy? Compara con una alternativa popular

Canopy

Canopy

4,5 (218)
No disponible en tu país
40,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
134
15
4,5 (218)
4,2 (218)
4,4 (218)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
55,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
43
7
4,4 (351)
4,1 (351)
4,2 (351)

Otras alternativas interesantes a Canopy

ShareFile
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento de documentos
Controles o permisos de acceso
Uso compartido de archivos
Salesforce Sales Cloud
Funcionalidades más valoradas
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Gestión del pipeline
Seguimiento de clientes
Jetpack Workflow
Funcionalidades más valoradas
Gestión de clientes
Gestión de tareas
Seguimiento de estado
Accounting Power
Funcionalidades más valoradas
Creación de informes financieros
Gestión de impuestos
Libro general
Insightly
Funcionalidades más valoradas
Base de datos de contactos
Gestión de clientes potenciales
Gestión de contactos
CANVAS
Funcionalidades más valoradas
Gestión de cursos
Portal de estudiantes
Seguimiento de cursos
Revver
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento de documentos
Captura de documentos
Controles o permisos de acceso
Karbon
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Modelos personalizables
Ignition
Funcionalidades más valoradas
Facturación
Firma electrónica
Seguimiento del progreso

Opiniones de Canopy

Evaluación media

General
4,5
Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,2

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

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4
28%
3
2%
2
2%
1
3%
Walter Wilson
Selección en Colombia
Bibliotecas, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Dospy pone todo en su lugar

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Me gusta que este en la nuve para la comunicación con mis clientes Me gusta que me mantenga actualizado las fechas la la comunicación y tener seguimiento con los clientes .

Puntos a favor:

Tener una organización en todos los movimientos contables. Para tener a los trabajadores y clientes al tanto de sus obligaciones.

Puntos en contra:

Por los buenos resultados .No tengo malas experiencias.

Danny
Danny
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Canopy takes the headaches out of client management by offering a way to keep client info organized.

5,0 hace 5 años

Comentarios: Improved practice management and time management. As well as a simple way for clients to securely share their files with me.

Puntos a favor:

That all client info, files, communication, notes, and tasks are in one application. It has helped eliminate the need to jump around from application to application to find the info I need to manage all my clients accounts.

Puntos en contra:

The task feature can use some updates in simplification and added features. I still prefer Jetpack Workflow to help manage my tasks until Canopy improves this feature. I also get frustrated that there isn't a way to simply email a file stored in Canopy to a client that maybe isn't using the portal feature, rather than downloading and adding to an email as an atachment,

Erica
Payroll Manager en EE. UU.
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Best Software We've Found!

5,0 hace 5 meses

Comentarios: I've had nothing but good experiences with Canopy. The transition and set up was pretty easy, the support has always been helpful, it's easy to use and even our clients have mentioned liking the client portal much more compared to previous software we've used.

Puntos a favor:

It's easy to use and I love that it's continually updated and improved upon. Suggestions are actually considered and implemented which shows that they really care about providing the best product.

Puntos en contra:

I really don't have much to complain about but one thing that would be helpful is being able to automate due dates to avoid weekends or holidays if they're on a semi-monthly schedule.

John
CEO en EE. UU.
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Showed some early promise but now payments are a disaster

2,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: From 2021 to now it's been satisfactory but I've been impatient with the limited API functions. From May 2023 its been horrible after the payment processor switch to Ayden. Stay away!

Puntos a favor:

The ease at which my clients were able to upload and send me documents

Puntos en contra:

Their payments used to be with Paysafe and it was okay but they recently moved to Ayden and it's been a nightmare. We can't add new payments, can't run old payments and we now don't see decline codes. There's no transparency any longer with CC or ACH ledgers and our business has become a nightmare collecting payments from our clients.

Brian
CPA en EE. UU.
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Canopy is Great for Small- and Mid-size Tax and Bookkeeping Firms

5,0 hace 6 meses

Puntos a favor:

The two features that my firm likes the most in Canopy is the Client Portal and Tax Resolution (IRS transcript delivery service). When purchasing the software, we knew we needed a Client Portal through which clients could exchange documents with us via their smartphone, and we've really liked that feature (being able to brand it as "ours" is a nice touch). What we didn't know - until we used it - was just how much time we save with pulling IRS transcripts through Canopy's Tax Resolution tool versus pulling transcripts through IRS e-services. Once your Form 2848 is on file with the IRS, you can pull every transcript for which you're authorized for a given client with the touch of a button. They download directly from the IRS in PDF format, and with one more button you can save every transcript to the client's file. The time savings is incredible, versus downloading individual transcripts one year and one form at a time.

Puntos en contra:

I personally feel that the e-signature process is a bit clunky, but that's probably just because I don't have much experience with IRS-approved e-signatures (which require knowledge-based authentication). But at least I know that Canopy is compliant with IRS regulations concerning e-signatures!