
¿Quién usa Sapling?
Sapling es ideal para empresas de mercado intermedio de 20 a 2000 empleados, en general distribuidos en múltiples oficinas por todo el mundo.
¿Qué es Sapling?
Sapling es una nueva clase de plataforma de RR. HH. para empresas medianas.
Este software ayuda a los equipos de RR. HH. a automatizar los flujos de trabajo, brindar asistencia para las decisiones basadas en datos y ser más estratégico. Además es la plataforma elegida por KAYAK, KPMG, Udemy y Sephora.
Cuando creas una excelente experiencia para los empleados, RR. HH. puede brindar una mejor asistencia a los equipos para que hagan mejor su trabajo.
Información sobre Sapling
Sapling Technologies
https://www.saplinghr.com/
Fundada en 2016











Resumen de precios de Sapling
Sapling no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.
Versión gratuita
No
Prueba gratis
Sí
Sapling: implementación y asistencia
Asistencia
- En horario ininterrumpido (atiende un representante)
- Horas laborables
- En línea
Implementación
- En la nube, SaaS, web
Formación
- En persona
- En directo en línea
- Seminarios web
- Documentación
Funciones de Sapling
Software de onboarding
- Firma electrónica
- Formularios I-9 y de verificación electrónica
- Formularios electrónicos
- Gestión de documentos
- Gestión de la descripción de trabajos
- Gestión de la formación
- Gestión de la orientación del flujo de trabajo
- Gestión de tareas
- Manual del empleado
- Portal de autoservicio
Software de recursos humanos
- Base de datos de empleados
- Comentarios de 360 grados
- Contratación de personal
- Gestión de ausencias
- Gestión de indemnizaciones
- Gestión de nóminas
- Gestión de selección de personal
- Gestión de tiempo y asistencia
- Gestión de ventajas
- Gestión del rendimiento
- Perfiles de empleados
- Portal de autoservicio
- Seguimiento de candidatos
Alternativas a Sapling
Más alternativas a SaplingOpiniones de Sapling
Todas las opinionesCalificación general
Evaluación media

Jonathan W.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendaciónSin valoración
- Fuente de la reseña
- Publicado el 14/2/2018
"Have amplified employee onboarding with Sapling"
Puntos a favor: Having a platform for employees to learn about the culture and history of our organization, as well as get to know their colleagues ahead of starting, has greatly improved the onboarding process. We really enjoy the buddy feature, as it has taken our employee buddy program to a new level and increases engagement. Instead of having to use paper forms and checklists for onboarding, and sending back and forth emails, tasks are easily delegated to the appropriate people in my office and there's more transparency in the process.
Contras: Sapling has released a plethora of new features in the year that I've been on the platform, many from customer feedback. I'd like to see an Office 365 integration, as there currently is one with G Suite.
Respuesta de proveedores
por Sapling Technologies el 30/11/2018
Thanks for your kind words. The team here at Sapling is dedicated to helping new hires feel right at home and get to know their colleagues even before their first day. It's great to hear that UCSF has found success using the buddy feature. Buddy programs are a great way to kick-start the process of connecting with your new hire and making them feel welcomed.
Please keep the feedback coming and we're excited about the partnership we've created to help you do your best work!
- Fuente de la reseña
- Publicado el 14/2/2018
Miyo Y.
-
Valoración global4 /5
-
Facilidad de uso4 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica4 /5
-
Relación calidad-precio4 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 6/1/2020
"Implemented Sapling Twice Now"
Comentarios: Onboarding and offboarding has been enhanced in both companies I've implemented Sapling. The integrations have saved not only the People/HR team time, but other teams too!
Puntos a favor: I've implemented Sapling twice and found it easy to use and with a good CS rep, it'll go smoothly and your questions will be answered quickly. Once everything is set up, it's super easy to use.
Contras: There are still some functions that aren't that great; ie. start date change, but Sapling is working on it.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 6/1/2020

Thang N.
-
Valoración global4 /5
-
Facilidad de uso4 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnicaSin valoración
-
Relación calidad-precioSin valoración
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 12/1/2021
"Sapling will cover most of your need"
Comentarios: I have been using it for a while and so far it does a good job of an HR tool, I am overall happy with it.
Puntos a favor: Employee profile is really detailed and I can add a lot of fields. It's easy to use with simple navigation. Document management is a great feature to get me onboard and keep track of my documents.
Contras: Doesn't really useful after I get to know more about my company and other colleagues. I only update my profile once or twice ever. Doesn't really good at task management, since there are other better tools for that.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 12/1/2021
Judy M.
-
Valoración global3 /5
-
Facilidad de uso3 /5
-
Funcionalidades3 /5
-
Asistencia técnica3 /5
-
Relación calidad-precio3 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 24/7/2019
"A SOLUTION FOR ACCURATE HRIS DATA TRACKING"
Puntos a favor: Sapling provides a good interactive experience that eliminates duplicate efforts while attempting to accurately track important data for both the employee and management perspective.
Contras: In getting up and running, the directive on how to load historical data from the employee perspective was vague.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 24/7/2019
Clare W.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 18/10/2020
"Fantastic software that saves time and makes your job easier!"
Puntos a favor:
Sapling targets CRMs and messaging platforms to help agents create personalized responses more efficiently. Managers gain conversational insights to coach and prepare teams. It helps you speed up your business process. It's great that Autocomplete Everywhere allows agents to respond to customers faster by providing deep learning-powered autocomplete suggestions across all messaging platforms.
Another favorite feature of Sapling Suggest is that it automatically suggests responses to customer chats or help desk calls by matching customer queries with relevant responses. It allows you to effortlessly manage high incoming volumes, in short, an excellent software.
Contras: I did not have a negative experience about this software, everything is very good. There is nothing that I don't like.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 18/10/2020