18 años ayudando a las empresas
a elegir el mejor software

¿Qué es Document Control?

Toma el control de los documentos y manuales de procedimientos de tu laboratorio. Ayuda a cumplir con las regulaciones de CAP, CLIA, Comisión Conjunta, FDA, EPA, ISO 15189. El control de documentos administra las políticas y los procedimientos de tu laboratorio en un sistema online fácil de usar. Proporciona a tus empleados las copias más actualizadas de las políticas y los procedimientos relevantes para la descripción del trabajo en un sistema online fácil de usar. El control de documentos solicita a las personas adecuadas que tomen medidas en el momento oportuno para mantener tu laboratorio en conformidad.

¿Quién usa Document Control?

Instalaciones sanitarias, como laboratorios, hospitales completos, clínicas, consultorios médicos y más.

Document Control Software - 1

¿Tienes dudas sobre Document Control? Compara con una alternativa popular

Document Control

Document Control

4,4 (125)
752,00 US$
año
Versión gratuita
Prueba gratuita
69
2
4,1 (125)
4,5 (125)
4,5 (125)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
1700,00 US$
año
Versión gratuita
Prueba gratuita
241
2
4,6 (99)
4,7 (99)
4,7 (99)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Otras alternativas interesantes a Document Control

QT9 QMS
Funcionalidades más valoradas
Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
Almacenamiento de documentos
Gestión de documentos
Google Docs
Funcionalidades más valoradas
Creación de documentos
Herramientas de colaboración
Uso compartido de archivos
Document Locator
Funcionalidades más valoradas
Gestión de documentos
Gestión de flujos de trabajo
Uso compartido de archivos
FileHold
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento de documentos
Controles o permisos de acceso
Uso compartido de archivos
dMACQ DMS
Funcionalidades más valoradas
Controles o permisos de acceso
Conversión de archivos
Gestión de formularios
Adaptive Compliance Engine (ACE)
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento de documentos
Gestión de documentos
Portal del alumno
Legito
Funcionalidades más valoradas
Automatización proceso/flujo de trabajo
Controles o permisos de acceso
Firma electrónica
LogicalDOC
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento de documentos
Controles o permisos de acceso
Uso compartido de archivos
Content Central
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento de documentos
Búsqueda de texto completo
Gestión de documentos

Opiniones de Document Control

Evaluación media

General
4,4
Facilidad de uso
4,1
Atención al cliente
4,5
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
53%
4
41%
3
5%
2
1%
1
1%
Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Servicios jurídicos, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

uso fácil de software

4,0 hace 3 años

Comentarios: Puedo ordenar mis documentos y buscarlos sin ningún problema
super ordenados

Puntos a favor:

Porque es muy fácil y rápido de usar, velocidad máxima

Puntos en contra:

Hay unos productos difícil de usar, pero no imposible

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

DOCUMENT CONTROL

5,0 hace 6 años

Comentarios: We just started building our Media lab and it has been easy thus far. We will be open for our accrediation inspection. This software is supposed to make the inspection seamless.

Puntos a favor:

Ease of use for electronic storage of records.

Puntos en contra:

With Inspection Proof... with regards to the accreditation checklists ... once you select begin inspection .. additons or changes cannot be performed

Zane
Chief, Hematology Lab Section en EE. UU.
Hospital y atención sanitaria, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Easy, Practical and Customizable Electronic Document Management System at a Great Value

5,0 hace 6 años

Comentarios: We have been transitioning from an older system using word documents kept in a secure drive. MediaLab has offered the ability to collaborate on document revisions, securely track document changes, and feel more assured that only the most current version of each document is in use. We can also see at-a-glance what documents exist as approved, in-review or needing update and can see usage reports to know which are most valuable. Feedback from custom quiz success rates allows us to improve how documents (or quizzes) are written. The system also allows for remote access, which is essential to making it available wherever you are that has internet connectivity.

Puntos a favor:

MediaLab is an easy-to-learn and robust, yet simple-to-use and maintain electronic document management system. It simplifies the document control process and allows users a variety of paths to manage their laboratory documents, including policies, processes and procedures, forms references and much more. The user interface is intuitive, and allows users to quickly access the information that they need through searchable documents. The software keeps track of previous document versions and actions, optionally allows the printing of controlled copies and makes document approval and review a snap. There is also an option to generate customizable quizzes that can be used to verify personnel have read the salient points of each new or revised document and this can double in its use as a part of competency assessment. Site management is also intuitive and comes with extensive accessible help for those with minimal background in website management. The downloadable back-ups are invaluable. The customer service has been outstanding! If you need an easy-to-use, practical and customizable electronic document management system at a great value, I highly recommend this product.

Puntos en contra:

Nothing! If I had one wish for this product, it would be to expand its functionality with portable tablet devices. That could make it even easier to keep at the testing bench.

Heather
Laboratory Manager en EE. UU.
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Overall, positive. Becoming more proficient as I become more familiar.

3,0 hace 7 años

Puntos a favor:

Inspection proof: I like that our CAP checklist is imported and it is easy to link procedures to it. We will see how good it is during our upcoming CAP inspection. This will be our first inspection using Media Lab software.

Puntos en contra:

There is definitely a learning curve with this product. There are some features "hidden" in places that don't seem logical to me. The interface is a little "old school" looking, but maybe that's why it's so cheap. I don't even know where to begin with Compass.

Christine
Sr QA Specialist en EE. UU.
Dispositivos médicos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

MediaLab is easy to use & contacting MediaLab personnel is simple. It lacks additional functionality

4,0 hace 7 años

Comentarios: Benefits include ability to easily pull reports, make changes quickly, assign training and enter documents for training without problems, and navigating the system with ease. However, because we are using the system for training only, it has its limitations.

Puntos a favor:

Note: Our company uses MediaLab for training only, not document control - Easy navigation of system (straightforward on how to train on documents) - Easy to input information (personnel information, documents) - Customer response is quick - Having the functionality to assign Group Supervisors and assign special employee signoffs - Great traceability within the system (change history for users and for permission changes)

Puntos en contra:

Note: Our company uses MediaLab for training only, not document control - Unable to customize reports (would like to pull reports within specific dates (not full list), list of personnel with their assigned manuals) -Unable to customize due dates for Performing Employee signoff (we have different requirements for PE - Assigned dates are incorrect (since we are using the software for training only, it has been problematic that when a document with a minor revision is signed off, the assigned date is changed to the signoff date - our metrics for training compliance is signoff date minus assigned date so we have inaccuracies in our data)