¿Qué es FieldPulse?

FieldPulse es una manera totalmente nueva para que los propietarios y gerentes de negocios de servicios externos dirijan fácilmente sus operaciones. Con un enfoque en la facilidad de uso para todo el equipo, tanto en el campo como en la oficina, FieldPulse garantiza que estés en control de un negocio profesional, presto, preparado y rentable. Controla la programación de trabajos, mantente en contacto con tus equipos y clientes y garantiza la calidad de la experiencia de boca a boca que tus clientes esperan. Es una solución todo en uno.

¿Quién usa FieldPulse?

Empresas de servicios móviles y de campo, contratistas independientes y subcontratistas que gestionan clientes, programan trabajos para empleados y elaboran presupuestos/facturas para los clientes.

¿Dónde se puede implementar FieldPulse?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • FieldPulse
  • Ubicado en Dallas, EE. UU.
  • Fundada en 2015
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • FieldPulse
  • Ubicado en Dallas, EE. UU.
  • Fundada en 2015
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de FieldPulse

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FieldPulse

89,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
35,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
49,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de FieldPulse

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de fotos
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Generación de propuestas
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de calidad
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para cerrajerías
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para el sector de la fontanería
  • Para empresas de climatización
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas a FieldPulse

La banca en línea automatizada descarga las transacciones de tu banco o tarjeta de crédito directamente en tu empresa en línea con QuickBooks.
Gestiona todo el negocio de control de plagas, desde la reserva hasta la facturación, en la oficina o desde cualquier lugar. Desde 29.99 $ mensuales.
Fácil. Potente. Móvil. Estimación y gestión de trabajos, distribución, facturación, pagos electrónicos y móviles. A partir de 99 $ al mes, sin tarifa por usuario.
El software que sincroniza teléfonos móviles, tablets y computadoras permite a las empresas de fontanería gestionar el personal, los registros y los clientes de manera eficiente.
Programación y calendario en línea, intercambio de documentos y fotos en línea, órdenes de cambio en línea y aprobaciones de selección.
Fieldpoint offers flexible solutions for medium/large size businesses as well as customized robust solutions for enterprise companies.
Uno de los software mejor valorados para llevar adelante todo tu negocio: FieldEdge te ayuda a ahorrar tiempo y a ganar más dinero.
Para subcontratistas comerciales y remodeladores residenciales que buscan dirigir un negocio más productivo. Solución todo en uno con información en tiempo real.
ReachOut is one of the most flexible and affordable service scheduling software in the market. Cloud-based solution. Mobile-optimized.
Tradify es un software de gestión de servicios externos creado para empresas de servicios y oficios. Cotizaciones, cronograma, seguimiento y facturación sobre la marcha.
La forma sin papel de planificar, gestionar, programar y hacer un seguimiento de tu fuerza de trabajo móvil.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
Plataforma de servicio externo con capacidad de ampliación, desarrollada en la nube para la nube, que funciona fácilmente en todos los dispositivos móviles para uso en el campo de trabajo.

Opiniones de FieldPulse

Evaluación media

General
4,6
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,7
Funciones
4,2
Relación calidad-precio
4,7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
69%
4
20%
3
9%
2
2%
Lou D.
Lou D.
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

I finally found what I was searching for!

5 hace 2 años

Comentarios: So far so good!

Puntos a favor:

The features are great and they actually work! After trying every software on capterra and more, FieldPulse allowed me to stop looking and get back to business. As an owner/operator I'm able to access the features I need in the field as well as the desktop. All the features are there in addition to many customization options. And the support is second to none. I've been able to get a human at all hours of the day and they are dedicated to customer satisfaction. Getting set up was a breeze and the support team guided me every step of the way (when needed). A slick gui AND good functionality? I'll take it.

Puntos en contra:

It could be more customizable, but isn't too limited. There are certain features that I'd like to see that aren't currently present, but then again no one does it all. And any software that had these features certainly lacked in most others. The team is also very responsive and interested in user feature requests. Sure, it's got it's bugs here and there. But when I mention one, the team usually knows about it and are on it already. That, or it was user malfunction.

Respuesta de FieldPulse

hace 2 años

Lou, thanks for taking the time to leave that review! We're inspired by business owners like you. So it means a lot to us when you note that our product is feature rich and still getting better. Cheers to your success! --Dennis Behrman | Head of Marketing

Adam H.
Owner en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great features at a great price

5 hace 6 meses

Comentarios: My intended purpose for Field Pulse is to be able to manage 90% of my business from the field. I take calls, create clients, create estimates, complete work, invoice, and take payment all from my phone or tablet from the field. I want to minimize how much time spent on data entry on my computer in the office. With Field Pulse, I will primarily only need to work on complex estimates, back-up of data, and accounting audits from my computer at home. That will cut my workload down significantly. With the new Pricebook feature I may not even need to use my workstation pc to work on complex estimates. Time will tell on that one.

Puntos a favor:

I love the amount of features you get for the price. I am coming from Jobber which I use as the gold standard for small to medium sized field service business software. Compared to Jobber I feel that Field Pulse offers a very comparable set of features at half the price of Jobber. While improvement and new features are always welcome, I feel that Field Pulse is on par or better that their competition.

Puntos en contra:

The work flow is quite a bit different from what I would like. The best example is only having the ability to set one visit for each job. While the obvious workaround is to update the date each time a new date is needed or create multiple jobs under the project tabs, but, honestly, the easier solution is to have the ability to attach multiple visits to a single Job. That I believe is a more natural workflow for most users in my industry. In fact, Field Pulse, is the only field service management software that doesn't allow for this. All the big names like Jobber, Housecall Pro, Workiz, all use this workflow model with great success. I would also like the ability to view my client database alphabetically by last name. The current model is the alphabetize it by first name which is very backwards from any other CRM type solution on the market. I am not on a first name basis with many of my clients and when searching for them in my master list, I have to hunt for the last name.

Respuesta de FieldPulse

hace 6 meses

Hi Adam! Thank you so much for taking the time out of your day to leave us such incredible feedback! We are currently building out the ability to track multiple visits for a single job! I've also added the ability to filter customers by first name to our development wish list. We will follow up with you as soon as both of those become available! Thanks again!

Ty D.
Owner en EE. UU.
Construcción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Good Enough For Price

3 el año pasado

Comentarios: Overall it is ok for field invoices and payments, but for an overall solution to help your business run better it lacks in some areas. Probably worth paying more for others, after using a different software for my other business for the last 5 years I expect more out of this software, however Field pulse is considerably less expensive than the other software we use. They will probably continue to improve this though so with the cost effectiveness may be worth it in the long run.

Puntos a favor:

It made it easy to invoice and take payment in the field to avoid chasing money after the service call. Does ok for the cost.

Puntos en contra:

There are several features that are missing and or do not work well for our company. The reporting could be better, but there is no customer statement function and if you have related customers(which is for a customer with multiple service locations) they are not tracked together and there is no way to send an easy to read statement of all invoices for a particular customer with multiple locations. The Quick Books syncing is terrible and is mostly related to QB online but they keep claiming they will make it compatible with QB desktop but have yet to, to my knowledge. The app has issues as well I have to post date my invoices so the correct date shows up when sent to the customer. Deleting and changing invoices is a pain and when the QB sync screws up with payment it sometimes still says invoiced when it has been paid and there is no way to manually change the status.

Jason S.
Owner/Contractor en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

FieldPulse - The all around software solution for contractors and service providers!!!

5 hace 2 años

Comentarios: Overall, I think FieldPulse is one of the biggest contenders out there. Even up against Co-Construct and BuilderTrend which are priced way out of the hands of single person or small businesses to be able to incorporate and try and they don't even trial their software. FieldPulse has pretty much the features to be able to run a successful contracting or field service company.

Puntos a favor:

What I liked most about FieldPulse are the features that it has for the price of using the software. It is very reasonably priced for big companies all the way down to the single person business.

Puntos en contra:

Wish they had estimating options as well as item/service database features, but after talking to a rep, it looks that they are continually working on it and puts my expectancy on these features at ease knowing that they are improving all the time.

Respuesta de FieldPulse

hace 2 años

Jason, thanks so much for the review. It's hard working entrepreneurs like you that keep us motivated to build a great contractor platform. We are always improving the platform, and your comment about item/service database is clutch. We will have some tremendous new features to announce in the coming months, so stay tuned. Please always let us know if we can help in anyway. Our customer success team all sits right next to me here in Dallas, Texas and we love hearing from you guys! --Gabriel Pinchev, CEO

Tommy D.
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Best CRM

5 hace 2 años

Comentarios: We are an electrical service business and Fieldpulse has a been a huge deal in helping us manage our business activities on a daily basis. We are able to track all customers, projects, jobs, money. We are able to create estimates and invoice.

Puntos a favor:

Fieldpulse is a robust CRM that has many useful functions and the team continues to add to it. I have used other CRM's including jobber and none are as good as Fieldpulse. The Fieldpulse team also has great support that listens to you and actually supports you. They also have a feature called engage that integrates VOIP into their software. I believe this is something I have not seen in any other CRM.

Puntos en contra:

It can be quicker at loading pages. Would like to see estimate function be stronger such as integrating an estimate program or create one internally that would streamline for anybody to be able to use in the field and not just experienced users. Would like to see Fieldpulse integrate with many other apps like other softwares such as Zapier, Waveapps, Mailchimp.

Respuesta de FieldPulse

hace 2 años

Tommy, thanks so much for your great review. At the end of the day, our goal is to help you make more money and win back time. We're so glad that we can help your electrical business every day. Cheers, Gabe Pinchev, CEO