SAP Business One

¿Quién usa SAP Business One?

Pequeñas y medianas empresas que, idealmente, experimentan un crecimiento rápido en su sector. En particular, se trabaja con empresas de venta mayorista y distribución, fabricantes discretos/de procesos, indumentaria, entidades sin ánimo de lucro y empresas de servicios profesionales.

¿Qué es SAP Business One?

SAP Business One es una solución de gestión empresarial completa, fácil de implementar y asequible que está disponible localmente, en la nube o impulsada por la última base de datos de informática en memoria de SAP, SAP HANA.

Esta solución tiene versiones específicas para distintos sectores y está totalmente diseñada para crecer con tu negocio.

Sapphire es el principal socio oro de SAP Business One.

Información sobre SAP Business One

Sapphire Systems

http://www.sapphiresystems.com

Fundada en 1993

Vídeo de SAP Business One
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Resumen de precios de SAP Business One

SAP Business One no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

SAP Business One: implementación y asistencia

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • Instalado: Mac
  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de SAP Business One

  • CRM
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera

Lista completa de Software ERP

  • CRM
  • Compras
  • Facturación
  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la formación
  • Gestión de marketing
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión financiera
  • Métricas de rendimiento
  • Programación
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión empresarial

Alternativas a SAP Business One

Más alternativas a SAP Business One

Opiniones de SAP Business One

Todas las opiniones

Calificación general

4,2/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3,8
Atención al cliente 4
Funcionalidades 4,3
Relación calidad-precio 4

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

¡Escribe una reseña!
Rom rulida -.
Marketing Funnel Specialist
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/3/2018

"Easy to use with almost complete functionality"

Comentarios: Easy-to-use ERP System with not-so-complicated functionalities.

Puntos a favor: SAP Business One is an ERP System that is designed for Small and Medium Entities. With a highly interactive Graphical User Interface (GUI), it allows users to easily navigate the system within a few minutes of using it. Another good feature of SAP Business One is how it divided the different business functions by modules which allow a point-and-click capability to users. Unlike its more complex counterpart, SAP All-in-One, SAP Business One removed the need to use T-codes which is a huge advantage for users who are not particular in memorizing hundreds of codes to process transactions. With that in mind, SAP Business One still covers almost all of the fundamental business process of entities along with the capability to be customized using Table and Fields Management Queries.

Contras: Considering that it is an ERP Software, the adaption of Generally Accepted Accounting Principles is not fully maximized. Users that are particular in accounting might notice that some of the journal entries are not in accordance with the applicable standard in their country. This is due to the fact that there's only a limited option when it comes to the Chart of Account to be used as well as the customization of accounts.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/3/2018
Usuario verificado
DevOps
Biotecnología, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/1/2020

"The best RP in the market"

Comentarios: I was the Admin that set up this software in a small business (up to 50 persons) and I don't have any issues with the software, I program some modules apart and connected it to SAP BO without problems

Puntos a favor: This is an easy to use ERP, cheap and designed accordingly to small business (10 - 100 peoples) without any problems, Is a low-cost efficient software.

Contras: It is a little bit difficult to understand it at the beginning, but when you familiarize yourself with the System all is good with it. Has a few issues with the 10.0 Desktop version

Respuesta de proveedores

por eNoah el 24/2/2020

Great. Thanks for the positive feedback.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/1/2020
Raul E.
IT Business Analyst
Petróleo y energía, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/1/2021

"SAP ECC 6.0"

Comentarios: With business one I use the software in HR business process such as hiring , leaving , time management and payroll. Also all vendors and customer payments.

Puntos a favor: The structure of the modules and the configuration tab. It is easy to browse and move around the user graphical Interface.

Contras: There are configuration which is displayed with german language. These features should be removed as is difficult investigate when issues displayed.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/1/2021
Usuario verificado
Coordinador de tesorería
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/7/2018

"Overall my experience has been good but I would expect much more from this software"

Puntos a favor: I usually use the bank management module is very friendly when creating seats and visualize movements in bank, to register suppliers or customers is great because it links the information of the RIF directly with the seniat platform so there is no error at the time of creating a new client, what I like about the system is that it is not integrated like others that have an administrative system and another accounting system that has it all in one single and at the moment of making a record they can be visualized in the reports .

Contras: What I liked the least about this software is that it does not have the necessary support by the company that implements the system, they do not have timely answers to some questions which makes it difficult to work, on the other hand when creating seats if There was an error in the project if you let the change, however, the same thing does not happen with the distribution rule. I feel that it should not happen because it does not cause more impact, as it would be to modify the amount and / or the date of the seat.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/7/2018
Usuario verificado
Manager
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/9/2020

"Expandable ERP application for growing SMEs"

Comentarios: We now have a centralised platform where all resources are streamlined in our organisation: logistics, accounting, service, ...

Puntos a favor: - Possibility to make your own addons to customize the ERP program.
- Drill down arrow buttons are very user friendly

Contras: - Steep learning curve, difficult to implement this is a very small SME
- support via local partner is not always fast

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/9/2020