¿Qué es Sage 100 Contractor?

Sage 100 Contractor, anteriormente conocido como Sage Master Builder, proporciona a los contratistas de tamaño pequeño a mediano acceso a la información esencial de negocios y de proyectos de extremo a extremo, tanto si son contratistas generales, de servicios o especializados como si se trata de un fabricante de viviendas. Adecuado para empresas que han sobrepasado el uso de un software de contabilidad genérico, el conjunto de aplicaciones abarca todo el ciclo de construcción, incluidos contabilidad, cálculos, planificación y gestión de proyectos, costos laborales y gestión de servicios.

¿Quién usa Sage 100 Contractor?

Empresas de construcción y contratistas de servicios pequeños y medianos

¿Dónde se puede implementar Sage 100 Contractor?

Windows (desktop), Windows (local), Linux (local)

Sobre el proveedor

  • Sage
  • Fundada en 1981
  • Asistencia telefónica

Países disponibles

Estados Unidos, Reino Unido

Idiomas

Sin información del proveedor

Sobre el proveedor

  • Sage
  • Fundada en 1981
  • Asistencia telefónica

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Imágenes y vídeos de Sage 100 Contractor

Sage 100 Contractor Software - 1
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Vídeo de Sage 100 Contractor
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Sage 100 Contractor

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7,50 US$
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Funciones de Sage 100 Contractor

  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Edificios residenciales
  • Facturación
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Libro general
  • Presupuestos y estimaciones
  • Seguimiento del proyecto

Alternativas a Sage 100 Contractor

Con la confianza de más de 100 000 contratistas, ServiceTitan es un software ampliamente utilizado para empresas de servicios y reemplazos residenciales.
Construction management tool that helps businesses manage contract documents, equipment tracking, and payment applications.
Solución de banca móvil que agrega tarjetas de débito o crédito, membresía o regalo a los dispositivos para procesar los pagos de las empresas.
Contabilidad de proyectos de construcción y financiera, gestión de proyectos de construcción, asistencia a tus operaciones de servicio y ventas.
Solución ERP moderna y completa con contabilidad, distribución, CRM y más. SaaS o en servidores propios. Móvil incluido, sin precio por usuario.
An end-to-end 3D product customization platform that can be easily used to customize and show brands on your sites.
QuickBooks es un software para gestión de empresas de extremo a extremo que puede crecer con tu negocio.
All in one HR solution for small to medium sized companies to increase productivity and save money.
El software de contabilidad líder para pequeñas empresas. Acceso instantáneo a la información de clientes, proveedores y empleados.
Premier es un software de gestión de documentos/proyectos/bosquejos, costos laborales y contabilidad todo en uno, votado como uno de los mejores por Gartner.
Software totalmente integrado que cumple con todos los aspectos de la gestión de negocios de climatización, contratistas y servicios.
Core ERP and Digital Transformation solution for Engineering & Construction, Housebuilding and Engineer-to-Order project companies.

Opiniones de Sage 100 Contractor

Evaluación media

General
4,1 (396)
Facilidad de uso
3,9 (396)
Atención al cliente
3,9 (396)
Funciones
4,0 (396)
Relación calidad-precio
3,7 (396)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
35%
4
44%
3
13%
2
3%
1
4%
Lex M.
Lex M.
VP en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Sage Helps

5,0 el año pasado

Comentarios: We started in 1987 with The Master Builder; which was purchased by Intuit; which was purchased by Sage and became Sage 100 Contractor. So we have grown up with the great grampa of Sage 100. It has run our company for decades and we are very happy with it. As we grow, the program can grow. There is still a lot of the program's capability that we do not use, yet, but hope to.

Puntos a favor:

Integration of job bidding to job costing to accounting to payroll.....all modules talk to each other in real time. We could not have any software that did not do all these things

Puntos en contra:

The weak point is the estimating module that comes with it. I don't think it has been upgraded for 20 years.....no...really. They want me to buy the upgraded estimator which I think I will do soon.

Respuesta de Sage

el año pasado

Thank you for your feedback! We appreciate your business and look forward to helping drive your continued success in construction and real estate.

Doug F.
Accountant en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Sage 100 Software by General Contractor

4,0 hace 11 meses

Comentarios: We are a general contractor and we probably don't utilize all the bells and whistles available in the software that a subcontractor might use to their benefit. We were mislead on the reports available when we purchased the software and spent significant dollars getting a custom report to suit our needs. The software has been very reliable.

Puntos a favor:

Integration of accounting information with project management information; Real time information/status of the job; Ease of using drop-down to source; Ability to export information to excel and third party reports.

Puntos en contra:

When the vendor is shown on a report or screen and the vendor number isn't. The reports section is missing a comprehensive (in detail) project manager report that captures and compares budget, contracts, change orders, purchase orders and costs to date. Learning how to use change orders as they impacted reports was difficult.

Ben W.
President / CEO en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Good accounting software

4,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: My overall experience with Sage 100 is satisfactory. It does what it's designed to do. But i just wish the database was better designed to avoid periodic crashes. Other than that, we're satisfied with the software.

Puntos a favor:

Sage 100 Contractor is relatively easy to deploy and use. It didn't take long to train my clients. Furthermore, it does require much computer resource to run this program.

Puntos en contra:

The upgrade from 2016 to 2018 resulted in a significant performance degradation. Even though we moved the Sage 100 server to a more robust environment, not much was changed. In fact periodically, Sage 100 would crash due to unknown entries on an order.

Chris H.
Owner en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Thoughts in the Second Year

3,0 hace 2 años

Comentarios: Training wasn't smooth. Our trainer was a good person but we were mislead in regards to the cost of getting started so that was a negative from the beginning.

Puntos a favor:

That it worked well with Procore and gave us a more detailed accounting system.

Puntos en contra:

The double entry with using Procore and Sage 100. I also don't like that it isn't very user friendly. Lots of clicks to accomplish a simple task. I will use looking at the checkbook register as an example. I should just be able to click and look at at it. It should take 5 or 6 clicks to get there.

Respuesta de Sage

el año pasado

Thank you for submitting a product review. Your feedback is invaluable to the continued improvement of products and services from Sage

Lindsey S.
Office Manager en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Nothing is perfect

4,0 hace 11 meses

Puntos a favor:

Ease of use: A/R - client set up, job creation, invoicing and applying payments A/P - vendor set up, invoice entry and payments

Puntos en contra:

Self-teaching is difficult. KB, University and other resources are located in 3 different websites. This should all be streamlined. One website with one login that allows us access to our account management tools, KB and Uni. Since I wasn't here at implementation, I have found it difficult to utilize portions of the program that weren't used prior to my hire date. Customer service is great but don't offer training and any training that isn't self-teach is outrageous! We are glad to see you upgrade your annual services to include access to the various classes that otherwise are out of our price range.