¿Quién usa HireHop?

Alquiler de Plantas y Herramientas, Eventos, Cine y TV, muebles, Instrumentos Musicales, Marquesina, AV, Sonido, Iluminación, Aparejos, Escenarios, Vehículos, Generadores y Energía, Grúas y más ....

¿Qué es HireHop?

Creamos HireHop para brindar a la industria del alquiler y alquiler un software potente, con todas las funciones, asequible y fácil de usar. HireHop fue creado por personas que han trabajado en la industria de alquiler y alquiler, además de utilizar los comentarios de nuestros usuarios, personas como usted. Esto nos ha permitido crear el software en la nube más completo, potente y preparado para el futuro del mundo, que se adapta perfectamente a la industria de alquiler y alquiler.

Información sobre HireHop

HireHop

http://www.hirehop.com

Fundada en 2012

HireHop Software - 1
HireHop Software - 2
HireHop Software - 3
HireHop Software - 4
HireHop Software - 5
Vídeo de HireHop
Play
HireHop Software - 1 - miniatura
HireHop Software - 2 - miniatura
HireHop Software - 3 - miniatura
HireHop Software - 4 - miniatura
HireHop Software - 5 - miniatura

Compara HireHop con productos similares

Precio inicial

38,00 €/mes
No disponible
29,00 US$/mes
49,98 US$/mes

Versión gratuita

Versión gratuita
Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis

HireHop: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)

Formación

  • En persona
  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación
  • Vídeos

Funcionalidades de HireHop

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Alquiler de corta y larga duración
  • Alquiler de equipos
  • Alquiler de equipos médicos
  • Alquiler de vehículos y barcos
  • Alquiler inmobiliario
  • Alquileres recurrentes
  • Base de datos de clientes
  • Contabilidad
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cálculo del recargo por pago atrasado
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de tasas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento de equipos
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación de eventos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de inventario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de alquiler

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda/filtro
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos de barras/RFID
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de recursos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Indicador de disponibilidad
  • Informe de uso
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento de equipos
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación del mantenimiento
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de alquiler de equipos

Alternativas a HireHop

Más alternativas a HireHop

Opiniones de HireHop

Todas las opiniones

Calificación general

4,9/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4,7
Atención al cliente 5
Funcionalidades 4,8
Relación calidad-precio 4,9

Evaluar software

Comparte tus experiencias con otros compradores de software.

¡Escribe una reseña!
Craig W.
MD
Organización de eventos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/8/2020

"Simple and elegant cloud based rental management software"

Comentarios: Overall, Hirehop has made our lives so much easier. The swap was as painless as it could have been and their support is quick to respond and explain/fix any issues we had setting it up.

Ventajas: So much more straight forward and easy to use than our previous product.
Has some excellent features not present in other systems.
Can be used in a very efficient manner by small/medium companies looking to streamline processes.

Desventajas: There are a couple of minor things that we have learnt to overcome so not really significant such as a feature to be able to select a particular client contact for billing.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/8/2020
Sam G.
Production Manager
Organización de eventos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/8/2020

"HireHop usage at Utopium Bristol"

Comentarios: Very positive user experience for both admin, warehouse and office use. The equipment tracking within our organisation has improved tenfold as the integration with existing process and third party equipment is faultless.

Ventajas: HireHop provides an intuitive and fast cloud based hire software that allows our business to function fully both in the office and warehouse setting and remotely when required.
We were impressed by the ongoing UK based support from the beginning of our demo and through the implementation process.
Migrating from other hire software was simple via .csv and the package offered more than enough functionality for our operations.

Desventajas: HireHop is constantly being developed and bettered so any missing features can be requested from support as they are required. Equally the team are happy to write custom script if needed and they run a constant beta of upcoming releases.
Everything we thought was missing upon initial implementation over two years ago has now either been implemented or was present at the outset and we missed.

Respuesta de proveedores

por HireHop el 6/8/2020

Thank you so much for the great review.

We are really lucky to have you guys on board and have enjoyed working with you over the years, with hopefully many more fruitful years ahead.

Take care and thanks again

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/8/2020
Ben B.
Director
Organización de eventos, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/8/2020

"HireHop Review"

Comentarios: Quicker quoting and PO'ing process.

Ventajas: Easy to use, cloud based, integrated with accounts package.

Desventajas: PO's don't copy as a draft when repeating a job. No feature to remember a sub-hired in price for a regular item.

Respuesta de proveedores

por HireHop el 6/8/2020

Thanks for the positive review.

In answer to your cons, we have got in the pipeline to copy PO's and more to duplicate jobs, and we are looking at ways to remember sub-hire prices, however the latter has proved to be problematic due to other companies, as sometimes the sub hire price can be different for varied reasons. For instance, the other company could operate a 3 day week, your last hire was for 3 days and the new one is for 5 days. As HireHop doesn't know the pricing structure of the other company, it can't guess or calculate an accurate price. Also there is the matter of discount, special circumstances, weekend rates, etc., all of which make it impossible for HireHop to guess how a company you are going to hire from will charge. The last thing we want to do is to generate inaccurate information, thus this is still a work in progress to find a adequate solution, but rest assured it is on our radar to come up with one, and any ideas are greatly appreciated.

Take care.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/8/2020
Patrick M.
Operations Director
Organización de eventos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/8/2020

"Great affordable Rental Management System"

Comentarios: Since using Hirehop we have a clear view of availability of our assets across the company, which has greatly improved profits in busier times of the year where we heavily rely on sub hires. The extra functionality has also improved our workflow and overall quality of the equipment and prep.. with Pre-prep boxes, maintenance tracking and routine service reminders

Ventajas: Cloud based system is so intuitive and customisable, relatively easy to set up compared to other products previously used. We have over 20,000 assets across our branches and we were up and running in less than 6 weeks.
The availability planning functionality is very good for an asset management system, with ability to enable/disable a 1st come 1st serve system approach to reserving assets

Desventajas: We would love to cost values per line, for really accurate cost projections but other than that it really is great!

Respuesta de proveedores

por HireHop el 6/1/2021

Glad to see you are happy.
We have done a huge update, adding loads of additional features, one being costs and margins per line.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/8/2020
Andrew B.
Dorector
Entretenimiento, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/8/2020

"Hooray for Hire Hop"

Comentarios: Hire Hop has always been evolving and improving. It feels good to know that as technology changes and improves we are working with a system that will follow that and keep us up to date, previous packages fall behind causing us to start again from scratch.

Ventajas: It’s user interface, it is easy to look at and train people to use in the warehouse environment. You don’t need to be a computer programmer to use it. Although it appears less complicated than other packages it still is a powerful package with many hidden features and interventions with other software.

Desventajas: Document editor, however the software has developer tools which slowed us to add our own customisation to meet the high demands we had for the system.

Respuesta de proveedores

por HireHop el 6/8/2020

Thanks for the amazing review.

We are constantly making the WYSIWYG document editor more powerful. We would love to get it as powerful as Google Docs or Word (maybe we are aiming too high), but rest assured, we are constantly adding little tweaks, we even did some over the last month. There is another major document editor update in the pipeline.

Take care, thanks again and hopefully speak with you guys soon.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/8/2020