¿Qué es Sage 100cloud?

Tras más de 30 años como uno de los líderes del mercado, Sage 100cloud es una de las soluciones de gestión empresarial más estables y completas para medianos fabricantes, distribuidores y empresas de servicios. Creada para la seguridad y el cumplimiento, Sage 100cloud es una solución fiable que ayuda a administrar las complejidades asociadas con el crecimiento. Con su marco de objetos empresariales, API web y conectividad con Office 365, Sage 100cloud se puede personalizar fácilmente para satisfacer las necesidades únicas de las empresas.

¿Quién usa Sage 100cloud?

Tamaño de empresa de entre 50 y 1000. Más adecuado para la fabricación y distribución.

¿Dónde se puede implementar Sage 100cloud?

Cloud, SaaS, Web, Windows (desktop), Windows (local), Linux (local)

Sobre el proveedor

  • Sage
  • Fundada en 1981
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Sage
  • Fundada en 1981
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Sage 100cloud

Sage 100cloud Software - 1
Sage 100cloud Software - 2
Sage 100cloud Software - 3
Sage 100cloud Software - 4
Ver 5 más
Vídeo de Sage 100cloud
Sage 100cloud Software - 1
Sage 100cloud Software - 2
Sage 100cloud Software - 3
Sage 100cloud Software - 4

Comparar el precio de Sage 100cloud con productos similares

Sage 100cloud

No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
50,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
5,50 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Sage 100cloud

  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Búsqueda/filtro
  • Compras y recepción
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad
  • Contabilidad central
  • Control de versiones
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Declaración de ganancias/pérdidas
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Escenarios hipotéticos
  • Facturación
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de documentos
  • Gestión de gastos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de transporte
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión financiera
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Libro general
  • Multidepartamento/proyecto
  • Nomenclaturas
  • Optimización de inventario
  • Panel de control personalizable
  • Planificación de capacidades
  • Planificación de la producción
  • Planificación de requisitos de material
  • Planificación de ventas y operaciones
  • Planificación estratégica
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de la demanda
  • Programación automatizada
  • Tratamiento de pedidos
  • Trazabilidad
  • Varias divisas
  • Visualización de datos

Alternativas a Sage 100cloud

NetSuite es un destacado sistema ERP en la nube que te brinda la visibilidad y el control que necesitas para tomar decisiones inteligentes y crecer con confianza. Descubre más sobre NetSuite
FOUNDATION® es uno de los principales software contables para el sector de la construcción, un sistema de gestión de proyectos y contabilidad de costos laborales totalmente integrado.
Solución de registro de tiempo y facturación en línea fácil de usar a partir de 15 dólares al mes. Más de 10 millones de usuarios.
Herramienta de contabilidad que proporciona asistencia de múltiples monitores y sellos de vencimiento a través del flujo de caja mejorado.
Aprovecha al máximo el conocimiento sobre el cliente, mejora la eficiencia y eficacia de primera línea y simplifica los procesos comerciales críticos.
Smart work management, from complex projects to simple jobs . Plan, Schedule and Complete work using a smooth user interface and apps.
Solución ERP moderna y completa con contabilidad, distribución, CRM y más. SaaS o en servidores propios. Móvil incluido, sin precio por usuario.
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para satisfacer todas las necesidades de su empresa. Descubre más sobre Odoo
Solución comercial a demanda diseñada para unificar y mejorar las operaciones comerciales centrales para medianas empresas.
Raptech SaaS ERP is the business management platform for organizations to automate business processes and get real-time analytics.
El software de contabilidad n.º 1 y la solución de gestión financiera. Construido por y para el personal de finanzas
MYOB Advanced business management software is tailored to mid-sized businesses & integrates real-time data across your entire business.

Opiniones de Sage 100cloud

Evaluación media

General
4,0 (279)
Facilidad de uso
3,8 (279)
Atención al cliente
3,7 (279)
Funciones
3,9 (279)
Relación calidad-precio
3,7 (279)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
35%
4
40%
3
19%
2
4%
1
1%
Adam P.
Adam P.
SR Supply Chain, FP&A analyst en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Telecomunicaciones, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Good for small to medium business

5,0 hace 3 años

Comentarios: It was a great overall experience and was simple enough for a smaller business to implement while still having the horsepower.

Puntos a favor:

Having worked with a few erps, this is one of the cleanest UIs and has been a great experience with getting data out of it. The datacubes on the backend have been really good as well. Order allocation is clean and simple and has warehousing plugins that work well too.

Puntos en contra:

I really wish that price breaks and price levels worked better. It was very difficult to get the accurate pricing inputted to the system.

Blake B.
Blake B.
Ecommerce & Consumer Products Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Minería y metalurgia, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Huge improvements over earlier Sage products

4,0 hace 2 años

Comentarios: We've been able to greatly improve how our manufacturing processes across various locations are reflected in our budgets and accounting practices. It's saved us thousands of hours per year in terms of extracting the data, manipulating it, and putting it back into Sage for final reporting. You can now do that within Sage 100.

Puntos a favor:

Our organization moved from Sage 50 to Sage 100 and wow, what a difference! We thought Sage was the issue, but really the business had just outgrown the more base version of the software. Sage 100 can fully handle complex costing and processes present in a modern day manufacturing business. It can collect data at various nodes in the process and roll them up for budgeting and forecasting.

Puntos en contra:

We use a lot of agile software platforms on our sales and ecommerce side of the business, and Sage 100's API catalog doesn't really keep up with what's needed to move quickly in 2020.

Brett C.
IT MANAGER en EE. UU.
Aviación y aeroespacial, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Sage 100 Cloud

4,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Overall it's a solid product and works as it should. We are a small-medium business and came from MAS 90 to the Sage Cloud 100. Most users find it pretty easy to learn their day to day functions with very little training. Although its probably not the most popular ERP, but for most businesses you should see that it handles your accounting with ease

Puntos a favor:

The accounting functionality of the software is very user-friendly. The screens are modern and easy to read. We love the reporting side of the software as well. With employees working from home more now than ever before being on the cloud is huge.

Puntos en contra:

Wish it did more manufacturing types of transactions for work orders.

Renee N.
Senior Accountant and Head of Office Administration en
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Fortunately this version has been upgraded

3,0 hace 5 años

Comentarios: I work in the manufacturing industry, specifically a foundry in Chicago.
Several factors bias my experience with MAS90/Sage 100. I was introduced to the software with no training or reference guide because the woman before me left suddenly and without any documentation. In a certain perspective that speaks well of this product in that simply by internet research and experimentation, as well as a few call to our highly paid "Sage" support line, I have been able to work with the system adequately.
I would love to upgrade to a new version of this Sage product and imagine that it is very likely a much cleaner and straight forward operating system
For instance, the difference between reversing a check and simply reversing the G/L transaction are two different procedures and a third procedure to void a check that has never been issued is a different procedure entirely from voiding a check that you have placed a stop payment on. In a sense, these five distinctions would be ideal for a precise audit trail if the procedures themselves were not extremely complex and vague to distinguish.
The General Leger reports are clear and are in themselves user friendly in offering the opportunity to easily make accrued and adjusting entries.
I would certainly encourage anyone to investigate the newer versions of Sage in consideration of their industry specific needs.
We have not created a direct interface between our receivables data base "Exact" directly into MAS 90 due to the particular need to maintain specific Alloy/Customer information and our small company simply lacks the time and technical understanding to do so.
Again my situation is severely biased due to my particular circumstances and I believe a newer version of Sage may very likely be an excellent ERP.

Puntos a favor:

If I can figure out a highly antiquated version of their product without internal direction and assistance, I suspect the newer versions of Sage can only be fat superior.

Puntos en contra:

A complete mire of ambiguity when it comes to the Accounts Payable component in this ancient version by Sage:MAS 90

Usuario verificado
IT Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Dispositivos médicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Works well for a small business

4,0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

This product works well and requires only basic user training. Good ERP for the price.

Puntos en contra:

You only get 5 total support tickets included in the cost. Advanced setup and reports are nearly impossible without a consultant. You have to go through a reseller to purcahase the software.