18 años ayudando a las empresas
a elegir el mejor software

¿Qué es URBANTZ?

Urbantz es una potente y fácilmente configurable plataforma dinámica de planificación de rutas y gestión de entregas de última milla para empresas.

Entre nuestros clientes están Bosch, Carrefour, el Servicio Nacional de Salud de Inglaterra (NHS England), FM Logistic, Siemens, Westwing, Home24, Postnord y Marley Spoon.

Con nuestro planificador dinámico de rutas, planifica y expide las entregas y recogidas de forma inteligente en tus flotas y transportistas.

¿Quién usa URBANTZ?

Comercios minoristas y transportistas

¿Dónde se puede implementar URBANTZ?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • URBANTZ
  • Fundada en 2015

Asistencia de URBANTZ

  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Albania, Alemania, Andorra, Angola, Anguila y otros 149

Idiomas

alemán, búlgaro, catalán, checo, chino y otros 42

Precios de URBANTZ

Precio inicial:

Sin información del proveedor
  • Sin prueba gratuita
  • Sin versión gratuita

URBANTZ no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Sobre el proveedor

  • URBANTZ
  • Fundada en 2015

Asistencia de URBANTZ

  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Albania, Alemania, Andorra, Angola, Anguila y otros 149

Idiomas

alemán, búlgaro, catalán, checo, chino y otros 42

Imágenes y vídeos de URBANTZ

URBANTZ Software - 1
URBANTZ Software - 2
URBANTZ Software - 3
URBANTZ Software - 4
URBANTZ Software - 5
Ver 6 más
Vídeo de URBANTZ
URBANTZ Software - 1
URBANTZ Software - 2
URBANTZ Software - 3
URBANTZ Software - 4
URBANTZ Software - 5

Funciones de URBANTZ

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Base de datos de clientes
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Enrutamiento
  • Etiquetas de envíos
  • GPS
  • Gestión 3PL
  • Gestión de carburante
  • Gestión de clientes
  • Gestión de conductores
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de flota
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de operadores
  • Gestión de pedidos
  • Impresión de etiquetas
  • Métricas de rendimiento
  • Optimización de rutas
  • Panel de actividades
  • Portal de clientes
  • Programación
  • Real-Time Updates
  • Seguimiento de conductores en directo
  • Seguimiento de entrega
  • Seguimiento de envíos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguimiento del kilometraje
  • Third-Party Integrations

Alternativas a URBANTZ

El software de Onfleet simplifica tus operaciones de entrega local de principio a fin. Comienza hoy tu prueba gratis.
Software de planificación, programación y optimización de rutas para organizaciones de entrega y servicio intensivo
Bringg es una de las principales plataformas de tecnología logística centrada en el cliente y diseñada para empresas.
No importa como de grande o pequeña sea tu empresa, Aljex es la elección correcta. Cuenta con clientes que facturan hasta 3 millones de dólares por persona en corretaje.
Dispatch Science es un novedoso sistema de gestión de rutas y entregas para expedidores, transportistas y empresas de reparto.
Elite EXTRA ofrece un software de distribución avanzado basado en la nube capaz de optimizar rutas, entregas, recogidas y servicios en tiempo real.
Optimiza tus rutas, aumenta la eficiencia y ofrece una experiencia superior al cliente con el software de planificación de rutas de Dropon.
Track-POD ofrece el mejor software para la planificación de rutas y recorridos de vehículos diseñado para reducir costos, tiempo y armonizar las ventas con la logística.
eLogii es un destacado software de diseño de rutas con múltiples paradas que automatiza la forma en que planificas, administras y optimizas todas las ubicaciones de recolección y entrega.

Opiniones de URBANTZ

Evaluación media

General
4,3
Facilidad de uso
4,3
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,1
Relación calidad-precio
4,1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
36%
4
54%
3
11%
Eduardo
Managing Partner en España
Usuario de Linkedin verificado
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Superior standard features and high speed of implementation

4,0 hace 6 años

Comentarios: Aftr checking and testing many competing products, we selected Urbantz as the most suitable for our client business needs.
People we have worked with has been very responsive. We could manage several go-lives in 2-3 months after having selected this solution.

Puntos a favor:

It really works according to product specifications and features published in the website. Standard features are superior to competitors' offering. Product is in constant evolution. A standard way to add specific client information and use it in business rules that can be maintained by the client without jeopardizing upgrades. Client requests always become part of the standard product instead of starting parallel client versions. All clients are on the same platform and version. Implementation can be as quick as client connects to Urbantz standard APIs. In our case, it took 2 months to move from the first design workshop to the first go-live.

Puntos en contra:

Product cost is high. Communication & support could be easily improved.

Respuesta de URBANTZ

hace 3 años

Thanks for your feedback Eduardo. We're glad you find the platform works well and that our features have offered you greater value than competing solutinos that you've used. Indeed, we're big believers in interoperability as this helps us massively reduce implementation times for our customers who need to integrate Urbantz with their other systems. Communication is an area we are actively working on improving as we scale up. We'll continue working to try and find the best ways of keeping you informed of updates and new features. All the best, Urbantz team

Jonas
Logisitcs Director en Bélgica
Logística y cadena de suministro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Flexible and quick round processing

4,0 hace 3 años

Comentarios: Fro quick crearion of rounds, correct planning and overall easy of use I would keep on using Urbantz

Puntos a favor:

Quick creation and calculation of rounds

Puntos en contra:

Needs a lot of refreshing and updates. Every now and then the system falls out.

Alternativas consideradas previamente: Descartes Aljex

Razones para cambiar a URBANTZ: More flexible, faster.

Respuesta de URBANTZ

hace 2 años

Thanks for your review Jonas, it's great that you find the platform quick. Regarding platform updates, it's really important to us at Urbantz that we continue to evolve our solution so that it better meets our customers' needs. It's true that we are regularly updating the platform and we hope you and your teams see the benefits of these updates in terms of improved stability, efficiency and new features. We try to ensure that most of the updates are not forced so that each user can accept them at a time that suits them. We're working hard to identify the best ways to introduce new features without interrupting your work. Please let your CSM know if you think there are ways that we can do this better. Feedback like yours helps us to make our solution better and it's always appreciated.

Kjell
Project Manager en Bélgica
Logística y cadena de suministro, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la opinión

Urbantz, Easy to use in last mile

3,0 hace 2 años

Comentarios: easy to use for dispatch and planning, userfriendly for drivers

Puntos a favor:

Dashboard overview is clear , driver app is usage friendly

Puntos en contra:

task view max 1 week view export max 1 month not working well in Edge

Respuesta de URBANTZ

hace 2 años

Thanks for your feedback, we're glad your team finds it easy to use for last mile management. Regarding export functionality, Urbantz manages incredibly large datasets so even manipulating 1 month's worth of data in spreadsheet software such as Excel can be a challenge if your operation has a high number of deliveries. That's why we offer the possibility for customers to retrieve all their data from the platform so it can be fed into their ERP or BI system. In this way, you can integrate your last mile delivery data with other customer information. We've also developed an Insights module that provides reports you can use to evaluate delivery activity across a variety of metrics, compare performance across hubs, carriers etc. All the best.

Kay
Process engineer en Bélgica
Transporte/transporte en camión/ferrocarril, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Review urbantz

4,0 hace 3 años

Puntos a favor:

T&T and communication with end customers

Puntos en contra:

Planning capabilities and planning insights

Respuesta de URBANTZ

hace 3 años

Thanks for the review Kay, Having the ability to control communication with customers is one of the strengths of our platform. Please feel free to give your customer success manager more information on where you feel planning capabilities and insights could be improved - this feedback is how we improve the product, All the best, Urbantz team

Anthony
Logistiek Coördinator en Bélgica
Logística y cadena de suministro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

Urbantz - Easypost

4,0 hace 3 años

Puntos a favor:

- Optimisation of routes - Statistics about performances - Live tracking of drivers - ease of use of the application

Puntos en contra:

- There are many possibilities within Urbantz but it takes a while to match the possibilities with the needs of the company

Respuesta de URBANTZ

hace 2 años

Thanks for the review Anthony. It's great that you find the application easy to use and the route optimisation effective. Indeed, there are many possibilities to configure the Urbantz platform in different ways. We pride ourselves on the fact that we can support an extremely vast range of use cases for enterprise delivery operations. We're always striving to improve our onboarding processes for customers to make that matching of possibilities and needs as efficient as possible. And of course we're adding plenty of new features as well. Please reach out to your CSM if you'd like to see how we're changing the platform in ways that can better support your use case!