¿Quién usa Personio?

Los clientes de este software son pequeñas y medianas empresas de todos los sectores con entre 10 y 1000 empleados, con un promedio de 100.

¿Qué es Personio?

Personio es el software europeo integral para gestión de recursos humanos en pequeñas y medianas empresas.
Automatiza todos los procesos de recursos humanos desde el seguimiento de candidatos hasta la gestión de ausencias y recupera la información del personal con solo hacer clic en un botón. Recluta y gestiona trabajadores y contribuye a su desarrollo a través de un único software de recursos humanos que se adapta de manera flexible a tus necesidades y procesos. Interfaces claras y sencillas combinadas con el soporte de configuración de primera clase que garantizan que Personio esté operando sin problemas en menos de cuatro semanas.

Información sobre Personio

Personio

http://www.personio.de/

Fundada en 2015

Resumen de precios de Personio

Personio no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Personio está disponible a partir de 99,00 €/mes.

Precio inicial

99,00 €/mes
Ver precios

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

Funciones de Personio

Programas de nóminas
Cumplimiento tributario
Embargo de salario
Formularios W-2/1099
Gestión de ventajas
Impresión de cheques
Informes de nómina
Portal de autoservicio
Seguimiento 401 (k)
Seguimiento de vacaciones/ausencias
Subcontratación de la gestión de nóminas
Transferencia
Varios estados (EE.UU)
Varios países
Análisis de tendencias
Biblioteca de métricas de recursos humanos
Creación de informes sobre las vacaciones y ausencias
Gestión de contrataciones
Gestión del talento
Modelado predictivo
Modelo de planes de indemnización
Panel de comunicaciones
Planificación de sucesiones
Seguimiento de rotación del personal
Firma electrónica
Formularios I-9 y de verificación electrónica
Formularios electrónicos
Gestión de documentos
Gestión de la descripción de trabajos
Gestión de la formación
Gestión de la orientación del flujo de trabajo
Gestión de tareas
Manual del empleado
Portal de autoservicio
Análisis de CV
CRM
Comprobación de referencias
Contratación de personal
Empresas de contratación
Evaluaciones
Gestión de entrevistas
Portal de autoservicio
Publicación de ofertas de empleo
Recursos humanos internos
Seguimiento de interacciones
Solicitud de empleo
Verificación de antecedentes
Base de datos de empleados
Comentarios de 360 grados
Contratación de personal
Gestión de ausencias
Gestión de indemnizaciones
Gestión de nóminas
Gestión de selección de personal
Gestión de tiempo y asistencia
Gestión de ventajas
Gestión del rendimiento
Perfiles de empleados
Portal de autoservicio
Seguimiento de candidatos

Opiniones de Personio

Mostrando 5 de 100 opiniones

General
4,5/5
Facilidad de uso
4,5/5
Atención al cliente
4,8/5
Funcionalidades
4,1/5
Relación calidad-precio
4,4/5
Janosch F.
Human Resources Consultant
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/11/2018

"Excellent, powerful product, great customer service and support"

Comentarios: If I had to name a benchmark for what the smoothest, most flexible and flawless software implementation process I ever have been part of was, it would be this. From the product itself (simple, clean, powerful) to the implementation management (competent, friendly, flexible, knowledgable) to the support and service (fast, helpful, invested) and finally the passive resources (helcenter, tutorials, technical documentation, customer information, release notes) this just rocks. I am very happy with it and can only recommend Personio further.

Puntos a favor: The functionalities are powerful and well implemented. All features are thoroughly thought through and integrate tight and seamlessly into each other. Whenever I came across something i wondered about there was a good reason for it to be this way and it came in handy when we needed it. So, the product itself is simply top notch.
The Customer Service also is fantastic. We had an implementation manager who was understanding, helpful, progressively thinking and extremely well versed in the product. On top of it she was flexible and friendly. I can not imagine how it could have been better.

Contras: I can not imagine much. Some of the Features (for example handling of training tracking or the recruitment part) could have some more features but than again, it is always a matter of keeping the balance between to much and lacking. This balance was always there and I appreciate that it is clear, that some areas of the product still are growing. For our use case everything we needed (and more) was there.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/11/2018
Thomas K.
Director HR
Servicios jurídicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/9/2019

"A very good decision I am still proud of"

Comentarios: Difficult. I like it! Had some experience with Workdays in the company before and was at the beginning a kind of sad that little business has not the budget for such software.
But now I am even happier because Personio not only is quiete as good - it is even better for small business purpose because it's less complex and allowes to stremline processes better for our needs.

Puntos a favor: It's HR Software with service for every employee, managers etc. - and so what I like most is, that nearly everybody likes to use it though we did not have much training effort.
Big benefit (usualy) is as well, that Personio has an ongoing development nad gets even better every month.

Contras: Some "improvements" - especially in design - are not really steps forward but seem to complicate work - but usually respective suggestions are heared and drawn into account.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/9/2019
Sebastian B.
Geschäftsführer
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/2/2020

"Glorified database"

Comentarios: This software was bought to help with payroll.
In the end, it just became a database to store employee information.
Payroll is much to susceptible to errors to be relied on. My pet peeve is that when one of many critical fields is not filled in, the employee is simply left out of the payroll without comment.

Puntos a favor: -pretty design
-comprehensive onboarding
-friendly support team

Contras: -missing sanity checks
-convoluted layout
-not customisable enough

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 22/2/2020
Anna Z.
Junior Finance Managerq
Servicios financieros, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2019

"Great tool for monitoring all your HR related tasks"

Comentarios: We have saved a lot of time preparing the pay rolls for our employees as we had to do it all manually before and now it's just a couple of clicks. We also use their documents storage and each employee knows where to find their important information instead asking the HR manager or look for it on google docs.
The benefits and time saving definitely outweigh the costs of this app.

Puntos a favor: The support is great. Everyone I have talked to on the phone was aways super nice and helpful.
I also like the fact that they take your feedback seriously and suggest the things you mentioned to their product team and might implement solutions that will make the tool even better for you and your team.

Contras: It's not easy to set up because it's very detailed- that's why you have an implementation manager to help you with that.
I also have to use their support quite often when I want to change something, because I'm afraid that it'll adjust things I didn't want to change.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2019
Elena L.
Head of People & Culture
Juegos de ordenador, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/9/2019

"One of the best HRIS in Germany"

Puntos a favor: It's the best HRIS that I've tried so far. It has tons of features, attributes and process that we can customize according to our needs. The support is very fast, helpful and friendly.

Contras: Sometimes it is a bit complicated to use, but it comes with all the features and configuration possibilities. I am missing a couple of features, like an overview of the employee's promotions/titles and reports indicating promotions.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/9/2019