LogMeIn Rescue

¿Quién usa LogMeIn Rescue?

Empresas pequeñas, medianas y grandes en las áreas de TI interna, proveedores de servicios gestionados (MSP), atención al cliente en centros de ayuda profesionales y organizaciones de asistencia técnica.

¿Qué es LogMeIn Rescue?

LogMeIn Rescue es una solución de soporte remoto poderosa y fácil de usar para PC, Mac, dispositivos móviles y otros equipos. Rescue está diseñado para servir a equipos de todos los tamaños, desde pequeños centros de asistencia hasta las organizaciones de soporte más grandes del mundo y todos los intermedios. Rescue te ayuda a brindar asistencia técnica a tus empleados, clientes o ambos, con una solución que es rápida, confiable, flexible y fácil de usar.

Información sobre LogMeIn Rescue

LogMeIn

https://www.logmeinrescue.com

Fundada en 2003

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • Instalado: Mac
  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows

Formación

  • Seminarios web
  • Documentación

Resumen de precios de LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de LogMeIn Rescue está disponible a partir de 149,00 US$/mes.


Precio inicial

149,00 US$/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Funciones de LogMeIn Rescue

  • Acceso remoto
  • Asistencia remota
  • Chat de vídeo
  • Chat en vivo
  • Colaboración
  • Conferencias web
  • Firma electrónica
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Seguimiento de huso horario
  • Softphone
  • Supervisión de la actividad de los empleados

Lista completa de Herramientas para teletrabajar

  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos

Lista completa de Software de ITSM

  • Chat en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Grabación de la sesión
  • Herramientas de diagnóstico
  • Transferencia de la sesión
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla

Lista completa de Software de asistencia remota

  • Alertas y alzada
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en tiempo real
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Integración de correo electrónico
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de interacciones
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software de help desk

  • Centro de atención telefónica de llamadas entrantes
  • Centro de atención telefónica de llamadas salientes
  • Centro de atención telefónica mixto
  • Chat en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de colas de espera
  • Grabación de llamadas
  • Grabación de texto de llamada
  • Marcación manual
  • Marcador predictivo
  • Registro de llamadas
  • Respuesta de voz interactiva (IVR)
  • Sistema de marcación progresiva

Lista completa de Software para call center

  • Captura de pantalla
  • Gestión del control de presentaciones
  • Grabación de la pantalla
  • Herramientas de anotaciones/dibujo
  • Pantalla en espejo
  • Uso compartido de escritorio/navegador
  • Uso compartido de pantalla de móvil
  • Uso compartido de pantalla específico/bloqueado

Lista completa de Software para compartir pantalla

Alternativas a LogMeIn Rescue

Más alternativas a LogMeIn Rescue

Opiniones de LogMeIn Rescue

Mostrando 5 de 122 opiniones

General
4,6/5
Facilidad de uso
4,6/5
Atención al cliente
4,4/5
Funcionalidades
4,6/5
Relación calidad-precio
4,2/5
Sergey M.
Manager, Technology Infrastructure and Compliance
Hostelería, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/7/2018

"Remote support at your finger tips"

Puntos a favor: I've used this product for many years since LogMeIn introduced it. First time I tried it I was really blown away with its ease of use and deployment. While it offers a wide spectrum of additional features, I mostly use it to remotely support my employees, who can't be visited at the given moment. It really is so seamless, that my users feel like I'm right in front of them, assisting them with the IT issues. Web-based interface for day-to-day support makes it really easy to initiate a remote assistance call. I also use it on the servers for remote support, as they are spread out around multiple locations. Very fair ROI on this product. I am looking to evaluate other LMI products in the nearest future.

Contras: Every so often I run into certain issues with LMI client application installed on my Apple computers. Usually, I'd have to reinstall the client to solve the problem. This never happens to the Windows LMI client application.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/7/2018
Bryan W.
IT Manager
Contabilidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/11/2019

"LogMeIn Rescue - Essential Support Software"

Comentarios: Essential. I couldn't possible envision doing my job properly without it. Before this software, I used to drive to my client's locations and help them out of a jam, now they know I am just a couple of clicks away. It's the one annual expense I have that I am always happy to spend.

Puntos a favor: In my industry, I tend to the needs of users inside the office and outside. LogMeIn Rescue seamlessly allows me to take over my users computer and address their needs wherever I happen to be. Quite frankly, it is the most important software I use. Not only can I control the user's computer remotely, but the Rescue console also allows me to peak inside the file directory. This allows me to move and transfer files directly between our two computers.

Contras: It's not cheap! There are alternatives that are significantly less expense, however, you get what you pay for. Rescue is robust and the extra money spent is certainly worth it. Additionally, in order to acquire full control over the user's computer, there are a couple of steps that need to be explained to the user. While most find these steps intuitive, some of my older clients find it difficult. Sometimes patience and familiarity with the Rescue commands are required to get your client on board with you.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/11/2019
Jed P.
Head of Technology & User Experience
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/11/2017

"Good, could be better, and the support is lacking"

Puntos a favor: Most of the time I can connect just fine, and the speed is alright. There are a lot of options for delivering the connection info. There is good reporting, and the ability to capture screens, as long as we are working from the office, and strong APIs.

Contras: The support is not so great. There are always long holds for phone support that almost always have to be escalated, which means a callback at a much later time. Email support is 24-hour turnaround for every single email exchanged no matter the issue, and their answer is too often something ANYONE would have already tried.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/11/2017
Usuario verificado
Administrator
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/7/2020

"Best Remote Software out there"

Comentarios: It is really an amazing experience, it made our life very easy and customers really loved the option to have icon on their desktops that they just double click on it to ask for support.
very stable, easy and fast solution that we don't face problems using it.

Puntos a favor: This software offer everything you are looking for.
Easy, stable, fast connection to clients.
Clients can connect direct to techs console through icon on their desktop or dedicated branded link.
Customer connect and all what the tech do is send request to take control and can capture user password for rebooting.
works perfect with windows and macs.
take full control on the computer, can export info about the computer hardware or software, reboot in safe mode or normal reboot.
The admin console can view all connected sessions, admin user can join any session or monitor any tech.
reporting system is amazing re connected sessions or the techs performance.
tech console can be used as stand alone software or through web access.
can add unattended access to computers.
Has Mobile seats as well.

Contras: It is really expensive software compared to other products in the market but this is because it include everything you are looking for in a remote desktop software with admin console that you can support your clients with and manage your techs.
Mobile seats are with additional licenses not included.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 8/7/2020
Eli P.
Centralized ServicesM anager
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/7/2019

"Great Product, But a Bit oo Expensive"

Comentarios: Overall, I like the product and it gives me piece of mind when connecting to critical client machines, but the price is too high compared to other products to justify a large roll out.

Puntos a favor: Logmein works and works well. I use several remote control products and Logmein is the one that I use if I know that keeping the connection is critical. It's especially useful when the user a laptop that doesn't initie the WiFi connection until after login. The product can be configured to cache credentials and login automatically.

Contras: The price is definitely the highest for all the remote control products that I use. I use Logmein sparingly because I only purchased one license. For general day to day use, I use other less expensive products.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/7/2019