¿Qué es Retail Pro?

Retail Pro es una plataforma de software de gestión minorista especializada, independiente del dispositivo, con potente POS (punto de venta, por sus siglas en inglés), gestión de reposición e inventario, promociones, gestión de empleados y clientes, administración, rendimiento y capacidades de creación de informes de KPI (indicadores clave de rendimiento, por sus siglas en inglés). Los comercios minoristas pueden usar Retail Pro para superar la fragmentación de datos y adaptarlo a sus necesidades exactas de flujo de trabajo, imagen de marca y negocios, ya sea que operen como una franquicia, tienda corporativa, punto de salida o minorista con múltiples subsidiarias, en cualquier parte del mundo.

¿Quién usa Retail Pro?

Retail Pro cuenta con la confianza de más de 159 000 usuarios en verticales minoristas especializados, como indumentaria, calzado, artículos de lujo, electrónica, regalos, juguetes, artículos duros, muebles para el hogar, joyas, artículos deportivos y más.

Información sobre Retail Pro

Retail Pro International

Fundada en 1987

Información sobre Retail Pro

Retail Pro International

Fundada en 1987

Imágenes y vídeos de Retail Pro

Vídeo de Retail Pro
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Precio inicial

No disponible
No disponible
499,00 US$/mes
60,00 US$/mes

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis No
Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis

Retail Pro: implementación y asistencia

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Funciones de Retail Pro

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comercio detallista
  • Pedido por correo
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Base de datos de clientes
  • Catálogo de productos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comercios minoristas
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de precios
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pantalla táctil
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de ingresos
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de punto de venta para minoristas

Alternativas a Retail Pro

Más alternativas a Retail Pro

Opiniones de Retail Pro

Leer las 64 opiniones

Evaluación media

General
4,1
Facilidad de uso
4
Atención al cliente
4,4
Funciones
4
Relación calidad-precio
2,9

Opiniones por puntuación

5
16
4
36
3
7
2
3
1
2

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Robert S.
Retail Pro Administrator en EE. UU.
Comercio minorista, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Retail Pro 9

5 hace 4 años

Comentarios: I have been a Retail Pro Admin now for years. I know that if I ever have an issue pop up, I can call my RPro business partner at any time of the day, even 2 am, which I have done. I get the same high quality and knowledgeable support I need at the time.

Puntos a favor:

It’s ability to provide a one-stop shop. It has everything a business needs to succeed as software goes. Along with it knowledgeable business partners is an excellent choice to support your retail business

Puntos en contra:

New more knowledge based support. When I access my portal, the limited amount of user information is disappointing

Jose miguel S.
Jose miguel S.
Software Development Team Manager en El Salvador
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Full Stack Retial Software

4 hace 2 años

Comentarios: I install Retail Pro for several Clients in America, with different requirements and Retail Verticals, but one common requirement is allow software to connect with thier ERP, and with the Retail Pro strong API, you can accomplish this. So, my experience has been mostly very positive.

Puntos a favor:

I've been using Retail Pro since version 8 and now We are on Prism, which is a huge update and change of mind for Retail Pro user... but for the good. Retail Pro Prism its a store distributed web application now, with this I mean that you can have one Retail Pro server per store, in a multi store chain kind of business. As a web application, it uses AngularJS as a front end, allowing a incredible flexibility to customize the User Interface, so you can create your own look and feel for the system, not only for the Cashier view, but for all the modules. About that, you have: - Inventory - Vendors and Purchases - Transfers - Customers - POS - Physical Inventory - Inventory Adjustments - Customer Loyalty So, you see... It is the full package. One more thing: their global support with their partners around the globe will give your peace of mind for your multi store chain in almost any country, to name a few (Full North/Central/South America, Full EU, Some EMEA, Full ASIA, some Africa).

Puntos en contra:

Cost, period... But you are paying a Porsche for a Porsche, you know what I mean. This is a serious Retail software, for serious Retail business. You can use it in small business as well, as its perfectly scalable. So, If you foresee a bright future in your Retail Business, you can bet on Retail Pro.

Steve S.
owner en EE. UU.
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Retail Pro 9.4 is a very unfortunate product.

2 hace 4 años

Comentarios: V9.4 is very very slow and without features or benefits to offset the moving from V8 to V9.4. If you love lack of features and watching a spinning wheel you will love Rpro 9.4

Puntos a favor:

ECM polling replace the 32 bit polling in Rpro 8.6. In theory this allows close to real time updates to your main. unfortunately, seeing it failing for various reasons with no logs or error message to help navigate.Therefore, Never know if it works or not. The Retail Pro dealer has been helpful in trying to fix the numerous issues with Rpro.

Puntos en contra:

Unbelievably slow. We have had replaced all hardware with SSD, tons of ram and fast processors. Views, filters, moving from Sales to Customer management system pauses each step of the way. Even direct connect to server does little to speed up process. Missing most basics elements. Can not view inventory by sold as this element is missing from filter. Likewise, Cannot view on order in inventory as this most basic feature is also missing from filters. We currently 95,000 active SKU very hard to manage as system is so slow. My Rpro dealer blames it on the Oracle data base. Reporting in 9.4( why we have the system) is basically missing. We have to export all of the 9.4 data into our old 8.6 in order to run even the most basic reports. Therefore we are essentially running two systems. 9.4 heavy data base requires more management and is expensive and time consuming. If an emergency reinstall is needed it might take a while. Rpro 9.4 only allows one EFT interface. End user is stuck in a noncompetitive relationship with POS EFT which has it owns struggles. Have been with Retail Pro Since 1998. Been on V8 since 2004. V8 while not the most advanced product in the market place was a stable

Brian W.
EE. UU.
Artículos deportivos
Ha utilizado el software durante: No especificado
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

I'm a managing partner and CIO.

4,5 hace 8 años

Puntos a favor:

It does 90% of everything we want & need. Frankly, that other 10% is probably unrealistic without custom programming. We get awesome tech support when needed, and I especially love the live chat feature that lets us ask quick questions. The product is very quick and easy to train an employee on and setting up levels of permission is awesome. We're able to delegate job duties easily with the different features. Receiving is a perfect example. That workstation is set up to be used completely differently than our cash registers. For example, we have three cash registers our of eight total machines running Retail Pro. Each has a unique function, and the software works well in supporting those varied functions simultaneously.

Puntos en contra:

Some of the more intricate details of the software take quite a while to learn. It's easy for an average sales associate to use the main functions, but some of the higher level features get complex. The software can be "quirky" with some old features that were added on to, so there are features that are not intuitive. An example is polling: some things happen automatically and others require initialization. Like every time we add an employee to the system, it's a process to get them into other locations and requires higher-level knowledge.

Mohamed R.
Project Manager en Egipto
51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

i'm working with retail pro since 2013, it was wonderful experience.

4 hace 4 años

Comentarios: i got the knowledge that gave me the chance to implement and support our customer in the market, very important thing is that i learned how business operate with one of the biggest retail solution ever

Puntos a favor:

very powerful inventory management solution, full of function and features. the second thing is the scalability and durability the solution can support large number of stores & POSs in one big database "oracle database".

Puntos en contra:

it takes much time to recover database especially in the main server, 2nd thing when upgrade from old release to a new one with large number of stores and POSs.