Salesforce for Nonprofits

Por Salesforce.org

4.5 / 5 18 reseñas
Salesforce for Nonprofits

¿Quién utiliza este software?

Plataforma basada en la nube que ayuda a las entidades sin ánimo de lucro con la medición del impacto, la recopilación de información y la entrega de programas.

Valoración media

18 reseñas
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 3.5 / 5
  • Atención al cliente 4.5 / 5
  • Funciones 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4.5 / 5

Detalles del producto

  • Precio de partida $36/mes
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis No
  • Implementación En la nube, SaaS, web
  • Formación Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Salesforce.org
  • http://www.salesforce.org

Sobre Salesforce for Nonprofits

Salesforce for Nonprofits es el conjunto de soluciones de extremo a extremo que cualquier entidad sin ánimo de lucro necesita para convertirse en una entidad conectada.

Funciones de Salesforce for Nonprofits

  • Debates y foros
  • Directorio de miembros
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de grupos
  • Gestión de membresías
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de redes sociales
  • Ideación y producción participativa
  • Moderación de contenidos
  • Donaciones en especie
  • Donaciones en línea
  • Donaciones equiparadas
  • Donaciones por móvil
  • Donaciones recurrentes
  • Gestión de campañas
  • Gestión de compromisos de donación
  • Gestión de donantes
  • Gestión de eventos
  • Gestión de regalos
  • Gestión de subvenciones
  • Gestión de voluntariado
  • Recibos y extractos
  • Seguimiento de donaciones
  • Búsqueda de subvenciones
  • Candidaturas en línea
  • Gestión de contratos
  • Gestión de la conformidad
  • Registro por cuenta propia
  • Seguimiento de subvenciones
  • Base de datos de miembros
  • Contabilidad
  • Gestión de comités
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de donantes
  • Gestión de eventos
  • Gestión de la recaudación de fondos
  • Gestión de membresías
  • Gestión de redes sociales
  • Gestión de voluntariado
  • Directorio de miembros
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de eventos
  • Gestión de grupos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de la formación
  • Gestión de membresías
  • Gestión del reconocimiento
  • Perfiles de voluntariado
  • Portal de autoservicio
  • Programación

Las reseñas más útiles de Salesforce for Nonprofits

Even after a few years, still overwhelmed.

Traducir con Google Revisado el 7/3/2018
Director of Finance and Operations
Servicios medioambientales
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
2 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidad
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: It helped me to get an introduction to what I could do with a membership database/CRM without investing a lot of money into programs that may or may not do what I wanted them to (because I didn't know what I wanted them to do). It allowed me to get my database set up and organized and begin to understand our donor profiles, locations, amounts, and more.

Puntos a favor: It certainly is powerful and has many customizations and features and things to build. It has lots of integrations across the web and there is something to be said for being the biggest. Also, it's free for non-profits, so especially if you don't know what you are trying to do with a CRM, it's nice to be able to play around with Salesforce and get an idea of what types of data are useful to you before moving to some other program that requires higher costs up front.

Contras: If you don't care to become a developer or aren't one already, this software can run away with you real fast. While it's great that Salesforce is so powerful, in many ways it is too powerful and complex. Even with the nonprofit customizations, it's very difficult to navigate and customize, understand what all the different programs within it are, keep up with all the updates and integrations and who even knows.
Basically, I get it - this is designed for large groups that can afford to have a dedicated Salesforce employee(s). It's for large databases with many moving parts. If you are small and your employees or board are juggling many jobs and not just database management, this is difficult to use.
Plus, the interface looks like it never got past 1992.

Salesforce offered major improvements over cheaper software platforms we'd used

Traducir con Google Revisado el 1/8/2018
Federal Contracts Officer
Educación superior
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Data organization and reporting were fantastic tools for our organization. Strategic planning and decision making that previously occurred according to essentially gut feelings were now backed with substantial amounts of hard data and a real, concrete understanding of our business operations. We really remade our organization thanks to the information that Salesforce allowed us to collect, organize, and manipulate.

Puntos a favor: The robust package of features was entirely unmatched in our experience with a number of other less expensive packages. Reporting tools in particular were incredibly useful for our organization, and really allowed us to dig into our data and glean valuable insights that, in some cases, reformed our understanding of our organization, clients, and industry. We used the many tools in Salesforce to implement an array of positive changes that would not have been possible otherwise.

Contras: Costs are always a concern for small nonprofits, and that's probably the only part of Salesforce that we struggled with. Of course, we'd had experience with free/cheap software in this space, and all of it had major technical problems. Saelsforce just worked, and gave us everything we needed. In that regard, the cost was much easier to swallow.

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