¿Qué es AroFlo?

Creado por un antiguo comerciante, AroFlo ha estado transformando las empresas de servicios externos desde 2001. Este sistema fue creado para la nube desde el principio, por lo que es rápido, confiable e increíblemente potente. Todo lo que necesitas se puede acceder y procesar usando prácticamente cualquier dispositivo móvil, en cualquier ubicación. Programación, hojas de asistencia, seguimiento de trabajos, presupuestos, inventario, seguridad en el lugar de trabajo, seguimiento por GPS, almacenamiento de documentos, facturas, pagos de clientes, integraciones contables y más. Solicita una demostración hoy.

¿Quién usa AroFlo?

AroFlo presta servicios a miles de usuarios en los sectores de oficios, construcción y servicios externos, que incluye electricidad, fontanería, climatización, mantenimiento de instalaciones, energía solar, pintura, limpieza, seguridad y muchos más.

¿Dónde se puede implementar AroFlo?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop)

Sobre el proveedor

  • AroFlo Innovations Pty Ltd
  • Ubicado en Ringwood, Australia
  • Fundada en 2001
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Nueva Zelanda

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • AroFlo Innovations Pty Ltd
  • Ubicado en Ringwood, Australia
  • Fundada en 2001
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Nueva Zelanda

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de AroFlo

AroFlo Software - 1
AroFlo Software - 2
AroFlo Software - 3
AroFlo Software - 4
Ver 5 más
Vídeo de AroFlo
AroFlo Software - 1
AroFlo Software - 2
AroFlo Software - 3
AroFlo Software - 4

Comparar el precio de AroFlo con productos similares

AroFlo

50,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
69,95 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de AroFlo

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Edificios residenciales
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de modelos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de permisos
  • Gestión de precios
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Informes de avance
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Mantenimiento preventivo
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para la industria AEC
  • Portal de clientes
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación de citas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • RFI y envíos
  • Recordatorios
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de conceptos facturables
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario

Alternativas a AroFlo

Plataforma de servicio externo con capacidad de ampliación, desarrollada en la nube para la nube, que funciona fácilmente en todos los dispositivos móviles para uso en el campo de trabajo.
Tradify es un software de gestión de servicios externos creado para empresas de servicios y oficios. Cotizaciones, cronograma, seguimiento y facturación sobre la marcha.
Presupuestos, facturas, compras y más en un solo sistema. Acceso desde la oficina y la aplicación, formularios electrónicos y certificados. Prueba gratis de 30 días.
Solución todo en uno mejor calificada y diseñada para empresas de oficios. Administra fácilmente tus trabajos desde que llegan hasta que se pagan.
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para satisfacer todas las necesidades de su empresa. Descubre más sobre Odoo
Smart work management, from complex projects to simple jobs . Plan, Schedule and Complete work using a smooth user interface and apps.
Solución ERP moderna y completa con contabilidad, distribución, CRM y más. SaaS o en servidores propios. Móvil incluido, sin precio por usuario.
Simplified and complete solution for your estimate and jobs, dispatch, inventory, point of sale, accounting, real time tracking.
Empresas residenciales y comerciales de climatización, fontanería y electricidad que buscan aumentar sus ingresos y optimizar las operaciones comerciales.
One cloud industry-focused field service, work and asset management solution. Digitizes the complete service contract-to-bill processes
Commusoft es un software de servicio todo en uno que está diseñado para contratistas de plomería, climatización, electricidad, detección de fuego y humo y mantenimiento que tienen más de 3 técnicos.
eBASE provides education institutions, municipalities, and corporations with a robust, easy-to-use facility management software suite.
INControl is a platform that can manage your business from a single process up to a full ERP solution.

Opiniones de AroFlo

Evaluación media

General
4,4
Facilidad de uso
4,1
Atención al cliente
4,6
Funciones
4,1
Relación calidad-precio
4,2

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
57%
4
33%
3
1%
2
4%
1
4%
Jav
Jav
Managing Director en Australia
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Best Trades based job Management Software

5,0 hace 3 años

Puntos a favor:

Monthly subscription model. Customer Service Support & Training Ability to customise. The simple reports module, you don't need to be a SQL report writer to get great data simply.

Puntos en contra:

Aroflo is ideally suited to "service" style work with lots of small jobs. Whilst there have been some great improvements, it is still not the best solution for major projects that may span many months.

Daniel
Company Director en Australia
Propiedad inmobiliaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excellent choice for service management

5,0 hace 3 años

Comentarios: AroFlo is our core system and manages everything from our asset tracking, job scheduling, location and client information to client communication, invoicing, quotes and document storage.

Puntos a favor:

Cloud based, easy to use platform for desktop PCs and mobile app. Development team actively improves the software with regular updates. Safe and secure storage of data. Customer support is readily available. Designed with a flexible import/export functionality which works with other systems - for example we use another application for our route management and are able to export daily run sheet information from AroFlo to csv and import it to the other software without much trouble. The flexible design of this system makes it easy with customisation for a variety of industries. For our purposes AroFlo ticks all the boxes we need without even using half of the features. The mobile app is easy enough for our technicians to use allowing them to record job details, asset information and attach photos in the field.

Puntos en contra:

There are some convenience changes that would be good for the way we use AroFlo. Such as changing a location and all assets to a new client. We currently have to manually move each asset and the location to a new client whenever this happens, it would be great if there was a faster and easier way to transfer all of these details.

Chris
Operations Manager en Australia
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Terrible customer service, terrible prehistoric browser based product that never evolves

2,0 hace 4 años

Comentarios: Do yourself a favour and avoid this product for the longevity of a business. The is nothing worse than investing all your time and effort to setup the product only to find out later it's limitations of which you told did not exist forcing you to continue on with the product until you can allocate funds and resources to make the jump to yet again another product.
You will find in the short term the product will do as you would expect if you've never used any cloud based products such as this, however, do your research as you'll soon find products that offer so much more for less or of the same value providing far better value for money.
For the record, we as a business have been using Aroflo since 2013. A product that hasn't evolved in the slightest since then.

Puntos a favor:

I wish I could list a number of PRO's for this product, but unfortunately any that I list would be the same as any other product of similar nature on the market. It's a shame there isn't one area this product excels at allowing me to state specifically.

Puntos en contra:

Customer service is terrible. Don't get me wrong, those in the position to help do their best to help you....when they eventually return your support e-mail or call. Furthermore, even when you prove to them they have bugs, errors or the server the software is hosted on is unreliable, they completely deny any responsibility and throw it back at you as your problem, effectively treating you as if you have no idea what you're talking about. - Server reliability is so sporadic. There are periods during the day where the connection drops as you go to save a quotation thus forcing you to completely re-write it or save it momentarily which resets your page back to the top rather than back to your work space. It can also have periods where it is completely slow. - Forms and functionality of the forms is so limited and difficult to use that I've even had their support staff have to create forms EXTERNALLY to upload because they couldn't even achieve a result that is otherwise simple. - Browser based product. It's 2018 and we have a product that is slow and limited to all the issues that are presented when bound by a browser. There is no true offline mode. The software relies on you to take note when your signal drops out and select the offline mode for it to work which is unrealistic in field service and a prehistoric method of doing things. - Price point is on par with other products, but functionality and limitations along with all their bugs suggests the value for money is not there. - Updates. A real pet hate for our business is having a product who's functionality and design changes so dramatically without notification. Menu's get relocated, colour scheme's change on you forcing you to change them back manually and a magnitude of other changes are made over night forcing you to find out where they've been made and what you have to instruct your staff to do differently before they start operating. - Mobile optimization is near on non existent. The field app functions and operates as it should, however, the office login is not optimized what so ever meaning you cannot even do a quotation through it along with operating your business on the fly; everything is forced through the field login.

Geoff
General Manager en Australia
Maquinaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Aroflo Evaluation

5,0 hace 2 años

Comentarios: Having worked with systems implementation and design for over 20 years, I found Aroflo brings together all the current benefits with online technology, while supporting the workflow requirements of our business.

Puntos a favor:

Online training is extremely advanced, supported by live online support . The workflow capabilites of aroflo are endless. An integrated solution that brings together purchase orders, and timesheet hours with jobs.

Puntos en contra:

Timesheet functionality is an area for increase opportunity to develop.

Respuesta de AroFlo

hace 2 años

Hi Geoff, thank you for taking the time to review AroFlo. We appreciate your positive feedback.

Gill
Owner en Australia
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Does Absolutely Everything!

5,0 hace 3 años

Comentarios: It was a lot of work to set it up and customise certain areas like invoicing initially back in 2011 but it was well worth it as we more than doubled our turnover in the first year of using it as we could schedule and invoice more effectively and keep track of our inventory so much better.

Puntos a favor:

Love how it incorporates every aspect of the jobs and quoting necessary to run a trades business and scale up. I also love how we can load up documents, make templates, add predescriptions, keep track of our inventory and see marketing reports, invoice and take payments through just this one system. It also integrates to Xero so no double handling.

Puntos en contra:

I have no issues at all with the system.

Respuesta de AroFlo

hace 2 años

Thank you for your review Gill, we value your positive feedback.