¿Quién utiliza este software?

Todas las pequeñas y medianas empresas y contabilidad y prácticas de contabilidad.


Valoración media

1250 reseñas
  • 4 / 5
    En general
  • 4 / 5
    Facilidad de uso
  • 4 / 5
    Atención al cliente
  • 4 / 5
    Características
  • 4 / 5
    Relación calidad-precio

Detalles del producto

  • Precio de partida
    $9/mes
  • Versión gratuita
    No
  • Prueba gratis
  • Implementación
    En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación
    En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia
    En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    En línea

Datos del proveedor

  • Xero
  • https://www.xero.com
  • Fundada en 2006

Información sobre este software

Galardonado software de contabilidad en línea diseñado para propietarios de pequeñas empresas y contadores. Disponible en cualquier computadora o dispositivo móvil con conexión a Internet. Las finanzas comerciales y el flujo de caja se actualizan en tiempo real. Importa transacciones desde cuentas bancarias. Ilimitados inicios de sesión de usuario. Se integra con más de 600 aplicaciones comerciales de terceros. Admite múltiples monedas. Se puede acceder a los datos a través de un solo libro de contabilidad, lo que permite a los contadores y clientes colaborar en torno a las finanzas.


Funciones de Xero

  • Facturación
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Gestión de clientes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de personal
  • Gestión de proyectos
  • Para empresas CPA
  • Portal de clientes
  • Seguimiento de fechas de vencimiento
  • Seguimiento del tiempo
  • Gestión de abastecimiento
  • Gestión de catálogos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de gastos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de órdenes de compra
  • Procesamiento de facturas
  • PunchOut
  • Requisitos y aprobaciones
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Empresas de contabilidad CPA
  • Facturación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de nóminas
  • Gobierno
  • Nonprofits
  • Seguimiento de gastos
  • Órdenes de compra
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Costes de trabajo
  • Desglose de obras
  • Facturación
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Libro general
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos y previsiones
  • Proyecciones de sobrecostes
  • Alerta de pago duplicado
  • Conciliación bancaria
  • Control de procesos de aprobación
  • Detección de fraude
  • Entrada en el Libro general
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de tesorería
  • Impresión de cheques
  • Facturación recurrente
  • Gestión de colectas
  • Gestión de recibos
  • Pagos parciales
  • Procesamiento de cheques
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de pagos en exceso
  • Procesamiento de pagos en línea
  • Embargo de salario
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de deducciones
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de ventajas
  • Impresión de cheques
  • Portal de autoservicio
  • Preparación W-2
  • Seguimiento 401 (k)
  • Seguimiento de vacaciones y ausencias
  • Transferencia
  • Varios estados
  • Varios países
  • Configurador de productos
  • Creación de formularios
  • Cuentas de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de precios
  • Colectas
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Facturación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de gastos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de tesorería
  • Libro general
  • Reconocimiento de ingresos
  • Seguimiento de gastos
  • Balance contable
  • Balance de pérdidas y ganancias
  • Consolidación y reagrupamiento
  • Escenarios posibles
  • Estado de resultados
  • Gestión de tesorería
  • Libro general
  • Previsión
  • Registro de auditoría
  • Varias empresas
  • Varios departamentos y proyectos
  • Facturación de provisiones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de casos
  • Gestión de documentos
  • Seguimiento de cuentas
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del tiempo
  • Testimonios de clientes
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos de barras/RFID
  • Equipamiento
  • Gestión de inventario de almacén
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión multicanal
  • Optimización de inventario
  • Previsión

Las reseñas más útiles sobre Xero

Xero truly puts powerful data in the hands of small business owners

  Traducir con Google
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidad
3 / 5
Asistencia al cliente
5 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: I have been using Xero for a good number of years now and can only recommend it! The usability is fantastic, the ability to see really clearly how the accounts work is groundbreaking in its field. I love the bank reconciliation and the bank feeds. The automation of data is actually fun and linking it into the add-ons can make life a lot easier and save time and money. It is a great way to keep things simple and clear. I love the advisor features, that you can't break it (although you can make a real mess if not careful). For me the biggest benefit is the clarity of the data and the ability to drill down into virtually anything. Don't use Xero in super complex scenarios and I would recommend that you employ a proper XERO accountant - who actually knows how to use Xero and uses the data when using it though or you will end up paying twice - once for entering the data to xero - and again when the accountant pulls it out into their own software. Overall I would absolutely recommend Xero for people who are more serious than working in spreadsheets but who are turning over £50k-£3m+ with a fairly simple process.

Puntos en contra: We have found that Xero does not work well in all scenarios but there are work arounds - the bigger the business and the more complex the processes the less it suits but then if you are bigger/more complex you should arguably be using something else!
Support is not awesome! It can take time and you are often met with unhelpful suggestions. There has been an increased number of 'blips' in the software in more recent months and the support has been almost useless in those cases and I have had to find workarounds. Conversation/instant message support should surely be on the cards?
Another thing that I don't like is the highly evangelical nature of the conferences! It borders on the cultish and if you are not 'in' then you are definitely 'out'! I have not found there to be any benefit to being on the 'directory' for that same reason.

Terrible software, stay well clear

  Traducir con Google
1/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
2 / 5
Características y funcionalidad
1 / 5
Asistencia al cliente
1 / 5
Relación calidad-precio

Comentarios: We changed to Xero about 6 months ago. Biggest mistake ever. Whilst there are some nice aspects to the software, there are several glitches, bad design elements, crucial missing items (such as delivery notes). This is NOT the main problem. The main problem is that Xero don't care! Once they have you as a customer, they don't care if it works for you or not. To give a little background....we are a relatively young company and have embraced new software technologies since we started almost 10 years ago. Examples include OnePage CRM, Pandadoc, Trello and many more. I would say all had some sort of design issues or glitches at one stage or another, especially in their early days. The huge difference is the customer care and the efforts made to improve. All the other softwares that we have used, give a strong impression of a genuine desire to help us as a customer and any issue, especially one that would be in any way serious to the overall working or design of the system, has always been remedied in a short time. Xero is different. They give a strong impression of not giving a toss if it works or not. Then refuse point blank to make changes, however serious an issue might be. And of course an issue with an Accounting software is actually far more serious (generally) than any issue with a CRM or project management or similar software. Believe it or not, Xero users started looking for Delivery Notes 8 years ago and still today, all they have is a poxi workaround that is a complete farce. This is proven in the trails of customer complaints and comments in their Community Feed. You might think why don't we just move.....well we would and will but it's such a huge effort to move everything to another software. Even now, we still struggle to find details that we created in our old software. We'd actually far prefer to stay (and we'd just get over our annoyances to date) if only they'd make some effort. If anyone out there is considering Xero as an accounting software, I STRONGLY URGE you not to use an consider ANY OTHER software instead. I am happy to discuss this with any potential customer and by your reply to this comment, I should receive a notification to which I will respond as soon as I can. Fergus

Puntos a favor: It's on-line, cloud based. The App is pretty nice. Some decent features throughout. Inventory works well

Puntos en contra: Hard to use, far too many clicks required to complete simple tasks
No Delivery Notes
Several software glitches - doesn't like Chrome at all
Shocking bad customer care
No developers to fix issues
Soooo frustrating as many of the issues are small and so easy to fix but they refuse point blank to do so