¿Quién usa Sales Layer?

- Marketers - Gestores de eCommerce - SME - Fabricantes - Distribuidores - Minoristas

¿Qué es Sales Layer?

Sales Layer es un PIM SaaS que ofrece una solución ágil con la implementación más rápida del mercado.
Sales Layer resuelve los problemas de complejidad al manejar campos de información de producto, controlar versiones de datos y supervisarlos a través de la cadena de producción y suministro.
A partir de la información centralizada en sistemas ERP, CRM y CMS, Sales Layer crea una base de datos en la nube para conseguir información de producto segura y fácil de gestionar y compartir.

Información sobre Sales Layer

Sales Layer

http://saleslayer.com/

Fundada en 2013

Vídeo de Sales Layer
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Sales Layer no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Sales Layer está disponible a partir de 800,00 €/mes.


Precio inicial

800,00 €/mes Ver precios

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Sales Layer: implementación y asistencia

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de Sales Layer

  • Análisis de productos
  • Control de versiones
  • Gestión de ciclo de vida del producto
  • Gestión de documentos
  • Gestión de fórmulas
  • Gestión de nomenclaturas
  • Gestión de tests

Lista completa de Herramientas PDM

  • Control de calidad de datos
  • Control de versiones
  • Control de versiones
  • Distribución de contenido
  • Gestión de activos digitales
  • Gestión de documentación
  • Gestión de registros principales
  • Gestión de registros principales
  • Modelado de datos
  • Modelado de datos

Lista completa de Software PIM (gestión de la información de productos)

  • Atributos de productos personalizados
  • Biblioteca de contenidos
  • Búsqueda/filtro
  • Comparación de productos
  • Creación de catálogos
  • Funcionalidad de venta cruzada
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de precios
  • Vistas de catálogo personalizadas

Lista completa de Software de catálogos

  • Cartografía de relaciones
  • Correspondencia y fusión
  • Enmascaramiento de datos
  • Gestión de datos
  • Gestión de la jerarquía
  • Gestión de metadatos
  • Gestión de procesos
  • Integraciones de fuente de datos
  • Varios dominios
  • Visualización

Lista completa de Software de gestión de datos maestros

Alternativas a Sales Layer

Más alternativas a Sales Layer

Opiniones de Sales Layer

Todas las opiniones

Calificación general

4,9/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4,9
Atención al cliente 5
Funcionalidades 4,9
Relación calidad-precio 4,9

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Craig M.
Digital Director
Diseño, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/6/2019

"A great tool and partner to ensure our clients have an efficient PIM"

Comentarios: We specialise in building automated, personalised digital services, we chose Sales Layer as our Product Information Management partner as we share a common interest: catalog automation for businesses that sell products or services. Besides being a great solutions partner, Sales Layer is a very powerful PIM tool that we implement for our clients product work flow.

Puntos a favor: An advantage is that users can choose between the plug and play connectors that save us time setting up the PIM data with third-party services. We use Sales Layer PIM with our own Unify connector to automatically create and update 100's of data-sheets and in turn produce bespoke product/service brochures. As an agency it's crucial that our clients are able to centralise and independently manage their products and services whilst maintaining data integrity. In the past our clients have struggled when managing data across multiple channels, implementing Sales Layer has allowed Libris to offer clients a simple, flexible solution to organise, control, analyse and connect product data.

Contras: We don’t have many complaints yet. We keep trusting Sales Layer PIM for our own team and our clients to ensure a cost-effective and results-driven solution for Product Information Management.

Respuesta de proveedores

por sales layer el 25/9/2019

We're proud of our partnership and Libris' great services, thank you so much!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27/6/2019
Jelle S.
CTO
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/3/2020

"Managing lots of clients needs with a single PIM system"

Comentarios: Our favourite thing about Sales Layer is that it has not only solved our product information management needs, but it is opening up new doors to possibilities we hadn't thought of before. This allows us to offer more services and agility to our clients. It’s very difficult to standardize product data from very different companies. Sales Layer is very flexible and we have found that it can adapt to any situation. The robust technical development behind it is very impressive.

Puntos a favor: We handle product information for several clients from very different industries. A central system like Sales Layer's PIM has solved dozens of needs for us on a single platform. Bulk uploading and export and import features are very easy to use. We are starting to test more PIM functionalities that will reinforce our work of connections with marketplaces, such as their Amazon connector, and with ecommerce platforms like Bigcommerce.

Contras: We haven’t experienced any technical difficulties or communication problems so far. Implementing and using the software has been phenomenal thanks to the Sales Layer excellent support team. Our own team is very happy with the knowledge provided and the quick turnarounds. The greatest inconvenience is that we have not had time to explore in depth all the PIM’s functions that we could take advantage of.

Respuesta de proveedores

por Sales Layer el 16/3/2020

Thank you! We're happy to provide a solution that fits lots of businesses.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/3/2020
Jatin B.
Editor
Animación, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/5/2020

"Good"

Puntos a favor: Does it job.
I am using this from 6 months. And i plan to keep using it.

Contras: UI can be improved.
User interface can be improved

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/5/2020
Usuario verificado
CEO
Suministros y equipo para empresas, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/5/2019

"A great way to keep your product information organized"

Comentarios: PIM tools are more and more essential each day for companies that need to send data to e-commerce platforms like Shopify while saving time to analyze traffic, customer behaviour and product performance. Sales Layer is the most effortless, comprehensive and simple PIM we could have found.

Puntos a favor: When we choose any new software for our company, we always take good care of analyzing if the technology is simple and flexible. Sales Layer has all those perks, and I've never heard any complaint inside my team like the common "oh no, another software training!". In fact, they got ready for us the connector we needed to send product information from the PIM to Shopify, and all the functions are very fun to use, like the possibility to add fields and customise the product-view, the simple export option, and the copy paste feature that let us add large amounts of data from Excel easily.

Contras: I had problems in the beginning understanding the hierarchy between Family/Category/Products/variants, this was cleared up by the on-boarding team. So my recommendation is to listen to the on-boarding team before you start importing products, so you get the foundation right!

Respuesta de proveedores

por sales layer el 27/5/2019

Thank you! We are very happy that you have found in Sales Layer the solution that your catalog needed.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/5/2019
Ignacio L.
COMMERCIAL MANAGER
Artículos deportivos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/1/2019

"“The most flexible, easy-to-use and first-class PIM system.”"

Comentarios: We love Sales Layer because it’s the most flexible, easy-to-use, first-class and caring PIM system. We found an enterprise level service accessible to SMEs in it.

Puntos a favor: We realized that we were wasting a lot of time, effort and resources creating catalogs, price lists and product pages every year with lots of omissions and errors. Our goal was to find a system accessible to smaller budgets and a flexible tool that let us quickly add new tasks. A lot of PIM solutions aren’t tailored to the needs of an SME. Sales Layer gave us the opportunity to translate a traditional catalog into the definite e-commerce experience. Since working with the PIM software we can synchronize data from multiple sources, we have improved the performance of our marketing tools, and all our product content is now centralized in the PIM system in order to keep sales reps and more than 100 clients connected to Sales Layer and up to date. The most important thing for us was the digitalization of our whole catalog.

Contras: I have only good things to say about Sales Layer. The software is very understandable, but highly customizable, and they have a first class customer service. No complex software, long installations (our setup took around one month), or high costs involved: everything is simple, friendly and professional.

Respuesta de proveedores

por sales layer el 22/1/2019

Thank you Ignacio for your trust in Sales Layer! We are always happy to make our customers product management simpler.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/1/2019