¿Quién utiliza este software?

Pequeñas, medianas y grandes empresas

Valoración media

111 opiniones
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4.5 / 5
  • Atención al cliente 4.5 / 5
  • Funcionalidades 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4.5 / 5

Detalles del producto

  • Precio de partida 15,00 US$/mes
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Atlassian
  • https://www.opsgenie.com
  • Fundada en 2013

Sobre Opsgenie

Opsgenie es una poderosa plataforma de alerta y administración de llamadas desarrollada para operar servicios siempre activos, capacitando a equipos de desarrollo y operaciones para planificar las interrupciones del servicio y mantener el control durante los incidentes. Con más de 200 integraciones profundas y un motor de reglas altamente flexible, Opsgenie centraliza las alertas, notifica a las personas adecuadas de manera confiable y les permite actuar rápidamente. Opsgenie realiza un seguimiento de todas las actividades y proporciona información procesable para mejorar la productividad e impulsar eficiencias operativas continuas.

Funciones de Opsgenie

  • Creación de informes de tráfico web
  • Diágnostico de la red
  • Gestión de recursos de la red
  • Gestor de línea de base
  • Panel de comunicaciones
  • Supervisión de SLA
  • Supervisión de ancho de banda
  • Supervisión de la dirección IP
  • Supervisión de servidores
  • Supervisión del tiempo de funcionamiento
  • Supervisión del uso de internet
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  • Auditoría de problemas
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Problemas recurrentes
  • Programación de incidencias
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  • Control del rendimiento
  • Diagnóstico de causas
  • Diagnóstico de transacciones completo
  • Gestión de recursos
  • Gestor de línea de base
  • Herramientas de diagnóstico
  • Rendimiento de servidores
  • Seguimiento de transacciones individuales
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  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos
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  • Acciones correctivas (CAPA)
  • Conformidad con la OSHA
  • Creación de informes de incidentes
  • Diagnóstico de causas
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Recuperación de desastres
  • Registro de auditoría
  • Archivado
  • Consolidación
  • Corrección
  • Creación de informes de conformidad
  • Registros de auditoría
  • Registros de eventos
  • Registros de redes
  • Registros web
  • Syslogs
  • Umbrales
  • Visualización de datos
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  • Creación de informes de uso
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones basadas en eventos
  • Programación del mantenimiento
  • Pruebas de disponibilidad
  • Registros de eventos
  • Supervisión FTP
  • Supervisión de transacciones
  • Supervisión del servidor de correo
  • Supervisión en tiempo real
  • Comunicación bidireccional
  • Geofocalización
  • Gestión de contactos
  • Modelos
  • Notificaciones masivas
  • Planificación de escenarios
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  • Acceso remoto
  • Elaboración de presupuestos de TI
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de parches
  • Inventario de hardware
  • Inventario de software
  • Programación
  • Registros de eventos
  • Supervisión de actividad de usuarios
  • Supervisión de capacidades
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Las opiniones más útiles de Opsgenie

Ops Genie - a new way forward

Publicado el 6/8/2018
Darren D.
Operations Manager
Telecomunicaciones, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We needed a more suitable monitoring alerting platform to help us grow and make use of systems outside of our infrastructure. Ultimately, Ops Genie has helped us do that. We can now plug services like AWS and Jira into our monitoring without having to force Nagios checks to do the work that has mostly already been done elsewhere. It's provided us more accurate and reliable alerting and reduced the effects of duplicate alerts coming through whilst an incident is being investigated. We hope to make further gains using additional features we haven;'t touched upon yet in the Ops Genie ecosystem

Puntos a favor: We had previously been using a Nagios + SMS provider solution, which had served us well as a small company. However as we have grown, we have found that SMS just wasn't a reliable enough solution. We looked around at various alerting providers, and found Ops Genie to be the closest match to what we were looking for. It's given us the ability to test out new notifications before enabling them for our on-call schedules, Re-arrange on call as we see fit without having to fiddle with Nagios configs, utilise integrations to alleviate the sometimes difficult task of adding checks into Nagios from other systems and gain a better insight into our alerts while reducing the all too common "alert fatigue". It gives the ability to create much more complex workflows and setups that previously weren't possible.

Contras: As is often the case with software that provides a wealth of options, getting started was quite complex, particularly around scheduling on call patterns. I think larger organisations may not have this problem, but we wanted to do some rather custom set ups. Fortunately, the support from Ops Genie is frankly brilliant, and they walked us through everything we needed to do. Should there still be difficulties, they can enact the changes you're looking for and guide you through what was done.

A Highly Capable Incident Management Platform

Publicado el 31/7/2018
Allison G.
Security Analyst
Seguridad informática y de redes, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We need an application that works hand-in-hand with our SIEM, Splunk, and OpsGenie does just that. As events filter into Splunk's incident management platform, our analysts are alerted through OpsGenie (via a webhook integration). Analysts can then acknowledge and manage alerts. We also use OpsGenie as a tool for documentation, although this may be a somewhat unconventional use case. Analysts can search back through past incidents, using them as a reference. This is a highly valuable tool to us and we look forward to future improvements.

Puntos a favor: We love the scheduling feature, which keeps all of our security analysts on track with their shifts. The mobile application is also very useful, as it allows analysts to manage their schedules and keep track of alerts while on the go. There are a plethora of applications that OpsGenie integrates with, such as Slack and AWS. The ability to integrate other applications with OpsGenie is important to us, as our services to our clients depend on it.

Contras: Sometimes new features are slow to be implemented, even if they are minor. For example, we have requested some minor features such as a dark mode and the ability to expand the text entry box, but these features have yet to be seen. Sometimes the search function can be difficult to use, as it requires a specific syntax that doesn't always function as expected.

Good, almost great

Publicado el 19/12/2017
William N.
Sr Developer
Servicios financieros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
4/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
4 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Reliable Alerts monitoring from our application and infrastructure. Without it, we'd either be staring at monitors all night, or waiting for customers to call us and complain. Critical critical app for us.

Puntos a favor: The scheduling, routing, and alerting of the alerts is spectacular. Really simple to use, really powerful.

Contras: The new ui for alerts. Yes, its more flexible and exposes more functionalilty that was previously possible. But for 99% of the time its too, too much UI flexibility. When the house is on fire, I want to grab the fire estinguisher and go. Your ui slows me down. It just needs to let me select open, unacked, and closed alerts, SUPER SUPER easily and SUPER SUPER FAST. Also, the Android app is often unusably slow. I can often boot up my laptop, login to our domain, unlock password manager, and login into the opsgenine website before the stupid app will actually display the alert. Terrible.

Perfect for Managing On-call Teams

Publicado el 25/3/2019
Rick R.
President
Tecnología y servicios de la información, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: Software was easy to initially configure and get setup. Adding users was quick, both through the website and in the mobile app. Linking OpsGenie to our monitoring applications went smoothly. It allowed for multiple layers of logic to be incorporated. This helped implement escalations that were consistent in their performance. After using it for a month or so, we were able to go in and tweak that logic to make them even better. From an on-call technicians perspective, the software is easy to use. They know when they are on-call and are able to set their own notifications and escalations. Also, they can work with other techs to cover for each other and the app will let them set the time for the switch so the system notifies appropriately.

Contras: The rule creation can sometimes be complex and requires a more advanced user to accomplish.

Great product, highly recommended!

Publicado el 31/7/2018
Gurpreet V.
Head of OpsCentre Support
Marketing y publicidad, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Customer services and our account manager have been excellent. I put in a recommendation for a feature and it had been implemented within a month. I also received personal communication to let me know that my feature was being implemented! For me, that's amazing customer engagement!

Puntos a favor: I like the user-friendly interface and how easy it is to integrate with other applications. The search functionality in the Alerts section is super flexible and easy to use. I have found it very easy to manage and schedule my 8-person team to work 24/7 on complex shift patterns and have call forwarding setup to call desk, work mobile and then personal mobile phones. Ive been very impressed with the capabilities of the Incident Command Center for major incident orchestration. The mobile app is also easy to use and well thought out.

Contras: I haven't anything so far that I dislike.

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