¿Qué es IT Glue?

IT Glue ha obtenido más de 30 premios del sector de MSP durante los últimos dos años. No es difícil saber por qué. IT Glue automatiza y estructura la documentación que necesitas para atender a los clientes. Como resultado, se recupera el 50 % o más del tiempo que los técnicos pierden buscando información. Reducir el desperdicio de tiempo conduce a una mayor productividad, una mejor atención al cliente y, en último lugar, a mayores márgenes. Regístrate para obtener una demo y descubre por qué IT Glue es una parte esencial de la pila de todos los MSP.

¿Quién usa IT Glue?

IT Glue ha sido diseñado para profesionales de TI. Se centra en el mercado de proveedores de servicios gestionados (MSP).

IT Glue Software - 1
IT Glue Software - 2
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IT Glue Software - 5

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IT Glue

IT Glue

4,6 (143)
No disponible en tu país
29,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
68
38
4,5 (143)
4,4 (143)
4,4 (143)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
7,50 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
155
20
4,0 (13.138)
4,3 (13.138)
4,2 (13.138)

Otras alternativas interesantes a IT Glue

Jira
Funcionalidades más valoradas
Gestión de tareas
Metodologías ágiles
Planificación y programación de proyectos
Confluence
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento de documentos
Gestión de la base de conocimiento
Herramientas de colaboración
Passportal
Funcionalidades más valoradas
Gestión de acceso
Gestión de credenciales
Provisión de usuarios
Microsoft SharePoint
Funcionalidades más valoradas
Gestión de documentos
Herramientas de colaboración
Uso compartido de archivos
SolarWinds Service Desk
Funcionalidades más valoradas
Alertas y escalación de problemas
Gestión de tickets
Notificaciones en tiempo real
Box
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento de documentos
Almacenamiento seguro de datos
Uso compartido de archivos
Keeper Security
Funcionalidades más valoradas
Almacenamiento encriptado de contraseñas
Autenticación multifactor
Sincronización de contraseñas
Salesforce Sales Cloud
Funcionalidades más valoradas
Base de datos de clientes
CRM
Seguimiento de clientes
ConnectWise Control
Funcionalidades más valoradas
Acceso móvil
Control/acceso remoto
Uso compartido de la pantalla

Opiniones de IT Glue

Evaluación media

General
4,6
Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,5
Relación calidad-precio
4,4

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
62%
4
34%
3
4%
Manuel
Manuel
Design en España
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Recomendable

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Muy optima y eficiente con buenas prestaciones

Puntos a favor:

Su capacidad de gestion e implicación de archivos

Puntos en contra:

Quizas un tutorial para personas inexpertas

Nathan
Nathan
NOC Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

ITGlue has transformed our ability to accurately document our clients' IT infrastructure.

5,0 hace 5 años

Puntos a favor:

The ability to tag different items and configurations within ITGlue allows us to document all of the impacted components in an IT system. For example, we can document the virtualization environment for a client by tagging the physical hypervisors, the virtualization license, the VMs that are hosted on the hypervisors, the credentials used to access the hypervisors and the virtualization environment, etc. This has greatly reduced the time needed to support our clients. I also like the integrations with ConnectWise and Kaseya.

Puntos en contra:

There isn't much that I can say about ITGlue that is negative. I would like the ability to export a runbook for a client into PDF. I know they are working on this feature but it isn't available yet.

Michael
Director of Engineering and Technology en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

One stop shop for your Knowledge Base needs.

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Since implementation, our staff has become more organized with our password management, knowledge base / document creation, and vendor management. We constantly see techs answer questions to other staff members regarding customer and vendor info with "It's in IT Glue." So long as everyone is onboard with putting the info in the platform, it saves time of having to reach out to specific resources for a peice of information.

Puntos a favor:

My favorite function of IT Glue is the fact that we're able to store many forms of information on the platform, along with consume information from various sources, in-turn saving time in gathering relevant information on our clients and infrastructure.

Puntos en contra:

The organization can be a little much, but I think it's just due to the sheer number of things you can do with the platform. We discover new things with IT Glue frequently, and it sometimes requires a single resource to manage how the platform should be used in the organization, or at least lay down some groundwork and rules for staff to follow so data can be populated effectively.

John
Operations Director en RU
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

4+ years of use

3,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: We've got a centralised CMDB now so that's the positive. Ensuring it's up to date is difficult (Cultural issues) and you can end up unearthing bad data elsewhere as part of the adoption.

Puntos a favor:

Herding technical people into one repository for configuration information was the ultimate goal, away from Excel and OneNote. Got there in the end but don't under estimate the culture change needed. ITGlue provides the central store for information, pulling in info from various integrations.

Puntos en contra:

There's some elements that are inflexible. It's easy to create "Flexible Asset Sprawl", especially when trying integrations, Network Detective, Datto RMM, Lionguard, Datto BCR all create their own and it can become quite unwieldy. Also, bear in mind that its "GIGO" so if you've got rubbish in your PSA, it will resurface in ITGlue.

Adam
Senior IT System Architect en EE. UU.
Arquitectura y planificación, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

The flagship IT Documentation software

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Glue is instrumental in our department's success. It replaced a lot of chaotic password management and has given us a lot of peace of mind to handle disaster recovery and day to day management. We are very happy with it and will likely continue using it for many years.

Puntos a favor:

IT glue gives you a flexible way to manage your IT documentation. While some edge scenarios can be cumbersome, the fact is that it is the only platform we have tried (short of a fully customized Sharepoint setup) that is completely flexible to let us build the assets the way we want to without railroading us.

Puntos en contra:

I feel like the pace of development has slowed significantly since the Kaseya acquisition and the focus is now on upselling other Kaseya products that we have no use for. However, new features are still coming out. I would also like to see an alternative way to handle asset management besides 'Configurations' or having to run a secondary PSA just to handle ITAM.