¿Qué es CloudBlue PSA?

HarmonyPSA respalda todo el ciclo de vida empresarial, desde la generación de clientes potenciales hasta la renovación de contratos. Está diseñada y construida específicamente para empresas de servicios y software, para automatizar las funciones de negocios en una única plataforma disponible desde la nube en cualquier dispositivo.

¿Quién usa CloudBlue PSA?

Empresas de servicios y consultoría de TI, MSP e ISV con modelos de facturación complejos que buscan un sistema consolidado para automatizar los procesos de negocios, con lo que mejoran la eficiencia, la precisión y la visibilidad.

¿Dónde se puede implementar CloudBlue PSA?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Windows (local), Linux (local), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Ingram Micro
  • Fundada en 2006
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, Estados Unidos y otros 3

Idiomas

alemán, español, francés, inglés, neerlandés y otros 1

Sobre el proveedor

  • Ingram Micro
  • Fundada en 2006
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, Estados Unidos y otros 3

Idiomas

alemán, español, francés, inglés, neerlandés y otros 1

Imágenes y vídeos de CloudBlue PSA

CloudBlue PSA Software - 1
CloudBlue PSA Software - 2
CloudBlue PSA Software - 3
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Vídeo de CloudBlue PSA
CloudBlue PSA Software - 1
CloudBlue PSA Software - 2
CloudBlue PSA Software - 3

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CloudBlue PSA

65,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
85,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de CloudBlue PSA

  • Acceso móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de campañas
  • Análisis financiero
  • Análisis predictivo
  • Arrastrar y soltar
  • Auditoría de problemas
  • Automatización de marketing
  • Automatización de procesos empresariales
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de empleados
  • Base de datos de subcontratistas
  • Búsqueda de texto completo
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Cambio de turnos
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Carga de recibos móviles
  • Catalogación/Categorización
  • Catálogo de servicios
  • Chat en vivo
  • Comunicación multicanal
  • Conciliación bancaria
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Consolidación/Roll-Up
  • Contabilidad
  • Contactos compartidos
  • Control de procesos de aprobación
  • Control de versiones
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Crear subtareas
  • Cualificación de leads
  • Cálculo de horas extra
  • Cálculo de impuestos
  • Datos en tiempo real
  • Declaración de ganancias/pérdidas
  • Diseño y modelado del proceso
  • Edición/actualización de tareas
  • Editor gráfico del flujo de trabajo
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Escenarios hipotéticos
  • Estimaciones
  • Etiquetado de tareas
  • Extracción de datos
  • Facturación
  • Facturación cíclica de varios periodos
  • Facturación en línea
  • Facturación recurrente
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Firma electrónica
  • Generación de propuestas
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de carteras
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de ideas
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de precios
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de versiones
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del cambio
  • Gestión del ciclo de vida de los contratos
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Gestión del territorio
  • Gestión financiera
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de planificación
  • Historial de facturas
  • Hoja de ruta del producto
  • Horas facturables y no facturables
  • Importación y exportación de datos
  • Indicadores claves de rendimiento
  • Informe de uso
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de redes sociales
  • Libro general
  • Macros y modelos de respuestas
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Monitorización y gestión remota
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Pedidos recurrentes
  • Planificación de personal
  • Planificación de proyectos
  • Planificación estratégica
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas prediseñadas
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Priorización
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de lotes
  • Procesamiento de pagos
  • Programación automatizada
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Redacción de contratos
  • Registro automático de tiempos
  • Segmentación
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del progreso
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del tiempo en línea
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Supervisión en tiempo real
  • Tablero kanban
  • Tareas recurrentes
  • Tiempo y asistencia
  • Uso compartido de archivos
  • Varias divisas
  • Vista de Gantt/cronología
  • Visualización de datos

Alternativas a CloudBlue PSA

Accelo, la solución de ventas más inteligente, se sincroniza automáticamente con tu bandeja de entrada, calendario y teléfono para que puedas concentrarte en hacer el trabajo que amas.
Solución de gama alta, diseñada para la colaboración efectiva, la comunicación, las redes sociales y el flujo de trabajo y la gestión del conocimiento. Descubre más sobre Bitrix24
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Wrike es un software de gestión de proyectos empresariales con plantillas, control del tiempo, diagramas de Gantt, tablas Kanban, etc.
JAMIS Prime is simply the most intuitive and agile project ERP solution for government contractors.
Herramienta simple todo en uno para tu negocio: incluye funciones de CRM, cotizaciones, facturación, proyectos, RR. HH., etc.

Opiniones de CloudBlue PSA

Evaluación media

General
4,5
Facilidad de uso
4,2
Atención al cliente
4,6
Funciones
4,4
Relación calidad-precio
4,4

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
68%
4
23%
3
5%
1
5%
Sophie L.
Sophie L.
Project Manager en
Usuario de Linkedin verificado
11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: No especificado
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

A perfect fit, and great customer service.

5 hace 7 años

Comentarios: We brought in HarmonyPSA to the business as a means to centralise every part of our internal systems. As a small-medium size business that has grown very rapidly through 2014, we needed a solution to smooth the transition from sales to production, and increase and open communications with our clients, all whilst ensuring a firm grasp on revenue and invoicing.
Harmony has fit the bill perfectly. With continuing feature additions, I have no doubt Harmony will continue to provide the solution for our business needs far into the future. Sure, the system has a (very) small number of UX discrepancies, but these do not hinder productivity or efficiency in the slightest - and, the team behind this incredible piece of software are without doubt the most informative, friendly, responsive and helpful team I have had the pleasure to work with. Notably, Emma and Stephen who have guided us from day one.
Knowing that DataLogicSolutions do use their system internally, and having such a fantastic experience thus far, " the proof of the pudding is in the eating" couldn't be more of an appropriate phrase to finish up with.

Puntos a favor:

Too many! Notably : 1)Customer Service is exactly what you need - fast, informative, helpful and friendly! 2)Fantastic supporting documentation for implementation and continuing use. 3) Satisfaction - software that actually works! 4) Easy roll out to every staff member 5) Test instances, always useful for training purposes etc. 6) Secure and Reliable

Puntos en contra:

Slight/minor inconsistencies through UX. (can not emphasise minor enough) Does require a lot of initial configuration, but any system this rewarding would suffer this same issue.

Shawn mcgee ,.
Director of IT Governance en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hardware informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Flexible with strong APIs

5 hace 3 años

Comentarios: The combination of Salesforce and ServiceMax was such a bad fit for us. Many of our processes had to be done outside of the system and we were losing valuable information. Also, when we had a problem, we had to "get people together" to gather all of the facts before we could answer the questions needed to solve issues since all information was spread out.
Using Harmony, we can keep track of multiple quotes, even though we follow a very different sales process from most companies and all this information is available without someone needing to key it into Salesforce after the fact.

Puntos a favor:

The ease in which we can configure this to our workflow and not have to change our business model to fit the product as well as the ability to use the APIs.

Puntos en contra:

Limitations in the ability to customize screens for end-users. Some employees get confused when confronted with fields and choices they do not use.

Usuario verificado
CEO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

The PSA you that will steal you money

1 hace 3 años

Comentarios: Nothing more than a group of used car salesman. Bait and switch is the name of the game for this software company. Stay as far away as you can.

Puntos a favor:

The GUI is good looking and you will be told all the features it has and things it can do.

Puntos en contra:

This is nothing more than VaporWare. Looks good during the sale but after you sign up there is nothing for functionality. Integrations are all import based. Support is extremely lacking. Training and implementation the implementers dont know how to do. The owner knows nothing about customer support or service just about trying to get rich quick.

Dan H.
Senior Systems Software Engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

HarmonyPSA is a modern, agile PSA with all the features and great support.

5 hace 3 años

Comentarios: We are using HarmonyPSA for Managed IT services. The CRM, service desk, sales, purchasing, billing, invoicing, asset management are all important to us. We used homegrown solutions for 20 years before we finally found a 3rd party solution that addressed all our requirements.

Puntos a favor:

A modern, powerful service desk is a priority for us. HarmonyPSA was literally the only PSA we found that met our requirements. Sadly, the simple question, "Can we put HTML in ticket comments?" eliminated almost the whole pack of PSA solutions out there, including the industry leaders. HarmonyPSA uses a modern technology stack and a responsive web design so it works on all devices and screen sizes. Their contract management handles all our recurring billing, including the edge cases. The sales, quoting, and purchasing features are flexible and built with plenty of approval and release stages to facilitate an organized work flow and delegation of duties amongst our team. Dynamic URL links and editable HTML templates make customization and integrations possible. They have a relatively small team, but their staff is intimately knowledgeable about the product, and any support requests are fulfilled quickly.

Puntos en contra:

Documentation and help videos could be better. I get the impression it's not a priority as they are growing and adding features so quickly. We're in the US and HarmonyPSA is headquartered in Britain, so we had to deal with the time change while onboarding.

Natalie T.
Operations Manager en RU
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

HarmonyPSA intergration into our company

5 hace 5 años

Comentarios: We wanted a system that integrated the whole company. We were disjointed and our systems were hindering our progress rather than aiding us. So we wanted to be on a one-solution system that allowed us to work as an IT Helpdesk but also as an accounts team eliminating some of the stresses of recurring billing and a sales department that was spending time completing manual quotes with potential errors. We trialled Harmony and a competitor after doing lots of research into products that would best suit our needs.  We chose Harmony as it felt like the best fit for our needs and ticked a lot of boxes. In particular being able to sign agreements and orders online allows us to have a clear audit trial and stops things getting missed, the recurring billing schedules means that manual invoices every month of the same items are no longer created and the Helpdesk can operate a self-service portal where customers can check on tickets and assign their own priorities to tickets and bring automation onto many of the roles. The support we have received, in particular from Steve, James and Simon has been fantastic and really helped out whilst I have been implementing the system. They must be sick of all my emails constantly asking them questions but they are always really friendly and happy to assist. We can already see an improvement to the time spent in Accounts to a point where it is saving hours per day. In Sales, it has had a massive impact on how quotes are sent out. Giving a true reflection on costs and profits and the Helpdesk has a lot more autonomy to hand so that simple tasks like email templates or how to guides can be quickly and easily sent to a customer. There has been a lot of time spent implementing but so far Harmony is a great addition

Puntos a favor:

The software fits the whole company rather than just a department giving a full overview to the company. The cloud solution means we can access it anywhere and is mobile optimised to be used on the go.

Puntos en contra:

As the product is an off the shelf solution, there are limitations to what the software can do but we have made adjustments and work arounds to implement into our company.

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