absence.io

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Por absence.io

¿Quién utiliza este software?

Principalmente pequeñas y medianas empresas de 15 a 1500 empleados.

Valoración media

26 opiniones
  • En general 4.8/5
  • Facilidad de uso 4.7/5
  • Atención al cliente 4.7/5
  • Funcionalidades 4.5/5
  • Relación calidad-precio 4.7/5

Detalles del producto

  • Precio inicial 1,50 US$/mes
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis
  • Implementación En la nube, SaaS, web
  • Formación En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Datos del proveedor

  • absence.io
  • https://www.absence.io/en/

Sobre absence.io

Solución diseñada para gestionar las ausencias del equipo, incluidas las vacaciones de los empleados, la asistencia y el tiempo libre remunerado. Gestiona eficientemente las solicitudes de ausencias a través de notificaciones de productos o correos electrónicos. Almacena centralmente toda la información esencial de los empleados en archivos personales integrales y utiliza los cuestionarios del personal para recopilar datos de los empleados con un solo clic.

Funciones de absence.io

  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Gestión de calendarios
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento FMLA
  • Seguimiento del tiempo

Las opiniones más útiles de absence.io

Good software :)

Publicado el 7/10/2017
Roxy K.
Operations Manager
Internet, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Lots of data, easy to use

Puntos a favor: Price is right, I like the slack integration and my team finds it useful too, has a great support team that is always friendly and very responsive.

Contras: I'm still waiting for a google cal integration, I have encountered a few annoying bugs but team has always been proactive to fix and that's to be expected from a budding company. Worth the tradeoff

Time saving product

Publicado el 3/3/2017
Josh G.
Operations Manager
Impresión, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Since implementation countless hours have been saved manually tracking and approving absences, as well as informing employees about their remaining leave balances. Now each employee simply logs in and can see everything quickly and easily. At year end we can easily run reports to see what types of absences were used, who is over their allowances, etc.. Overall it's a very useful tool. And as an added bonus, the integration with Slack is fantastic and fairly seamless.

Puntos a favor: Multiple leave types that can pool from one total allotment
Teams
Half Day time off capability

Contras: Needs a start date connection to increased allowances

best tool ever

Publicado el 14/2/2017
Christoph R.
IT Director
Producción audiovisual, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
4/5
Asistencia técnica
4/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX. I hope Absence will bring more tools (eg. employee management, on/offboarding)

Puntos a favor: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX.

Contras: cheaper

It has German holidays!

Publicado el 25/1/2019
Anton T.
Product Manager
Energías renovables y medio ambiente, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña 
3/5
En general
3/5
Facilidad de uso
5/5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: It has local German holidays, and it takes it into account automatically

Contras: UI is too twitching, and it doesn't feel solid

Loving the software

Publicado el 18/8/2016
Ben H.
Engineering Services Manager
Bienes de consumo, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
5/5
Facilidad de uso
4/5
Características y funcionalidades
5/5
Asistencia técnica
5/5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We had multiple options to try for a web based holiday management tool. It was the very tidy "Bootstrap-ish" modern layout which pushed absence.io in to the finals, and the pricing that was exactly in budget for our business which pushed it to the top. With software of this quality at this price it allows us to integrate without opposition from accounts. The setup was intuitive and it has features built in for even the most complex of situations (i.e. employee working day contract changes). Technical support is on fire with the speed that they respond so this is also a very positive thing for an already great experience so far.

Puntos a favor: The style of interface. The simple iPhone App. The ability to drive requests by "Accept/Decline" emails rather than needing to login. By far, the price which allowed us to progress without considering the competition any further.

Contras: It is currently lacking the ability to manage passive users. We have some members of staff who will not login, and do not have email addresses. These still need to be managed on the software so we needed to make temporary emails for them to add them. This however was not a showstopper for us.

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