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¿Qué es Facilio?

Facilio es una solución de plataforma empresarial para operación y mantenimiento de instalaciones en tiempo real. Facilio utiliza IoT e IA para conectar en la nube, independientemente del hardware, los sistemas y datos de automatización de edificios. Ofrece aplicaciones de software y módulos para que los propietarios y operadores de inmuebles puedan administrar y controlar con eficacia toda su cartera en tiempo real, organizar el mantenimiento y los flujos de trabajo de proveedores y cumplimiento, mejorar el ciclo de vida de los activos y fomentar el rendimiento sostenible.

¿Quién usa Facilio?

Inmobiliaria comercial, inmobiliaria empresarial, instalaciones minoristas, hostelería, instituciones, centros comerciales.

Facilio Software - 1
Facilio Software - 2
Facilio Software - 3
Facilio Software - 4
Facilio Software - 5

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Facilio

Facilio

4,0 (24)
1000,00 US$
año
Versión gratuita
Prueba gratuita
100
18
4,0 (24)
3,9 (24)
4,3 (24)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
El más valorado

Fracttal

Producto local
255,00 US$
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
130
3
4,5 (880)
4,4 (880)
4,6 (880)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Otras alternativas interesantes a Facilio

Fracttal
Funcionalidades más valoradas
Gestión de pedidos de trabajo
Mantenimiento preventivo
Programación
Spacewell
Funcionalidades más valoradas
Alertas y escalación de problemas
Almacenamiento de documentos
Gestión de pedidos de trabajo
UpKeep
Funcionalidades más valoradas
Control de inventario
Gestión de calendarios
Seguimiento de activos
Limble CMMS
Funcionalidades más valoradas
Creación de órdenes de trabajo
Gestión de pedidos de trabajo
Mantenimiento preventivo
Simpro
Funcionalidades más valoradas
Programación de trabajos
Programación del mantenimiento
Seguimiento de porcentaje de progresión
Prometheus Platform
Funcionalidades más valoradas
Control de inventario
Gestión de aplicaciones
Gestión de trabajos
eWorkOrders CMMS
Funcionalidades más valoradas
Acceso móvil
Gestión de pedidos de trabajo
Mantenimiento preventivo
monday.com
Funcionalidades más valoradas
Gestión de empleados
Panel de comunicaciones
Seguridad de datos
The Asset Guardian (TAG)
Funcionalidades más valoradas
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión del ciclo de vida de recursos
Mantenimiento preventivo

Opiniones de Facilio

Evaluación media

General
4,0
Facilidad de uso
4,0
Atención al cliente
4,3
Funcionalidades
3,8
Relación calidad-precio
3,9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
21%
4
58%
3
17%
2
4%
Anirudh
CMO en India
Usuario de Linkedin verificado
Propiedad inmobiliaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Might be the first predictive FM Software out there

5,0 hace 5 años

Comentarios: Overall, we've had a really smooth experience. The notifications and email flow has dropped considerably which has eased a lot of my colleagues and my time.

Puntos a favor:

You can create workflows that helps you detect equipment problems before they happen. That's helped us have huge energy savings.

Puntos en contra:

So far we haven't had any issues with their tech stack.

Azelea
Project Manager en RU
Propiedad inmobiliaria, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Great team and product to work with!

4,0 el año pasado

Comentarios: The Facilio team have been a pleasure to work with. The project has presented lots of tricky situations, many partners to collaborate with and our many requests for features that Facilio don't currently support. The team have been graceful but firm in the way they've managed everything. And mostly the level of patience the project team have shown us whilst working together has been amazing.

Puntos a favor:

Dashboard that can centrally present the live data of the building systems. It's been a game changer to have all disparate systems in one place. Historical data is stored and easily accessible on the platform. Once the user knows the terminology it's relatively easy to filter the information needed. The ability to segment the data and build widgets for different user groups. Optimisation of certain systems have been great to see, although yet to be rolled out as we keen having issues. Open platform that connects easily to other open API systems.

Puntos en contra:

There is no sandbox feature to allow for the build and testing to be separate to the live platform. This has caused many issues and an untidy platform for end users. It also means that it is more difficult to launch features in phases as any changes could affect the live platform.Better reporting feature outside of the widgets and dashboards is lacking. The BMS functionality of the platform is more rebust than other. The set up and language of the platform is more geared towards FM/TSMs rather than other disciplines of management. Fault reporting feature it set up with the use of the in-built CAFM system in mind, as we don't currently utilise this feature the reporting is not as robust. Security of the set up could be more robust both in terms of user log in to how it connects to backend networks etc.

Alwaleed
Assistant Facilities Manager en Emiratos Árabes Unidos
Propiedad inmobiliaria comercial, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la opinión

Easiness of access

4,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Good experience so far , expected more to come in future

Puntos a favor:

User Friendly and easy to use, management supportive and responsive to DWTC remarks

Puntos en contra:

Multiple breakdown and loss of data due to IT

supreet
HEAD OF FM en Emiratos Árabes Unidos
Hospital y atención sanitaria, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la opinión

Facilio CAFM Solution

3,0 el año pasado

Comentarios: Value for money, easy to use

Puntos a favor:

User friendly interface, graphical display of process and can be customized by the user very easily.

Puntos en contra:

Appointment scheduling feature is not available

Sumith
Operations Manager en Emiratos Árabes Unidos
Servicios para instalaciones, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la opinión

A Pleasant Surprise

4,0 hace 3 años

Comentarios: I would say it was a blessing to migrate to Facilio just before this COVID19 pandemic began in 2020. It really helped us get granular approach to our daily operations - seamlessly, even while majority of our workforce had to work-from-home. It was a complete overhaul from the way in which valuable operational data is collected, analyzed and fine-tuned, in real-time.

Puntos a favor:

1) Flexibility to quickly adapt to the existing operational methods without any hassle 2) Amazing support since implementation (apparently, they take customer service very very seriously!) 3) Will not drill a hole in your pocket - even in comparison with other established platforms that has got relatively lesser features and functionalities. 4) Already future-proof and consistently putting fruitful efforts to maintain that edge

Puntos en contra:

1) Could be a bit more refined (partially because of the unlimited customization options offered I presume)