Keen

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¿Quién utiliza este software?

Marketers and brand executives who want to start proving the financial worth of their marketing investments and decisions.

Valoración media

5 opiniones
  • En general 4.4 / 5
  • Facilidad de uso 3.6 / 5
  • Atención al cliente 4.4 / 5
  • Funcionalidades 4.2 / 5
  • Relación calidad-precio 4.7 / 5

Detalles del producto

  • Precio inicial 25.000,00 US$
  • Detalles de precios Per Brand
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis No
  • Implementación En la nube, SaaS, web
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Keen Decision Systems
  • http://keends.com
  • Fundada en 2010

Sobre Keen

Keen is a unified marketing measurement and optimization platform that calculates Marketing's full financial contribution across all channels (digital, traditional media and store-level) in real-time. More importantly, Keen's forward-focused algorithms model prescriptive plans to optimize future investments by channel--by week. As a result our customers experience an average 25% lift in year one.

Funciones de Keen

  • Análisis de páginas web
  • Análisis predictivo
  • Asignación de canales
  • Cartografía del viaje de cliente
  • Métricas de redes sociales
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Pruebas A/B
  • Seguimiento de campañas
  • Seguimiento del ROI
  • Análisis predictivo
  • Atribución entre canales
  • Atribución táctil múltiple
  • Cartografía del viaje de cliente
  • Modelado de atribuciones
  • Segmentación de audiencia
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento del ROI
  • Almacen de archivos
  • Análisis de la supervivencia
  • Análisis de regresión
  • Análisis multivariante
  • Control estadístico de procesos
  • Descubrimiento de asociaciones
  • Previsión
  • Seguimiento de la conformidad
  • Serie temporal
  • Simulación estadistica
  • Análisis de sentimientos
  • Benchmarking
  • Exploración de datos (data mining)
  • Fusión de datos
  • Inteligencia artificial y aprendizaje automático
  • Modelado y simulación
  • Para el sector médico
  • Para formación
  • Previsión de la demanda
  • Análisis predictivo
  • Calendario de marketing
  • Colaboración
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Gestión de gastos
  • Herramientas de presentación
  • Organigrama de programación
  • Planificación de medios
  • Presupuestos y previsiones
  • Seguimiento del proyecto

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Las opiniones más útiles de Keen

Real VALUE in real time

Publicado el 12/9/2018
William (bill) M.
Consumer Insights Lead
Alimentación y bebidas, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We are moving spending based on new buying service, new copy campaigns, and current data in real time. We are utilizing in full co-operation with HAVAS (media buying) to maximize ROI when it is appropriate. We are having smart discussions around when ROI is not the first priority (competitive blocking, new item introduction, etc.). Overall, a much improved conversation versus our once a year conversation from traditional Marketing Mix.

Puntos a favor: 1. The ability to stay current (45-90 days behind - depending on data availability). Looking at last years results when you are on a new campaign or spending in places you never have before is always only half the picture.
2. The ability to adjust the model structure as you learn more around variables that may impact. I can now add in eComm impact as I gain data in this area, etc.
3. Challenging the "norms" of the past. Media purchasing today is different than 2010 so why should the norms be the same.

Contras: 1. Requires more "hands on" (versus throwing over the fence to throw back). This has the pros of more knowledge developed but the con on time.
2. Tool is new(er) and they are constantly updating and making easier to use. It is very functional today, and will likely even be easier by the time you read this, but there pains with this growth depending on how new you join. Pro of this is that you can help direct that growth.

Fast, Actionable Results

Publicado el 9/7/2019
Adam C.
VP, Account Director
Alimentación y bebidas, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: The customer service with Keen has been one of the best features. The support team is always quick to walk us through solutions or take over a project for the sake of time.

Puntos a favor: What attracted us most to Keen was the cadence of reporting and granularity of the output. Waiting 6-12 months is often too long to action on the results and similarly, only having results at a broad channel level did not give us the level of detail needed to make optimizations. Keen has solved for both of those concerns.

Contras: The biggest challenge has been the way spend is amortized over the course of the campaign versus tied to the specific time period. This does not always align with the way we secure media.

Good Product

Publicado el 10/9/2018
Susan K.
Digital Brand Manager
Bienes de consumo, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
4 / 5
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Overall the working experience and relationship is good. Working through a data input restatement to ensure data accuracy.

Puntos a favor: Gives us a good sense of ROI and helps us make decisions on tactics for the future.

Contras: Not super user-friendly. Takes a bit of onboarding.

Keen provides insights to drive an efficient & profitable marketing mix

Publicado el 24/1/2019
Diane P.
Brand Manager
Alimentación y bebidas, 10.001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
3 / 5
Asistencia técnica
4 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: The ability to run scenarios in the software allows for the marketing team to align on the most efficient and effective marketing tactics to maximize the spend's ROI and NPV.

Contras: The training on the system has to be very detailed so the inputs and constraints are captured accurately to generate applicable results.

Excellent Tool

Publicado el 28/1/2019
Usuario verificado
Director of Strategic Finance and Initiatives
Bienes de consumo, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña 
5/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Very proactive, and attentive. Have been great about working with us to get to a working model quickly.

Puntos a favor: -Scientific approach to projections
-Ability to layer in many different kinds of tactics
-Attribution
-Early results tied with our internal data, which earned our trust

Contras: A little complicated to use for traditional marketing employees.

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