Keen

Keen

Por Keen Decision Systems

¿Quién usa Keen?

Marketers and brand executives who want to start proving the financial worth of their marketing investments and decisions.

¿Qué es Keen?

Keen is a unified marketing measurement and optimization platform that calculates Marketing's full financial contribution across all channels (digital, traditional media and store-level) in real-time. More importantly, Keen's forward-focused algorithms model prescriptive plans to optimize future investments by channel--by week. As a result our customers experience an average 25% lift in year one.

Información sobre Keen

Keen Decision Systems

http://keends.com

Fundada en 2010

Resumen de precios de Keen

Keen no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de Keen está disponible a partir de 25.000,00 US$.

Precio inicial

25.000,00 US$

Detalles de precios

Per Brand

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Keen

Herramientas de análisis de datos de marketing
Análisis de páginas web
Análisis predictivo
Asignación de canales
Cartografía del viaje de cliente
Métricas de redes sociales
Métricas de rendimiento
Panel de comunicaciones
Pruebas A/B
Seguimiento de campañas
Seguimiento del ROI
Análisis predictivo
Atribución entre canales
Atribución táctil múltiple
Cartografía del viaje de cliente
Modelado de atribuciones
Segmentación de audiencia
Seguimiento de conversión
Seguimiento del ROI
Almacen de archivos
Análisis de la supervivencia
Análisis de regresión
Análisis multivariante
Control estadístico de procesos
Descubrimiento de asociaciones
Previsión
Seguimiento de la conformidad
Serie temporal
Simulación estadistica
AI/Machine Learning
Análisis de sentimientos
Benchmarking
Exploración de datos (data mining)
Fusión de datos
Modelado y simulación
Para el sector médico
Para formación
Previsión de la demanda
Análisis predictivo
Calendario de marketing
Colaboración
Creación de hojas de ruta
Definición y seguimiento de objetivos
Gestión de gastos
Gestión de proyectos
Herramientas de presentación
Planificación de medios
Presupuestos/previsiones

Opiniones de Keen

Mostrando 5 de 5 opiniones

General
4,4/5
Facilidad de uso
3,6/5
Atención al cliente
4,4/5
Funcionalidades
4,2/5
Relación calidad-precio
4,7/5
William (bill) M.
Consumer Insights Lead
Alimentación y bebidas, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2018

"Real VALUE in real time"

Comentarios: We are moving spending based on new buying service, new copy campaigns, and current data in real time. We are utilizing in full co-operation with HAVAS (media buying) to maximize ROI when it is appropriate. We are having smart discussions around when ROI is not the first priority (competitive blocking, new item introduction, etc.). Overall, a much improved conversation versus our once a year conversation from traditional Marketing Mix.

Puntos a favor: 1. The ability to stay current (45-90 days behind - depending on data availability). Looking at last years results when you are on a new campaign or spending in places you never have before is always only half the picture.
2. The ability to adjust the model structure as you learn more around variables that may impact. I can now add in eComm impact as I gain data in this area, etc.
3. Challenging the "norms" of the past. Media purchasing today is different than 2010 so why should the norms be the same.

Contras: 1. Requires more "hands on" (versus throwing over the fence to throw back). This has the pros of more knowledge developed but the con on time.
2. Tool is new(er) and they are constantly updating and making easier to use. It is very functional today, and will likely even be easier by the time you read this, but there pains with this growth depending on how new you join. Pro of this is that you can help direct that growth.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2018
Susan K.
Digital Brand Manager
Bienes de consumo, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/9/2018

"Good Product"

Comentarios: Overall the working experience and relationship is good. Working through a data input restatement to ensure data accuracy.

Puntos a favor: Gives us a good sense of ROI and helps us make decisions on tactics for the future.

Contras: Not super user-friendly. Takes a bit of onboarding.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/9/2018
Adam C.
VP, Account Director
Alimentación y bebidas, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/7/2019

"Fast, Actionable Results"

Comentarios: The customer service with Keen has been one of the best features. The support team is always quick to walk us through solutions or take over a project for the sake of time.

Puntos a favor: What attracted us most to Keen was the cadence of reporting and granularity of the output. Waiting 6-12 months is often too long to action on the results and similarly, only having results at a broad channel level did not give us the level of detail needed to make optimizations. Keen has solved for both of those concerns.

Contras: The biggest challenge has been the way spend is amortized over the course of the campaign versus tied to the specific time period. This does not always align with the way we secure media.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/7/2019
Diane P.
Brand Manager
Alimentación y bebidas, 10.001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2019

"Keen provides insights to drive an efficient & profitable marketing mix "

Puntos a favor: The ability to run scenarios in the software allows for the marketing team to align on the most efficient and effective marketing tactics to maximize the spend's ROI and NPV.

Contras: The training on the system has to be very detailed so the inputs and constraints are captured accurately to generate applicable results.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/1/2019
Usuario verificado
Director of Strategic Finance and Initiatives
Bienes de consumo, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2019

"Excellent Tool"

Comentarios: Very proactive, and attentive. Have been great about working with us to get to a working model quickly.

Puntos a favor: -Scientific approach to projections
-Ability to layer in many different kinds of tactics
-Attribution
-Early results tied with our internal data, which earned our trust

Contras: A little complicated to use for traditional marketing employees.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2019