¿Qué es Nextiva?

Nextiva Chat permite aumentar los ingresos, brindar un servicio más rápido y aumentar la eficiencia. Interactúa con tus clientes y clientes potenciales de forma proactiva con Proactive Chat. Puedes hablar fácilmente con los visitantes indecisos e iniciar una conversación sin un solo clic. Aumenta la eficiencia con programación de chat, accesos directos de texto y colas ilimitadas. Se integra perfectamente con otros productos de Nextiva para ofrecer una vista completa de los clientes.

¿Quién usa Nextiva?

Empresas que quieren interactuar con clientes y clientes potenciales en tiempo real y supervisar esas interacciones en el viaje del cliente para obtener una visión completa.

¿Dónde se puede implementar Nextiva?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Nextiva
  • Ubicado en Scottsdale, EE. UU.
  • Fundada en 2008

Asistencia de Nextiva

  • Asistencia telefónica

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Nextiva
  • Ubicado en Scottsdale, EE. UU.
  • Fundada en 2008

Asistencia de Nextiva

  • Asistencia telefónica

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Nextiva

Nextiva Software - 1
Nextiva Software - 2
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Vídeo de Nextiva
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Nextiva

Nextiva

30,95 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
Sin información del proveedor sobre los precios
Versión gratuita
Prueba gratis
19,99 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
13,99 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Nextiva

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Asistente automatizado
  • Audio y vídeo bidireccional
  • Automatización proceso/flujo de trabajo
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Benchmarking
  • Biblioteca de preguntas
  • Buzón de voz virtual
  • Chat en tiempo real
  • Chat en tiempo real dirigido a consumidores
  • Chat proactivo
  • Chat y mensajería
  • Colaboración entre varios usuarios
  • Comunicación multicanal
  • Conexiones SIP
  • Conexión VoIP
  • Conferencias
  • Conferencias de audio y vídeo
  • Conferencias telefónicas
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de llamadas
  • Creación de informes/análisis
  • Creador de encuestas
  • Distribución automática de llamadas
  • Encuestas de cliente
  • Enrutamiento de llamadas
  • Extensiones virtuales
  • Formulario sin conexión
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de encuestas/sondeos
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la experiencia del cliente
  • Grabación de audio/vídeo
  • Grabación de llamadas
  • Grupos de llamada
  • Herramientas de análisis de datos
  • Herramientas de coaching para empleados
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de transcripciones/chat
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de telefonía informática
  • Interfaz de agentes
  • Llamadas de audio
  • Lógica de exclusión
  • Marcador automático
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensaje de voz
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Métricas de seguimiento de llamadas
  • PBX
  • Panel de actividades
  • Para pequeñas empresas
  • Para sistemas de telefonía en la nube
  • Personalización de URL
  • Programación de llamadas
  • Publicación de resultados en directo
  • Recolección de respuestas sin conexión
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Reconocimiento de empleados
  • Registro de llamadas
  • Selección de llamadas
  • Supervisión de llamadas
  • Supervisión de quejas
  • Transcripción de mensaje de voz
  • Transferencias/enrutamiento
  • Transmisión de voz online
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Videoconferencia

Alternativas a Nextiva

ClickMeeting es una solución de seminario web basada en el navegador, que brinda el poder de los seminarios web a organizaciones de cualquier tamaño. Descubre más sobre ClickMeeting
La solución que proporciona es de alta gama, diseñada para una colaboración eficaz, comunicación en el chat, redes sociales y workflow, también la gestión del conocimiento. Descubre más sobre Bitrix24
CloudTalk es un sistema telefónico basado en la nube para equipos de asistencia y ventas. Hace que llamar sea fácil y divertido. Obtén tu prueba gratis hoy mismo. Descubre más sobre CloudTalk
3CX es un sistema PBX IP de estándares abiertos que incluye videoconferencia, chat en vivo y aplicaciones móviles. Adecuado para empresas de cualquier tamaño y sector. Descubre más sobre 3CX
8x8 es líder mundial en comunicaciones en la nube. Ha transformado más de 47 000 empresas en más de 100 países.
PureCloud hace que la relación con los clientes sea simple. Conecta el teléfono, el correo electrónico y el chat a través de una herramienta para mejorar la participación del cliente.
GoToConnect combina la potencia y la confiabilidad de los sistemas de telefonía VoIP en la nube de Jive con las conferencias web.
BeInContact is an enterprise, 100% Cloud, Contact Center Software Omnichannel platform.
No matter your business communication requirement, Acefone has you covered with its bespoke cloud telephony solutions.
Un CCaaS (centro de contacto como servicio, por sus siglas en inglés) de pago por uso basado en web que ofrece todo lo que necesitas para ofrecer una experiencia de 360 grados a tus clientes.
Talkdesk es un software de centro de contacto intuitivo basado en la nube con funciones avanzadas, creación de informes completos e integraciones sin problemas.
Thrio's CCaaS platform features robotic process automation, inbound/outbound voice, full omnichannel, and built-in AI tools.
Wildix is a global provider of unified communications solutions for simpler, more secure business communications in the digital age.

Opiniones de Nextiva

Evaluación media

General
4,1
Facilidad de uso
4,0
Atención al cliente
4,0
Funciones
4,0
Relación calidad-precio
3,9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
63%
4
12%
3
12%
2
1%
1
11%
Jean
Jean
IT Professional en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Nextiva delivered for our business

5,0 hace 4 años

Puntos a favor:

1. What a difference a new system can make on your business. Now, phone calls are going to the right individual in their department. Before using a VoIP service, our whole system was a mess. We had no department structure regarding calls, and they were being answered by the closest person to the main phone in their department. The quality of the service is great, too. Every call has been crystal clear, and no dropped calls. 2.) Easy to use for our company. We have several employees that range from their mid-20s to 50s. After a week of using the NextOs; they all understand how to use the phone, and the app. The app has added a new communication layer for our business. It's gave all our employees the ability to chat with each other on the app and eliminated the need to text on a personal cell phone. 3.) So far if we have any questions, we have a support representative that we can email or call with any questions. The whole concept of a VoIP phone system can be intimating, but the on-boarding process made it a lot smoother and easy for our IT department. 4.) A neat feature that we just started to use is Nextiva Analytics. It provides you with all the data that you need to analyze your calls. You can see the various data regarding your calls and do business adjustments. It’s like a top overview of your call data. 5.) From our first sale’s call to when we call now, everyone has been professional and polite at Nextiva. We are comfortable with their service, and their team. We

Puntos en contra:

What we liked least about using Nextiva is the onboarding process took a bit longer than we expected. We had a delay porting our numbers to Nextiva. Beside this small headache, we have had smooth sailing.

Gregg
VP en EE. UU.
Artículos deportivos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

A good phone system, but could be better.

4,0 hace 12 meses

Puntos a favor:

Mostly, I like that it works. I don’t get complaints from my people like I did with our previous Dialpad system. Free high-quality desk phones was a juice bonus. Not a difficult system to learn or use as a user.

Puntos en contra:

No voicemail transcription! Difficult to change call trees by yourself (but customer service does it happily and quickly for you). My personal white whale - the iOS app does not work (refuses to sign in) on my iPhone or iPad because it doesn’t like my wifi router (or some such BS).

Respuesta de Nextiva

hace 9 meses

Hello Gregg, thank you for taking the time to leave us a review. We're happy to hear that you're enjoying the switch to Nextiva and the ease of use that comes with it. We appreciate your feedback on voicemail transcription and the mobile app will make our team aware of the issue and work to improve this for you in the future.

Kat
Administrative Assistant en EE. UU.
Instituciones religiosas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

#1 Phone - Nextiva

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: We all love the Nextiva phone service. So easy to use, no issues with connectivity, service and support are fantastic.

Puntos a favor:

Ease of integration, ease of use, I control messages incoming and outgoing. Support is amazing, anytime day or night. Sales was not pressuring. Very easy to communicate our needs with great results.

Puntos en contra:

There is nothing we don't like. Everything is great! no issues with connectivity or support service.

Usuario verificado
Country Profile Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Horrible phone service & customer service was a nightmare!

1,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Overall this company is not run properly and i cannot recommend their services at all.

Puntos a favor:

Initial setup was easy. The prices were fair.

Puntos en contra:

After about 9 months of service, we started experiencing issues with our phones not working. Then when we tried to troubleshoot with customer service, we found them unhelpful and unwilling to send us new phones even though we made all attempts to correct the issue by replacing our internet router and spending hours on the phone trying their "troubleshooting" methods. After 6+ months, we finally gave up on trying to fix the phones and dealt with taking calls through the app only. When we tried to get out of our contract early, they would not agree and still would not assist resolving our phone problems. We ended up paying penalties to cancel our contract. Customer service was slow to respond and also unwilling to forward our calls to higher up management.

Respuesta de Nextiva

el mes pasado

Hello there. Thank you for taking the time to leave us your review. We're really sorry to hear about your experience with our services. We'd love to connect and get your issues escalated further so we can provide you with assistance. Please reach out to us at hello@nextiva.com and we'll make sure to have our team follow up with you ASAP. Thank you.

Michelle
Dir of Info Services en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Exceptional up time and support but administration is not for those inexperienced with VOIP

5,0 hace 4 meses

Comentarios: Our recent upgrade to the newest platform was very bumpy and support was contradictory to what was promised by sales. We did not have the right product mix to meet our needs and our go-live Escalation to the highest levels however was received well but still required a lot of time and technical expertise internally by our team to stabilize.

Puntos a favor:

I am not the biggest Nextiva fan, however their call monitoring, call recording and analytics are helpful to managing our call center and ensuring quality service. Their support team is very knowledgeable, polite and supportive but it can take a lot of time to troubleshoot and resolve issues sometimes.

Puntos en contra:

It is cumbersome to navigate and administer and often requires intervention from the Nextiva Support team. Configuration is not for easy for those not experienced in VOIP configuration. Changes are slow to update, and there are settings only Nextiva Support can correct which can be frustrating if you need to resolve an issue quickly and are at the mercy of their hold times. Configuration settings are layered by location, call flow (group), team and user so it can be tricky to track down an issue if you don't understand that. Their products are a la carte with modules for everything so finding the right product mix can be tricky as well. The lack of integration with our other systems is also an issue for us.