ContentStudio

¿Quién usa ContentStudio?

ContentStudio se utiliza en empresas de todos los tamaños para la gestión eficiente de su contenido en canales sociales y otros canales. Ideal para pymes, grandes empresas, tiendas de comercio electrónico, blogueros y emprendedores

¿Qué es ContentStudio?

ContentStudio es una herramienta de marketing de contenidos y gestión de redes sociales de uso múltiple que te permite descubrir, componer y compartir el mejor contenido. Cuenta con un conjunto de productos para descubrimiento, publicación, planificación, análisis y automatización de contenidos para ayudar a los equipos de marketing en redes sociales a trabajar y colaborar de manera eficiente.

Es la herramienta perfecta para descubrir contenido de tendencias, administrar múltiples redes sociales, reciclar publicaciones atemporales, analizar el rendimiento, colaborar con el equipo y mucho más.

Información sobre ContentStudio

Lumotive

https://contentstudio.io

Fundada en 2016

Resumen de precios de ContentStudio

ContentStudio dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de ContentStudio está disponible a partir de 25,00 US$/mes.

-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Precio inicial

25,00 US$/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En directo en línea

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

En línea

Funciones de ContentStudio

  • Calendario editorial
  • Categorización/Agrupación
  • Gestión de SEO
  • Gestión de campañas
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de marca
  • Gestión de redes sociales
  • Gestión de vídeos
  • Programación de publicaciones
  • Publicación multicanal
  • Segmentación por público
  • Seguimiento de conversión

Lista completa de Herramientas de marketing de contenidos

  • Análisis
  • Enfoque en grupo objetivo de clientes
  • Filtrado por palabras clave
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de varias cuentas
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Seguimiento de conversión

Lista completa de Herramientas de marketing en redes sociales

  • Colaboración
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de varias cuentas
  • Participación del cliente
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Seguimiento de marcas
  • Supervisión de redes sociales

Lista completa de Herramientas para gestionar redes sociales

  • Búsqueda de texto completo
  • Contenido en audio
  • Contenido en vídeo
  • Control de versiones
  • Editor de imágenes
  • Editor de texto
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de SEO
  • Gestión de páginas web
  • Indexación de documentos
  • Modelos personalizables

Lista completa de Software de gestión de contenidos CMS

  • Análisis de campañas
  • Atribución de clientes potenciales
  • Informes personalizables
  • Programación de publicaciones
  • Recopilación de datos multicanal
  • Seguimiento de influencers
  • Seguimiento de la participación
  • Supervisión de competidores

Lista completa de Software para análisis de redes sociales

Alternativas a ContentStudio

Más alternativas a ContentStudio

Opiniones de ContentStudio

Mostrando 5 de 569 opiniones

General
4,7/5
Facilidad de uso
4,5/5
Atención al cliente
4,7/5
Funcionalidades
4,6/5
Relación calidad-precio
4,8/5
Tim M.
Circus Owner
Entretenimiento, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/5/2019

"Secret weapon in your arsenal of content"

Comentarios: This is allowed me to generate content on a regular basis for a few of my blogs and also keeps me personally in the loop with new news and updates.

Puntos a favor: Content Studio is super intuitive and easy to use. When I first got it I was a bit confused about the power it had, however after using it for over year it is now my go to solution for just about everything. You will love this application if you struggle with getting content daily.

Contras: To be quite frank, I don't have things that I don't like about this. They keep rolling out new features, it's easy for me to use, I love the integrations it has... I kinda struggle to think about a negative drawback from it. :/

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/5/2019
Rasmus bernt K.
External Senior Management Consultant (Time Limited Assignment)
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/9/2019

"A solid platform and a rising star"

Comentarios: Overall I'm happy with my weekly use of CS, and recommend it, not only due to their above average features, but also due to their ambitious road map and the team behind.

Puntos a favor: I love how ambitious the team is, and how solid and well thought out new features are, when they are rolled out. The CS content planner give you a nice and easy to use overview. While the system has a very strong 'Content Discovery and Insights' feature, it also post to several social channels (9 at the moment if I remember right). Their 'Automation Recipes' module is quite unique and let you find, schedule and post relevant content on autopilot, based on the rules you setup. As any serious tools it is also important that CS include 'approval features', so wrong content don't go online

Contras: As for almost every tool who have entered the market within the last years, Content Studio don't allow direct posting to Instagram. It has nothing to with the tool or the team behind, as they have worked extremely hard to make this happen. IG have simply 'closed the door' temporary, and don't let relative new tools get the needed access to their API. However I know the team continue to work with IG, but also look for any legit alternative. I would love you could post the same posts in more than 1 language (so your followers can read your post in their own language), and as far as I understand, this is already on their road map.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/9/2019
Michael Z.
Director
Fotografía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/7/2020

"Great Scheduler for social media managers"

Comentarios: Overall a great scheduler for managing multiple accounts.

Puntos a favor: We love that you can schedule many social media accounts over different "desktops" as well as being able to directly publish a WordPress blog directly from the CS Dashboard. The content finder is also useful for creating great curated content. The pricing of CS is also great Very easy to use

Contras: We tried using a few other schedulers we definitely miss seeing all our feeds from all our accounts in one place like Hootsuite does. Support could be improved, we had to ask several questions on a few bugs we noticed however over the week we haven't heard from anybody.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/7/2020
Russell A.
ICT Mentor
Administración educativa, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Valoración global
    1/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/5/2020

"Buggy, features not working, slow support services"

Puntos a favor: The potential. It promises a lot. For the services promised, it should be amazing. It is not.

Contras: feature do not deliver. Couldn't get Twitter analysis, support was very slow to acknowledge, did not correct quickly. There is no easy cancel option to get your money back if you don't like the product. Evergreen is clunky and slow. You're better off writing your own posts and scheduling them on free software. The automatic tools can be confusing and the 'help' videos are their YouTube channel, which makes help hard to find.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/5/2020
Lloyd P.
CEO
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/6/2020

"I'm looking forward to the customer service becoming as great as the product."

Comentarios: The product seemed really great based on how it was marketed and it's definitely a great tool. Customer support is kind of a mixed bag. Some days they are more responsive than others, but I suppose that they are doing the best that they can. I was tempted to get a refund and move on to another service but then they kind of gave me an offer that I couldn't refuse.
Content Studio appears to be just what I need to step our social media game up in a major way. I have no complaints about the product itself.

Puntos a favor: The user interface is clean and its easy to use. They have an iphone app(which is necessary to do scheduled postings to Instagram), the features seem to be very useful, they are constantly updating the product and introducing new features. The influencer and analysis add-ons seem pretty promising, just wish they weren't so costly.

Contras: I scheduled two demos because I wanted to have a more in-depth conversation about the features and functionality of the product, but the representatives failed to appear at both web conferences. I think the time difference plays a large role in their slow responsiveness when it comes to resolving customer issues. Also, the pricing isn't exactly great but it isn't bad.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/6/2020