¿Quién usa Forcura?

Forcura helps home health and hospice organizations deliver more efficient patient care by streamlining document workflow and providing mobile care coordination solutions.

¿Qué es Forcura?

Web based document workflow app facilitates intake & referral management and physician orders by connecting post acute care providers with remote care team members and referring physicians. Integrates seamlessly with the Forcura Care Coordination App, which allows users to scan and upload documents, securely communicate via text and multimedia files and accurately measure and manage wounds.

Información sobre Forcura

Forcura

https://www.forcura.com

Fundada en 2012

Resumen de precios de Forcura

Forcura no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Forcura

Software de gestión de casos a pacientes
Conforme con HIPAA
Expediente del historial clínico
Expedientes de pacientes
Facturación
Gestión de calendarios
Gestión de listas de casos
Gestión de recomendaciones
Identificación de candidatos
Notas de evaluación
Planificación del tratamiento
Seguimiento de actividades
Verificación de la admisibilidad
Acceso sin conexión
Archivo de documento
Control de versiones
Conversión de tipo de archivos
Ensamblaje de documentos
Firma electrónica
Herramientas de colaboración
Indexación de documentos
Reconocimiento óptico de caracteres
Recuperación de archivos
Retención de documentos
Seguimiento de la conformidad
Acceso móvil
Facturación
Firma electrónica
Gestión de expedientes de pacientes
Gestión de la conformidad
Gestión de nóminas
Gestión de planes de cuidado
Gestión de reclamaciones
Programación
Seguimiento del tiempo por cliente
Comunicación sobre el terreno
Facturación
Gestión de clientes
Gestión de cuidadores
Gestión de nóminas
Gestión de planes de cuidado
Gestión de seguros
Programación
Verificación de visitas
Admisión de pacientes
Gestión de cuidados
Gestión de evaluaciones
Gestión de reclamaciones
Gestión de voluntariado
Gestión del duelo
Historia clínica electrónica/informatizada
Portal de médicos
Programación
Seguimiento de los medicamentos

Opiniones de Forcura

Mostrando 5 de 11 opiniones

General
4,7/5
Facilidad de uso
4,5/5
Atención al cliente
5/5
Funcionalidades
4,5/5
Relación calidad-precio
4,8/5
Ginger P.
Director of Administrative Services
Hospital y atención sanitaria, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/2/2019

"Forcura Orders Review"

Comentarios: Forcura staff from the Administration to support have been very professional and helpful. They follow the customers and tailor your needs to help assist you through the initial process and on going. They have been great with us.

Puntos a favor: That we no have an EMR System that attached and labels the documents electronically as we were previously doing this manually. We also use it to seperate, combine, label, and fax out other documents not associated to actual patients.

Contras: As a end user for orders, I really don't have a con for the software, it does exactly what we were told it would do.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/2/2019
Kim G.
CEO
Hospital y atención sanitaria, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/2/2019

"Forward thinking "

Comentarios: As noted above process is streamlined with increased cash flow. My staff is also now communicating HIPPA compliantly- by using the app on smart phones. The staff is forward thinking, solving problems that existed in home care for decades.... Love it....

Puntos a favor: The ability to develop processes that track data in real time, decrease man hours, and decrease over head. This product has streamlined our orders, and increased our cash flow. We are able to drop a RAP in 7 days, compared to 21 days previously. Our quality improvement has seen significant changes in order compliance, and we were in the Pre-CLaim Review Process in Illinois with 100% affirmation, thanks to this product.

Contras: I have nothing. This company listens to concerns and makes quick changes when needed.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/2/2019
Christopher C.
Operations Systems Specialist
Hospital y atención sanitaria, 10.001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/2/2019

"Hard Work Pays Off"

Comentarios: Forcura is a company that wants to put in the work to be a market leader. They are keen on listening to their customers to keep a pulse on the problems that their technology can help to solve. They are motivated to adapt to the industry by staying abreast of industry trends but most importantly look to their customers to drive the roadmap. Their customer service is fantastic and they stick by their word to support their customers with superior quality.

Puntos a favor: In a paper-oriented post acute industry, Forcura is working hard to break down the barriers to paperless technology. From their initial platform to reduce paper-based faxing to their integration with HCHB, Forcura is pushing the boundaries of what it can do. Their new Forcura Connect API should reduce the burdens of platform integrations and enhance the benefits already provided by the product.

Contras: The User Interface. It isn't unbearable, however, with today's front-end platforms, Forcura can leverage a more intuitive UI. This is a goal of theirs based on customer feedback and we are looking forward to the improvements.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/2/2019
Stephanie S.
BSA
Hospital y atención sanitaria, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/2/2019

"Review"

Comentarios: Our company has noticed the physicians sign and return orders quicker utilizing Forcura. Also the ease of attaching documents to our EMR has been the biggest benefit.

Puntos a favor: The ease of using the software, less steps to return a signed order for billing, allowing field staff to capture images from the patient's home, and the ability to send a secure message.

Contras: The reports feature still needs some work as we've been waiting for quite some time for the Orders Tracking Report to be 100% functional.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/2/2019
Jennifer L.
Quality Manager
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/8/2019

"Love it! Efficient, constantly evolving for the better"

Puntos a favor: Increased productivity in our Intake and medical records department. Allows our mobile clinicians to view important documents directly from the web. Their support is by far among the best I have experienced.

Contras: nothing... Couldn't have been more please after implementation and continue to feel that way three years later.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 1/8/2019