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a elegir el mejor software
¿Qué es Channable?
Channable es una herramienta de gestión de fuentes de datos para agencias y anunciantes de marketing online. La herramienta todo en uno incluye muchas funciones, como optimización de fuentes de datos, listados de productos y conexiones de pedidos para mercados, generando anuncios de texto dinámico y una conexión de análisis. Simplemente importa tus artículos con un feed, API o uno de los complementos de comercio electrónico. Incluso puedes combinar múltiples fuentes de datos de diferentes sistemas. Aprovecha la experiencia internacional para anunciar en cualquier lugar.
¿Quién usa Channable?
eCommerce, retail, agencias de marketing, anunciantes, sector recursos humanos, sector viajes
¿Dónde se puede implementar Channable?
Sobre el proveedor
- Channable
- Ubicado en Utreacht, Países Bajos
- Fundada en 2014
Asistencia de Channable
- Asistencia telefónica
- Chat
Precios de Channable
Precio inicial:
- Sí, ofrece una prueba gratuita
- Sin versión gratuita
Channable no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Channable está disponible a partir de 119,00 US$/mes.
Planes de precios consigue una prueba gratuitaSobre el proveedor
- Channable
- Ubicado en Utreacht, Países Bajos
- Fundada en 2014
Asistencia de Channable
- Asistencia telefónica
- Chat
Imágenes y vídeos de Channable
Funciones de Channable
Opiniones de Channable
Delas mejores opciones para la gestión multimarketplace
Puntos a favor:
Es bastante sencillo e intuitivo de usar, y permite la creación de más lógicas automáticas que algunas herramientas más caras
Puntos en contra:
Echo de menos el poder hacer ciertas gestiones en bloque en vez de manualmente.
Alternativas consideradas previamente: Lengow, BeezUP, Rithum y Shoppingfeed
Razones para cambiar a Channable: Por una combinación de alcance, funcionalidades y precio
Muy buena herramienta
Comentarios: Siempre buena experiencia, expecialmente con atencion al cliente.
Puntos a favor:
Todo ventajas, sobre todo la calidad de Atención al cliente y la velocidad de respuesta.
Puntos en contra:
Integraciones con api de terceros, por ejemplo Mirakl.
Imprescindible para cualquier ecommerce
Comentarios: La relación entre las soluciones que aporta la herramienta y su precio es la mejor del mercado.
Puntos a favor:
La facilidad de uso y la eficiencia del soporte.
Puntos en contra:
Aún tienen features por implementar para optimizar la herramienta.
Technical Customer Support Iberia
Puntos a favor:
Independientemente de la gran valoración que tenemos sobre la herramienta, me quedo con la calidad y la velocidad de respuesta en su departamento Technical Customer Support Iberia.
Puntos en contra:
Por poner un "pero". Las pocas opciones de configuración dentro del plugin de integración del CMS.
Herramienta muy útil
Comentarios: Ha sido una herramienta que ha facilitado la gestión de canales, catálogos y campañas.
Puntos a favor:
Es bastante fácil de implementar y aprender a utilizar. Además el soporte suele ser muy rápido.
Puntos en contra:
Al usarlo por algún tiempo e intentar profundizar, uno se puede llegar a encontrar con algunas funciones que no estén disponibles.
Servicio de integración de catálogo muy recomendable
Comentarios: Muy buena
Puntos a favor:
Una vez que aprendes a usarlo, la facilidad y rapidez de la implementación de la herramienta
Puntos en contra:
Al principio, si no se tienen los conocimientos básicos puede llegar a costar un poco su uso
Funcional y asequible
Puntos a favor:
Es sencillo de utilizar y especialmente la opción de crear feeds personalizados dentro de la suscripción base nos ha ayudado mucho a paliar la entrada en canales sin API desarrollada, que no es una función común en la competencia
Puntos en contra:
Agilidad en la gestión de algunas tareas o la capacidad de clonar APIS/feeds completos
Gran producto y gran equipo de soporte
Puntos a favor:
La facilidad de uso y la lógica de las reglas
Puntos en contra:
Se podría añadir una consola con la mensajería con los Marketplaces
Alternativas consideradas previamente: Lengow
Razones para elegir Channable: Beezupa tiene muy mal soporte o al menos no han sido agiles con nuestros problemas
Software anterior: BeezUP
Razones para cambiar a Channable: Recomendación de colega
Excelente software para la implantacion de multicanales
Puntos a favor:
Excelente software para la implantación de multicanales
Puntos en contra:
Deben incluir mas canales de ecommerce para tener mayor alcance
Empresa especialmente formal y trabajadora
Comentarios:
Personal amistoso, eficaz, rápido y muy amigable.... 1000% recomendable, personal muy especial....
A nivel personal SIEMPRE me han ayudado, no puedo decir nada malo JAMAS..
Puntos a favor:
El programa no lo entendía al principio pero, siempre e indico SIEMPRE me han ayudado y brindado todo tipo de ayuda todos y cada uno de los del equipo de atención al cliente. El servicio ESPECTACULAR y BRILLANTE muy FELIZ...
Puntos en contra:
no tengo NADA malo que indicar al respecto...
Una servicio de soporte ENVIDIABLE
Comentarios: Gracias a Channable vamos a poder tener un feed protegido por reglas. Esto hará tener el control de nuestro feed de forma fácil
Puntos a favor:
La facilidad de la interfaz es algo muy de agradecer
Puntos en contra:
Al principio la configuración de reglas es algo tediosa.
Plataforma de integración muy recomendable
Puntos a favor:
Me está gustando mucho el funcionamiento del software, es sencillo de usar y súper claro, además de posible conexión con millones de marketplaces distintos. Una de las cosas que más me ha gustado también es el equipo de soporte, contestan muy rápido y son de mucho ayuda, además de explicarte bien todas tus dudas.
Puntos en contra:
Por el momento todo me está gustando, no tengo queja.
canales
Puntos a favor:
Un poco difícil para mi entenderlo, no lo uso en mi pc
Puntos en contra:
no tengo acceso al software, porque no lo uso en mi pc
Great tool, great support
Comentarios: I have discovered and used channable for multiple clients during my job as an SEA specialist at a marketing agency; the tool is also widely used in my current job at a retail company. I have always experienced the use of Channable as very easy, and as indicated earlier, I am very positive about the contact moments with support.
Puntos a favor:
You have all the options you need to set up the perfect product feeds. Using the tool is very simple and intuitive. The support department is very helpful if anything is unclear.
Puntos en contra:
Maybe I have overlooked a possibility myself, but otherwise it would be a welcome addition to be able to adjust rules in bulk. (for example: in all selected rules, replace the word "test.com" for "test.nl" or the "delivery" attribute for another attribute called "shipping_time".) In my case, this could save quite a bit of time. I would also find some more options for filtering in the overview of all feeds useful, because with more than 90 feeds you can easily lose the overview sometimes. But in this case too; maybe there are options that I myself have overlooked.
Respuesta de Channable
hace 4 años
Hello Nathan, Thank you for such an outstanding review and for trusting us to help grow and organize your business for over two years! As to your comments, there is 100% a solution to manage rules in bulk using Channable's 'Master Rules.' Please feel free to contact our support team or go to our help center articles on the Channable website, that cover this feature. Kind regards, The Channable Team
A big Thanks to the Support
Comentarios: The Overall Experience went from OK to Excellent, because the Technical Service were able to guide me threw the Process in my native language, so that I can replicate what we have done for Other Plattforms.Having the Abillity to call the technical support when having Issiues makes the difference from a 2-3 Star to a 5-Star Review, because It gives me the Confidence to Achive the goals we need to Solve with Channable.Without The Technical Support, It would Consume Way more Time and Energy.So Here a big Thanks to [sensitive content hidden] for guiding me so well, full of ease and patience through the Process so that I can replicate it. That helped me a lot by Skipping Unnessesary Trial and Error!!!
Puntos a favor:
User Interface is clear and userfriendly. I were Able to quickly get an overview of the possibillities and Things that can be done. No Messed up UI with thousands of same looking buttons. Other Toole look and feel way more clunky like SAP.
Puntos en contra:
The Rules and the Attribute Matching were not that self explainig, that I were able to upload a feed with a good Quality. To go threw The Channable Academy were Time consuming and did not resultet in giving me the exact information needed. But just 2 Days after I had a Very Good Call in German with a German speaking technikal support and we were able to Setup our. first Feed together, so now I know all the Steps Needed to upload feeds in a good quality to various plattforms.
good helper for marketplaces.
Puntos a favor:
Great tool to tweak and tune your essential data feeds.
Puntos en contra:
I was not very satisfied with the support
An integral part of my routine
Comentarios: An integral part of my weekly routine managing ecommerce clients and enhancing their product feeds.
Puntos a favor:
Ease of use, quick and competent support, time saving possibilites.
Puntos en contra:
Some settings are hidden, or buried deep.
Highly satisfied
Puntos a favor:
Former deceased client of Lengow we migrated to Chanable three months ago. Thanks to the support of the Chanable team we were able to quickly implement the solution and even create parent to child feeds on our different Amazon platforms. Since then we have been able to use the solution correctly and our sales have even increased. I recommend it!
Puntos en contra:
Nothing to report the api provided the work requested.
Respuesta de Channable
hace 5 años
Hello William, Channable is happy that we could bring your Amazon connections back to life! Thank you for the kind review and if there is anything Channable can help with you know where to find us. Kind regards, the Channable team
Very good tool when it comes to feed management
Puntos a favor:
Once you have dealt with the tool regularly, the handling is good and the features that go beyond the feed management are also quite useful.
Puntos en contra:
It takes some time to get used to the tool and to feel at home with it.
Muziker Review
Comentarios: My experience with Channable has been exceptional, from its user-friendly interface to its stellar customer support
Puntos a favor:
How user-friendly it is, the very responsive support team that always helps, and the speed of data.
Puntos en contra:
I didn't find anything to complain about or dislike, and everything seems to be just as it should be.
Saves me so much time
Comentarios: This tool is very easy to work. Great customer service and it makes my clients grow through it's possibilities and connections.
Puntos a favor:
Using Channable makes me create more effective campaigns and feeds, and therefore the ROI of my clients campaigns grows. Which in return makes them and us happy, since KPIs are met. It also creates a lot of opportunities like advertising on marketplaces and other platforms. Feeds can be created in an instant.
Puntos en contra:
Order connections are not available for every CMS.
Respuesta de Channable
hace 5 años
Hello Laura, Thank you for the wonderful review and taking the time to voice your opinion! We strive to meet the needs of all of our clients and are happy to take suggestions for how to better our tool. We develop based off customer feedback, so please, if there is a connection you need contact our support team. Any CMS can be connected via our custom API. Kind regards, The Channable team.
Good feed management tool
Comentarios: We use channable to split our "Master Feed" in individual feeds and also to import and convert external feeds to the format used by our backend.
Puntos a favor:
1. Easy to use 2. Fast 3. Reliable 4. Can handle huge feeds easily
Puntos en contra:
1. All changes go directly live when you hit save - there's no way to revert it, and no undo. 2. It would be great if there would be some versioning system in place so that one can always revert to a previous version of the feed config. (See Google Tag Manager for a great example of how it could be done) 3. There could be some more operators, like random number etc. 4. Import of JSON 5. Nesting of the feed goes only 2 elements deep, eg. Product->Features->Colour
Respuesta de Channable
hace 5 años
Thank you Philipp for taking the time to give us a review. All of your feed back is very helpful and are features we will take into account as we develop our tool further. Kind regards, The Channable team
Not the best but a reliable choice for channel management
Puntos a favor:
Reliability and integration with virtually all the platforms that you could need and more. Sometimes I feel that they should put more effort in different features rather than channel integration (so many channels).
Puntos en contra:
If you are switching from another platform probably you'll get the same features that you had.
Alternativas consideradas previamente: Salsify
Software anterior: Channel Pilot Pro
Razones para cambiar a Channable: Price
Channable for Marketing Automation - No 1 Choice
Comentarios: Very good, tool works as it should and customer service is always very helpful
Puntos a favor:
Easy to implementEasy to useSaves us a huge amount of time and work
Puntos en contra:
Some features are missing, but nothing criticalWe have some very specific needs in the way we handle our accounts that sometimes we need the support team to help set up things correctly
Review
Puntos a favor:
Customer service - We are grateful for your quick responses and proactive communication. Thank you specially to [sensitive content hidden] for help Staples in resolving a technically challenging issue.
Puntos en contra:
So far I have nothig to say. You’re doing good, good job!