ServiceWorks

Por Service Works

¿Quién usa ServiceWorks?

1. Appliance and HVAC 2. Cleaning Service 3. Pest Control Service 4. Auto Repair 5. Fleet Management 6. Aviation Maintenance 7. Electrical and Plumbing 8. Landscaping and much more

¿Qué es ServiceWorks?

BOOST YOUR FIELD SERVICE OPERATIONS WITH US. No matter what service you offer we have solution for you. We offer end to end business solutions for everything you need including Schedule, Dispatch, Billing,Invoice, Route Optimization, GPS Tracking, CRM.

With all the features you get excellent customer service for FREE. The onboarding to the site is made EASY and PAINLESS as we import all your customer and price list data.

Información sobre ServiceWorks

Service Works

https://www.service.works

Fundada en 2015

ServiceWorks Software - 1
ServiceWorks Software - 2
ServiceWorks Software - 3
ServiceWorks Software - 4
ServiceWorks Software - 5
Vídeo de ServiceWorks
Play
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Compara ServiceWorks con productos similares

Precio inicial

49,00 US$/mes
29,00 US$/mes
109,00 US$/mes
39,00 US$/mes

Versión gratuita

Versión gratuita
Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis No

ServiceWorks: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Aistencia 24/7
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Chromebook (desktop)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación
  • Vídeos

Funcionalidades de ServiceWorks

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Campos personalizables
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Formularios personalizables
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de reservas
  • Historial de cliente
  • Indicador de disponibilidad
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de cursos
  • Programación de eventos
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Recordatorios
  • Reserva de habitaciones
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de la asistencia
  • Sincronización de calendario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Herramientas de planificación

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de contactos
  • Compras y recepción
  • Contabilidad
  • Creación de factura
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cálculo de impuestos
  • Datos en tiempo real
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Historial de facturas
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  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Modelos personalizables
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  • Portal de facturación
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
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  • Seguimiento horas/gastos
  • Varias divisas

Lista completa de Programas de facturación

  • API
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  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
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  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
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  • Historial de servicios
  • Informes personalizables
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  • Integración contable
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  • Portal de clientes
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  • Programación automatizada
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  • Programación de trabajos
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  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de trabajos
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Lista completa de Software de asignación de personal

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  • Datos en tiempo real
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  • Firma electrónica
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  • Gestión de inventarios
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  • Gestión de trabajos
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  • Mensajería SMS
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  • Planificación de personal
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  • Seguimiento horas/gastos
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  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de conserjerías

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  • Seguimiento de inventario
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  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación

Lista completa de Software de gestión de los Servicios de Campo

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  • Datos en tiempo real
  • Facturación
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  • Gestión de auditorías
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de costes
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la importación/exportación
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  • Supervisión en tiempo real
  • Trazabilidad

Lista completa de Software de gestión para la distribución alimentaria

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Lista completa de Software de planificación de trabajos de mantenimiento

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Lista completa de Software para agendar citas

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Lista completa de Software para artesanos

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Lista completa de Software para cerrajerías

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Lista completa de Software para compañías de fontanería

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Lista completa de Software para empresas de limpieza

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Lista completa de Software para jardineros

Alternativas a ServiceWorks

Más alternativas a ServiceWorks

Opiniones de ServiceWorks

Todas las opiniones

Calificación general

4/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3,9
Atención al cliente 4,2
Funcionalidades 3,9
Relación calidad-precio 4

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Robert W.
owner
Construcción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/7/2020

"End of the search"

Comentarios: My overall buy point was their customer service. The attention to detail that [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] delivers to my situation gives me all the confidence in the world that I will stay with this company for a long time. We can now set this aside as we rebuild our business in the future. We are licensed in NY. TN and AZ and are expecting 100 employee's in each location. This software will be going right along with us.

Ventajas: I like the population auto fills. The search ability is a key factor in running our business. We ran a business in Arizona with twenty-five employee's and keep tracking of what was going on was our biggest hurdle. I tried a lot of other software for this purpose (several costing 5 times the cost of sw) without the power of service works.

Desventajas: Just like learning any new software there are some frustrations along the way. There are a few bugs in the system that haven't been ironed out yet, for example; sometimes I will but in place holder information like the phone number if I don't know it. I will enter all fours or something with the intent to go back and enter the number when I get it. SW uses the ph number for the customer number. I doesn't allow you you to edit the customer number, oh it has the edit icon and you can delete it, but it won't allow you you to enter anything. By the way the work around for this one is copy and paste.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/7/2020
Shirley M.
Owner
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/4/2021

"Software for the Appliance Service Professional"

Comentarios: the most important part of the program we were able to start using it almost immediately At the time we got the program Service Works was not active in Canada but since we had used a previous product of their design they offered it to us and switched over our old program to the new one. While we have only used this product a couple of years we have worked with this team for years and they are great. I struggle with technical issues and they take time to explain (in English) what is going on.

Ventajas: There are many wonderful features but the feature we utilize the most is the dispatch. Being able to dispatch a call by location of the tech allows us to start the day knowing how the week is setting up.

Desventajas: I am having a few issues learning all the features some are a bit redundant but we have to devote the time to learning to use the features making it a priority

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/4/2021
Josh Z.
Service Manager
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/12/2020

"Could be great. Maybe wait a few years"

Ventajas: The software is inexpensive. The features they proclaim to have are great, but many of them do not work as advertised if at all.

Desventajas: There are constant major changes that are not communicated. Repeat failiures within the software are almost a weekly event. It is to the point where we joke around about betting what is going to fail next. We have had issues with everything you can think of from ordering/checking in parts, submitting claims, sending notifications, routing, scheduling, accounts receivable, reports made, etc. You name it and it either is still not working or has broken multiple times in the last few months. Most recently was today when customers were getting notifications if the schedule date was changed on their ticket. It was the notification to let them know parts were in. Also today was the system automatically changing the status of tickets with backorder parts received to a status that isn't usable. These are both items that have failed before and I'm sure will fail again. They fail to test updates sufficiently when they are made time and time again. Their customer service is non existent. Easy way to tell is to try calling the number yourself. I'm convinced it is set to just go to voicemail automatically, and don't expect a call back. The only live person ever available was the sales rep who first set us up. He was great but has now left the company and I expect many users will do the same.

Respuesta de proveedores

por Service Works el 5/3/2021

We are constantly trying to improve and provide all of our customers support and care. We always listen to our customers and add new features. We learn from you to make our software better everyday.
Thanks for the feedback and being an amazing customer!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/12/2020
Jessica V.
Owner
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/3/2021

"Great software"

Comentarios: It's a great app for appliance repair companies like us.

Ventajas: Offers a lot of options and makes everything really easy for the office and techs both.

Desventajas: It has occasional bugs that make it impossible to work but it's rare and the customer service is great about fixing it!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26/3/2021
David B.
President / Co-owner
Energías renovables y medio ambiente, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/6/2021

"How service works saved us at least one full time employee AND made our services better"

Ventajas: The scheduling and ease of information gathering. The way it is setup we can easily navigate and find what our client wanted and we are now able to customise even more their experiences with us. It has removed a lot of non value added activities that we had to do manually. We have the opportunity to look for cost overruns and how efficient we are as a company every day and at any time we have access to progress reports.

Desventajas: The initial configuration is rather easy but being in Quebec, Canada has made some issues difficult for us in setting up taxes and linking up quick books. Otherwise the CRM, Dispatch, job creating software ticks all the boxes for us.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/6/2021