¿Qué es ServiceWorks?

BOOST YOUR FIELD SERVICE OPERATIONS WITH US. No matter what service you offer we have solution for you. We offer end to end business solutions for everything you need including Schedule, Dispatch, Billing,Invoice, Route Optimization, GPS Tracking, CRM.

With all the features you get excellent customer service for FREE. The onboarding to the site is made EASY and PAINLESS as we import all your customer and price list data.

¿Quién usa ServiceWorks?

1. Appliance and HVAC 2. Cleaning Service 3. Pest Control Service 4. Auto Repair 5. Fleet Management 6. Aviation Maintenance 7. Electrical and Plumbing 8. Landscaping and much more

¿Dónde se puede implementar ServiceWorks?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Chromebook (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Service Works
  • Ubicado en Chesterfield, EE. UU.
  • Fundada en 2015
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

francés, inglés

Sobre el proveedor

  • Service Works
  • Ubicado en Chesterfield, EE. UU.
  • Fundada en 2015
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

francés, inglés

Imágenes y vídeos de ServiceWorks

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ServiceWorks

49,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
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Prueba gratis

Funciones de ServiceWorks

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Confirmación y recordatorios
  • Creación de factura
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cálculo de impuestos
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación en línea
  • Facturas personalizables
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de piezas
  • Gestión de reclamaciones de garantía
  • Gestión de reparaciones
  • Gestión de reservas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión del servicio
  • Historial de cliente
  • Historial de facturas
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para cerrajerías
  • Para el sector de la fontanería
  • Para el sector del bricolaje
  • Para empresas de climatización
  • Para empresas de control de plagas
  • Para paisajistas y jardineros
  • Para servicios de conserjerías
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de entrega
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias ubicaciones

Alternativas a ServiceWorks

Haz que tu pequeña empresa parezca más grande. Jobber ayuda a las empresas de servicios a domicilio a presupuestar, programar, facturar y cobrar más rápido.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para satisfacer todas las necesidades de su empresa. Descubre más sobre Odoo
The only field service management software that pays for itself.
Aplicación de gestión de servicios externos todo en uno repleta de funciones para administrar y hacer crecer empresas de cualquier tamaño. ¡Facturación, pagos y más!
Administra las fuerzas de trabajo móviles con Synchroteam, el software de gestión de servicios externos (FSM). Crea tu prueba gratis en menos de 1 minuto. Asistencia en vivo. Descubre más sobre Synchroteam
Plataforma de servicio externo con capacidad de ampliación, desarrollada en la nube para la nube, que funciona fácilmente en todos los dispositivos móviles para uso en el campo de trabajo.
Construye y obtén el control de tu negocio de servicios externos gracias a una plataforma completa y fácil de usar para todo tu equipo.
Field service management software that automates countless interactions for you.
Administra el cronograma de tu negocio de servicios, realiza un seguimiento de los trabajos en tiempo real y crea facturas y cotizaciones, recibir pagos y obtener estadísticas.
Vonigo es ideal para empresas de servicios externos que buscan agilizar las operaciones y aumentar las ventas.
Formas inteligentes y flexibles sin papel, programación del trabajo, CRM y automatización inteligente, todo incluido en una solución potente, pero muy fácil de usar.
Digitize and automate your processes with our tailor-made ERP software especially for retailers and service providers.

Opiniones de ServiceWorks

Evaluación media

General
4,0 (24)
Facilidad de uso
3,8 (24)
Atención al cliente
4,3 (24)
Funciones
3,9 (24)
Relación calidad-precio
4,2 (24)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
58%
4
8%
3
17%
2
8%
1
8%
Matt C.
Manager en EE. UU.
Servicios para instalaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Happy with ServiceWorks

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: The support from ServiceWorks has been FANTASTIC. I would highly recommend this product.

Puntos a favor:

The mobile app fit our needs very well. The point of sale portion works for our retail business. The scheduling and dispatch are perfect for us.

Puntos en contra:

The instructional videos were good but I wish there were more to choose from.

David B.
President / Co-owner en Canadá
Energías renovables y medio ambiente, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

How service works saved us at least one full time employee AND made our services better

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

The scheduling and ease of information gathering. The way it is setup we can easily navigate and find what our client wanted and we are now able to customise even more their experiences with us. It has removed a lot of non value added activities that we had to do manually. We have the opportunity to look for cost overruns and how efficient we are as a company every day and at any time we have access to progress reports.

Puntos en contra:

The initial configuration is rather easy but being in Quebec, Canada has made some issues difficult for us in setting up taxes and linking up quick books. Otherwise the CRM, Dispatch, job creating software ticks all the boxes for us.

Josh Z.
Service Manager en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Could be great. Maybe wait a few years

2,0 hace 2 años

Puntos a favor:

The software is inexpensive. The features they proclaim to have are great, but many of them do not work as advertised if at all.

Puntos en contra:

There are constant major changes that are not communicated. Repeat failiures within the software are almost a weekly event. It is to the point where we joke around about betting what is going to fail next. We have had issues with everything you can think of from ordering/checking in parts, submitting claims, sending notifications, routing, scheduling, accounts receivable, reports made, etc. You name it and it either is still not working or has broken multiple times in the last few months. Most recently was today when customers were getting notifications if the schedule date was changed on their ticket. It was the notification to let them know parts were in. Also today was the system automatically changing the status of tickets with backorder parts received to a status that isn't usable. These are both items that have failed before and I'm sure will fail again. They fail to test updates sufficiently when they are made time and time again. Their customer service is non existent. Easy way to tell is to try calling the number yourself. I'm convinced it is set to just go to voicemail automatically, and don't expect a call back. The only live person ever available was the sales rep who first set us up. He was great but has now left the company and I expect many users will do the same.

Respuesta de Service Works

el año pasado

We are constantly trying to improve and provide all of our customers support and care. We always listen to our customers and add new features. We learn from you to make our software better everyday. Thanks for the feedback and being an amazing customer!

Jessica V.
Owner en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Great software

5,0 el año pasado

Comentarios: It's a great app for appliance repair companies like us.

Puntos a favor:

Offers a lot of options and makes everything really easy for the office and techs both.

Puntos en contra:

It has occasional bugs that make it impossible to work but it's rare and the customer service is great about fixing it!

Robert W.
owner en EE. UU.
Construcción, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

End of the search

5,0 hace 2 años

Comentarios: My overall buy point was their customer service. The attention to detail that [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] delivers to my situation gives me all the confidence in the world that I will stay with this company for a long time. We can now set this aside as we rebuild our business in the future. We are licensed in NY. TN and AZ and are expecting 100 employee's in each location. This software will be going right along with us.

Puntos a favor:

I like the population auto fills. The search ability is a key factor in running our business. We ran a business in Arizona with twenty-five employee's and keep tracking of what was going on was our biggest hurdle. I tried a lot of other software for this purpose (several costing 5 times the cost of sw) without the power of service works.

Puntos en contra:

Just like learning any new software there are some frustrations along the way. There are a few bugs in the system that haven't been ironed out yet, for example; sometimes I will but in place holder information like the phone number if I don't know it. I will enter all fours or something with the intent to go back and enter the number when I get it. SW uses the ph number for the customer number. I doesn't allow you you to edit the customer number, oh it has the edit icon and you can delete it, but it won't allow you you to enter anything. By the way the work around for this one is copy and paste.