¿Qué es Sage 300cloud?

Sage 300cloud ayuda a las empresas a gestionar sus necesidades financieras y contables. Este producto elimina la complejidad de la gestión de las finanzas comerciales a través de fronteras, divisas y ubicaciones. Sage 300cloud es muy buscado por empresas con estructuras corporativas complejas, como múltiples entidades, franquiciados y empresas con una subsidiaria internacional, ya que incluye sólidas funciones de consolidación de libro mayor y puede justificar fácil y automáticamente transferencias entre empresas.

¿Quién usa Sage 300cloud?

Empresas medianas de 50 a 1000 empleados y que obtienen entre 1 millón y 50 millones de dólares en ingresos anuales. Este producto funciona muy bien para sectores de servicios profesionales, venta mayorista/distribución, fabricación, sector público, organizaciones sin ánimo de lucro, hostelería y comercio minorista.

Sage 300cloud Software - 1

¿Tienes dudas sobre Sage 300cloud? Compara con una alternativa popular

Sage 300cloud

Sage 300cloud

4,0 (161)
No disponible en tu país
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
43
1
3,8 (161)
3,7 (161)
3,8 (161)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
25
1
0,0 (0)
0,0 (0)
0,0 (0)

Otras alternativas interesantes a Sage 300cloud

MetaADCS
Funcionalidades más valoradas
Ningún usuario ha valorado aún las funcionalidades de este producto.
Quickbooks Online
Funcionalidades más valoradas
Conciliación bancaria
Creación de informes financieros
Facturación en línea
QuickBooks Desktop Enterprise
Funcionalidades más valoradas
Conciliación bancaria
Creación de informes financieros
Facturación
iMIS
Funcionalidades más valoradas
Base de datos de miembros
Gestión de membresías
Panel de comunicaciones
SAP Business One
Funcionalidades más valoradas
Facturación
Gestión de inventarios
Gestión financiera
Dynamics 365
Funcionalidades más valoradas
Balance contable y cuadro de resultados
Declaración de ganancias/pérdidas
Gestión de órdenes de compra
Microsoft Excel
Funcionalidades más valoradas
Acceso sin conexión
Herramientas de colaboración
Importación y exportación de datos
Profit.co
Funcionalidades más valoradas
Gestión de objetivos
Seguimiento del avance
Supervisión KPI
PeachWorks
Funcionalidades más valoradas
Creación de informes/análisis
Facturación
Gestión de cocinas y de menús

Opiniones de Sage 300cloud

Evaluación media

General
4,0
Facilidad de uso
3,8
Atención al cliente
3,8
Funcionalidades
3,9
Relación calidad-precio
3,7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
33%
4
38%
3
23%
2
2%
1
4%
Dustin
Dustin
Estimator / Project Manager Assistant en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

We have owned and used this software extensively since 2012.

5,0 hace 5 años

Puntos a favor:

Standardization. We were doing a lot of process work through excel, word, email, etc. This forced us to standardize how we operated and gave our clients a consistent experience over multiple projects. Job costing is capable of being more accurate than we need.

Puntos en contra:

Lack of significant improvements to the software given the annual support and maintenance amount paid. Features tend to be minor with more significant improvements coming in the form of additional optional products for purchase.

Patricia
Controller en Canadá
Comercio mayorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Sage 300

4,0 hace 3 años

Comentarios: Overall the program is satisfactory.

Puntos a favor:

The modules are easy to use . The screens are easy to navigate and they are user friendly. there is excellent audit tracing for each module.

Puntos en contra:

The reports are minimal. The more useful reports require you to purchase a separate license for Sage intelligence which is very expensive. the stock reports require another software program (Crystal reports ) in order to modify them. The set up screens for the customer and vendor screen do not allow for more than one email address which reduces the ability to email directly from Sage. The payroll module does not email EFT check reports to employees. You have to buy another program in order to do this (Print Boss). Overall there is a hefty price tag to purchase all the modules and add on programs to use. If you can stay with Simply, then you should.

Elastol
National Procurement Officer en
Filantropía, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

The work of SAGE 300 ERP with Me in Lusaka, Zambia

3,0 hace 6 años

Comentarios: We were trying to address the issue of going green meaning working in a paperless environment.
We benefit in many ways as we had reduced on stationery cost, and work become faster as processes were integrated in the systems.
It still requires improvement and the environment in which it works does not fully support or become compatible with local Vendors.
The advice I would give to others is that they need careful planning so that they only ask for installation of packages suitable for their environment.

Puntos a favor:

It automates manual work of processing purchase orders and eliminates physical postage of paper documents to third party (Suppliers). It integrates separate pieces of transactions into one, making work easy and shorten the overall time spent on processing one simple transaction e.g. Purchase requisition is generated by someone else then converted into a purchase order without altering many details. The system is able to make basic or advanced calculations of cost and taxes hence eliminating the burden of errors and omissions.

Puntos en contra:

It is somehow expensive to run as it requires a perpetual subscription to be made. It is a system that cannot just be installed on the PC for a lifetime. Room for improvement is still available because it has a lot of steps (clicking is too much). We could not achieve the go-green aim as most of the time we were printing out physical copies of contracts as the environment in which we used the system did not have many vendors connected to the internet.

Linda
Director of Operations en Canadá
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Satisfied customer

5,0 hace 4 meses

Comentarios: overall we are very satisfied with the product

Puntos a favor:

Ease of use, it is very user-friendly. Enjoy being able to use desktop or cloud.

Puntos en contra:

reports could have more options and easier to create new ones

Idah
Technical Assistant en Botsuana
Tecnología y servicios de la información, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

SAGE 300

5,0 hace 2 años

Comentarios: The software is cost effective, user friendly, accurate and reliable. Reporting is up to scratch and auditing is made easy. Integration with other products made easy

Puntos a favor:

The software is cost effective, user friendly, accurate and reliable. Reporting is up to scratch and auditing is made easy

Puntos en contra:

Generally the product is fine with no flaws. The integration with other products is seamless. No clitches.