
¿Quién usa SAP Business One?
SAP Business One is designed specifically for small & midsize businesses active within consumer products, industrial machinery and components, professional services, retail & wholesale distribution.
¿Qué es SAP Business One?
SAP Business One is designed for all your small and midsize company's needs. The application offers an affordable way to manage your entire business from accounting and financials, purchasing, inventory, sales and customer relationships, and project management, to operations and HR. SAP Business One helps you to streamline processes and gain a greater insight into your business to help drive profitable growth. Let us calculate the cost for your business today!
Información sobre SAP Business One
SAP
https://www.sap.com/products/business-one
Resumen de precios de SAP Business One
SAP Business One no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.
Versión gratuita
No
Prueba gratis
No
SAP Business One: implementación y asistencia
Asistencia
- En horario ininterrumpido (atiende un representante)
- Horas laborables
- En línea
Implementación
- Instalado: Mac
- En la nube, SaaS, web
- Instalado: Windows
- Móvil: nativo de iOS
- Móvil: nativo de Android
Formación
- En persona
- En directo en línea
- Seminarios web
- Documentación
Funciones de SAP Business One
Programas de contabilidad
- Conciliación bancaria
- Contabilidad de deudores
- Contabilidad de fondos
- Contabilidad de los proyectos
- Empresas de contabilidad CPA
- Facturación
- Gestión de activos fijos
- Gestión de impuestos
- Gestión de nóminas
- Gobierno
- Seguimiento de gastos
- Sin ánimo de lucro
- Órdenes de compra
Sistemas de gestión de pedidos
- Gestión de catálogos
- Gestión de envíos
- Gestión de ingresos
- Gestión de inventarios
- Gestión de pedidos
- Gestión de pedidos especiales
- Pedidos recurrentes
- Registro de pedido
- Seguimiento de pedidos
- Tratamiento de pedidos
Software ERP
- CRM
- Creación de informes/análisis
- Gestión de activos empresariales
- Gestión de almacén
- Gestión de cadena de suministro
- Gestión de inventarios
- Gestión de la distribución
- Gestión de pedidos
- Gestión de proyectos
- Gestión de recursos humanos
- Gestión de órdenes de compra
- Gestión financiera
Software de fabricación
- Creación de informes/análisis
- ERP (Enterprise Resource Planning)
- Gestión de envíos
- Gestión de la calidad
- Gestión de la seguridad
- Gestión de órdenes de compra
- Gestión del mantenimiento
- Integración contable
- MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
- Planificación de requisitos de material
- Presupuestos y estimaciones
Software de gestión de almacenes
- Compras
- Códigos de barras/RFID
- Gestión 3PL
- Gestión de envíos
- Gestión de ingresos
- Gestión de inventarios
- Gestión de la calidad
- Gestión de pedidos
- Gestión de recibo y almacenamiento
- Previsión
- Sincronización en tiempo real
- Varias ubicaciones
Software de gestión de la cadena de suministro
- Gestión de almacén
- Gestión de envíos
- Gestión de inventarios
- Gestión de la importación/exportación
- Gestión de proveedores
- Gestión de transporte
- Intercambio de datos electrónicos
- Planificación de la demanda
- Planificación de ventas y operaciones
- Tratamiento de pedidos
Lista completa de Software de gestión de la cadena de suministro
Software de gestión empresarial
- CRM
- Compras
- Facturación
- Gestión de empleados
- Gestión de inventarios
- Gestión de la formación
- Gestión de marketing
- Gestión de pedidos
- Gestión de proveedores
- Gestión de proyectos
- Gestión financiera
- Métricas de rendimiento
- Programación
- Seguimiento horas/gastos
Software de inventario
- Acceso móvil
- Alertas y notificaciones
- Creación de informes/análisis
- Equipamiento
- Gestión de almacén
- Gestión de inventario de fabricación
- Gestión de inventario de minoristas
- Gestión de proveedores
- Gestión de renovaciones de pedidos
- Gestión multicanal
- Identificación del producto
- Optimización de inventario
- Previsión
Software de logística
- CRM
- Cross docking
- Códigos de barras/RFID
- Gestión 3PL
- Gestión de envíos
- Gestión de flota
- Gestión de inventarios
- Gestión de pedidos
- Gestión de proveedores
- Gestión de transporte
Software para distribución
- Compras
- Código de barras y RFID
- Gestión de almacén
- Gestión de envíos
- Gestión de ingresos
- Gestión de inventarios
- Gestión de la importación/exportación
- Gestión de pedidos
- Previsión de ventas
Alternativas a SAP Business One
Más alternativas a SAP Business OneOpiniones de SAP Business One
Todas las opinionesCalificación general
Evaluación media

Rom rulida -.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnica4 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 30/3/2018
"Easy to use with almost complete functionality"
Comentarios: Easy-to-use ERP System with not-so-complicated functionalities.
Puntos a favor: SAP Business One is an ERP System that is designed for Small and Medium Entities. With a highly interactive Graphical User Interface (GUI), it allows users to easily navigate the system within a few minutes of using it. Another good feature of SAP Business One is how it divided the different business functions by modules which allow a point-and-click capability to users. Unlike its more complex counterpart, SAP All-in-One, SAP Business One removed the need to use T-codes which is a huge advantage for users who are not particular in memorizing hundreds of codes to process transactions. With that in mind, SAP Business One still covers almost all of the fundamental business process of entities along with the capability to be customized using Table and Fields Management Queries.
Contras: Considering that it is an ERP Software, the adaption of Generally Accepted Accounting Principles is not fully maximized. Users that are particular in accounting might notice that some of the journal entries are not in accordance with the applicable standard in their country. This is due to the fact that there's only a limited option when it comes to the Chart of Account to be used as well as the customization of accounts.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 30/3/2018
Usuario verificado
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio4 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 27/1/2020
"The best RP in the market"
Comentarios: I was the Admin that set up this software in a small business (up to 50 persons) and I don't have any issues with the software, I program some modules apart and connected it to SAP BO without problems
Puntos a favor: This is an easy to use ERP, cheap and designed accordingly to small business (10 - 100 peoples) without any problems, Is a low-cost efficient software.
Contras: It is a little bit difficult to understand it at the beginning, but when you familiarize yourself with the System all is good with it. Has a few issues with the 10.0 Desktop version
Respuesta de proveedores
por eNoah el 24/2/2020
Great. Thanks for the positive feedback.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 27/1/2020
Raul E.
-
Valoración global5 /5
-
Facilidad de uso5 /5
-
Funcionalidades5 /5
-
Asistencia técnica5 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 5/1/2021
"SAP ECC 6.0"
Comentarios: With business one I use the software in HR business process such as hiring , leaving , time management and payroll. Also all vendors and customer payments.
Puntos a favor: The structure of the modules and the configuration tab. It is easy to browse and move around the user graphical Interface.
Contras: There are configuration which is displayed with german language. These features should be removed as is difficult investigate when issues displayed.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 5/1/2021
Usuario verificado
-
Valoración global3 /5
-
Facilidad de uso3 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnica1 /5
-
Relación calidad-precio4 /5
-
Probabilidad de recomendaciónSin valoración
- Fuente de la reseña
- Publicado el 4/7/2018
"Overall my experience has been good but I would expect much more from this software"
Puntos a favor: I usually use the bank management module is very friendly when creating seats and visualize movements in bank, to register suppliers or customers is great because it links the information of the RIF directly with the seniat platform so there is no error at the time of creating a new client, what I like about the system is that it is not integrated like others that have an administrative system and another accounting system that has it all in one single and at the moment of making a record they can be visualized in the reports .
Contras: What I liked the least about this software is that it does not have the necessary support by the company that implements the system, they do not have timely answers to some questions which makes it difficult to work, on the other hand when creating seats if There was an error in the project if you let the change, however, the same thing does not happen with the distribution rule. I feel that it should not happen because it does not cause more impact, as it would be to modify the amount and / or the date of the seat.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 4/7/2018
Guilherme G.
-
Valoración global4 /5
-
Facilidad de uso4 /5
-
Funcionalidades4 /5
-
Asistencia técnica3 /5
-
Relación calidad-precio5 /5
-
Probabilidad de recomendación
- Fuente de la reseña
- Publicado el 16/12/2020
"One of the best ERP"
Puntos a favor:
We are using the SAP Business One Hana software, it has many features for my company. It's really easy to use due the similar templates of each screen.
The Hana features has many possibilities of KPIs that help us to analyse the data.
Contras: There are a few bugs related to ATP feature that should be fixed.
- Fuente de la reseña
- Publicado el 16/12/2020