¿Qué es JobBOSS²?

JobBOSS es un software de administración de tienda basado en el trabajo diseñado específicamente para fabricantes de modo mixto y personalizado; es una solución integrada de cotización y venta que ofrece visibilidad y control completos de un negocio de elaboración. Disponible como software en la nube y en el local, cada opción ofrece modelos de precios flexibles y suscripciones mensuales, lo que te permite elegir la mejor solución para tu negocio.
Los nuevos paneles de JobBOSS 2018 muestran la información crítica para el negocio en tiempo real.

¿Quién usa JobBOSS²?

Al servicio de fabricantes pequeños y medianos, JobBOSS tiene una opción para fabricantes personalizados y de modo mixto con solución local u hospedada.

¿Dónde se puede implementar JobBOSS²?

Cloud, SaaS, Web, Windows (desktop), Windows (local), Linux (local)

Sobre el proveedor

  • ECI Software Solutions
  • Ubicado en Grand Prairie, EE. UU.
  • Fundada en 1999
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Nueva Zelanda

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • ECI Software Solutions
  • Ubicado en Grand Prairie, EE. UU.
  • Fundada en 1999
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Nueva Zelanda

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de JobBOSS²

JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2
Ver 2 más
JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2

Comparar el precio de JobBOSS² con productos similares

JobBOSS²

No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
569,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de JobBOSS²

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Catalogación/Categorización
  • Configurador de productos
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cálculos de precios y costes
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Etiquetas de envíos
  • Facturación
  • Generación de propuestas
  • Gestión de almacén
  • Gestión de artículos
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de contactos
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de gastos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del cambio
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Gestión financiera
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Nomenclaturas
  • Optimización de inventario
  • Panel de actividades
  • Planificación de la producción
  • Planificación de requisitos de material
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Procesamiento de facturas
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Recordatorios
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Trazabilidad

Alternativas a JobBOSS²

Un sistema integrado con informes de transacciones en tiempo real y un espectro completo de módulos que se pueden activar en cualquier momento.
NetSuite es un destacado sistema ERP en la nube que te brinda la visibilidad y el control que necesitas para tomar decisiones inteligentes y crecer con confianza. Descubre más sobre NetSuite
Software ERP extendido, confiable y en tiempo real con funcionalidad ágil y optimizada desarrollado especialmente para procesos de fabricación.
Shop Management ERP system for job estimating, cost tracking, scheduling, inventory, receiving, shipping, and accounting.
Software ERP para talleres, fabricantes de modo personalizado y mixto y fabricantes a pedido.
The Asset Guardian (TAG) es el único CMMS que presenta una integración perfecta en Microsoft Dynamics con un calendario editable con la función de arrastrar y soltar.
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para satisfacer todas las necesidades de su empresa. Descubre más sobre Odoo
Solución ERP moderna y completa con contabilidad, distribución, CRM y más. SaaS o en servidores propios. Móvil incluido, sin precio por usuario.
Raptech SaaS ERP is the business management platform for organizations to automate business processes and get real-time analytics.
QT9™ ERP is the all-in-one ERP solution with unlimited scalability, providing a flexible platform for growth. Start a Free Trial!
El software de contabilidad líder para pequeñas empresas. Acceso instantáneo a la información de clientes, proveedores y empleados.
ERPAG es un servicio en la nube de ERP que cubre todos los procesos de negocios para pequeñas y medianas empresas. Descubre más sobre ERPAG
Digitize and automate your processes with our tailor-made ERP software especially for retailers and service providers.

Opiniones de JobBOSS²

Evaluación media

General
4,2 (856)
Facilidad de uso
4,1 (856)
Atención al cliente
4,4 (856)
Funciones
4,0 (856)
Relación calidad-precio
4,1 (856)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
41%
4
45%
3
8%
2
3%
1
3%
David D.
David D.
Vice President en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

E2 Shoptech revolutionized our shop

5,0 hace 4 años

Puntos a favor:

1. No IT guy cost to maintain server. 2. Can use inexpensive workstations. We use Chromebooks for data collection. I also use a chromebook for trips. 3. Android/Apple app for tablets that can be used for data collection 4. Also just released an app for employees to check in and out from their phone. You can post stock from this app. 5. Work from anywhere. I was in Minnesota 2 weeks ago during a blizzard. I was at starbucks, posted up next to the window, working on my chromebook with no hick ups. 6. New updated features over the old system. Better reports. More capable Hot Spots. 7. Works the same as the old system, just things are in different spots. 8. Better, more efficient user interface 9. Easier to customize reports 10. Just introduced Dashboards

Puntos en contra:

1. The subscription price. 2. Cert control in general can be better. 3. Employee Clock in Module is a pain. You cannot edit someone time until they are clocked out.

Elliott M.
Engineer en EE. UU.
Automatización industrial, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Excellent Product

5,0 hace 11 meses

Comentarios: We are happy with the software and look forward to the future. The consistent upgrades are promising and encourage users to stay, but we hope that the price does not go up exponentially with the merger with ECI.

Puntos a favor:

The software is powerful and easy to use a majority of the time. Support is helpful and readily available. We use E2/Jobboss2 for all of our estimating, order management, quoting, purchasing, scheduling, and more. After 6 years with the software it is definitely sustainable and a needed tool in our shop.

Puntos en contra:

The homepage user interface is difficult to look at. There is a lack of customization options concerning fonts, text size, etc. Right now we have to use third party extensions to try and adjust fonts so some of our users can read the text properly. These extensions tend to cause problems with the logos so navigating becomes a little more difficult if you aren't familiar with where the buttons are. Implementing higher contrast homescreens would be beneficial and/or having an ingrained option for text size customization.

Kate D.
General Manager en EE. UU.
Minería y metalurgia
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Small Business Looking for Shop Control

3,5 hace 6 años

Puntos a favor:

Experience: We are a small family owned business that needed to get ISO certified as a requirement by our customer. We did our research and E2 was the best company to offer shop control and offer ISO certification. We have been using E2 since 2012, we have been ISO certified since 2012. We were eager and became ISO certified within 6 months (take a lot of work and dedication to get it done quickly). Overall E2 has been a great resource for us. Pros: The software is easy to use, the information that you are able to get from reports is helpful (only as good as the information put in). Easy for all employees to use with all computer skill levels. ISO documentation was extremely helpful with becoming ISO certified. Customer service is always helpful, you always get a real person to help you with your needs.

Puntos en contra:

Software does not allow you to do multiple things at once, it is very simplistic which might be best. Difficult to customize it to you specific needs, it can be done but there is a cost for that. If you are a start up company this software would be great to get you going with all aspects, if you are an established company you might need to adjust how you do things. We still do all of our accounting and customer quoting from QuickBooks as that works best for our company. We do not use E2 for scheduling as we are a fast pace job shop and things change on the fly and difficult to schedule within the software.

Steve C.
Operations Manager en EE. UU.
Maquinaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Alternativas consideradas:

Steve Cate

4,0 el año pasado

Comentarios: We can quote jobs so fast with E2 it has become the way we control the pace of our business. If we want to be busier we submit a quote within hours of the RFQ. If we are too busy we take longer to submit quotes. It also helps a lot with scheduling but scheduling is the most difficult function to use.

Puntos a favor:

Ease of use and good tech support. Very similar to quickbooks

Puntos en contra:

When allocating stock to jobs, unless it was purchased specifically for that job, it is a bit cumbersome so we had a custom report written to allow the tag number of the inventory to be scanned.

Susan B.
Controller en Canadá
Ingeniería industrial o mecánica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Users since 2005

5,0 hace 3 años

Comentarios: My overall experience has been very good with all E2 aspects, my concerns have always been handled professionally and quickly. They have been able to modify or create a new program I have requested in a timely efficient manner.

Puntos a favor:

I like everything about this software. We have two sites, although we are considered Aerosafe Companies we are in fact two separate companies with their own receivables and payable. I like that I can switch back and forth with ease. I use the accounting modules mostly which are wonderful, I have never had a problem with them. I also use the Purchasing module as I order tooling, material, supplies etc., The Inventory module is great allowing me to allocate all items to a GL code I have set up.

Puntos en contra:

There are no cons as far as I am concerned and would recommend it to anyone. I have done so on more than one occasion.