VanillaSoft

¿Quién usa VanillaSoft?

Equipos de ventas internos y remotos.

¿Qué es VanillaSoft?

VanillaSoft, una plataforma de compromiso de ventas muy exitosa del sector, permite que los equipos de ventas respondan a clientes potenciales más rápido, interactúen de manera más uniforme y generen oportunidades de ventas mejor calificadas. Miles de usuarios emplean la automatización de la cadencia de ventas de VanillaSoft para impulsar la velocidad para generar clientes potenciales, la persistencia, la productividad y los ingresos por representante.

Información sobre VanillaSoft

VanillaSoft

http://www.vanillasoft.com

Fundada en 2003

VanillaSoft Software - 1
VanillaSoft Software - 2
VanillaSoft Software - 3
VanillaSoft Software - 4
VanillaSoft Software - 5
Vídeo de VanillaSoft
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VanillaSoft Software - 1 - miniatura
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Precio inicial

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20,00 US$/mes
8,99 US$/mes

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Versión gratuita No
Versión gratuita
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Prueba gratis

Prueba gratis No
Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis

VanillaSoft: implementación y asistencia

Asistencia

  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)

Formación

  • En persona
  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación

Funcionalidades de VanillaSoft

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de campañas
  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cualificación de leads
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de clientes potenciales
  • Formularios web
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de modelos
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de tareas
  • Gestión del pipeline
  • Informes de ventas
  • Informes del pipeline
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Recordatorios
  • Segmentación de clientes
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Supervisión

Lista completa de Herramientas de administración de leads

  • API
  • Acciones activadas por evento
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis en tiempo real
  • Archivo y conservación
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  • Creación de informes de llamadas
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Desvío de llamadas
  • Disposición de llamadas
  • Distribución automática de llamadas
  • Enrutamiento de llamadas
  • Etiquetado
  • Etiquetado de llamadas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de contactos
  • Gestión de listas de llamada
  • Gestión del rendimiento
  • Grabación
  • Grabación a demanda
  • Grabación de llamadas
  • Grabación programada
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  • Informes personalizables
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  • Integración de telefonía informática
  • Marcador automático
  • Marcador predictivo
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  • Mensajería SMS
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  • Panel de actividades
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de llamadas
  • Supervisión
  • Supervisión de llamadas
  • Supervisión en tiempo real
  • Transcripción de llamadas
  • Transferencia de archivos

Lista completa de Programas para grabar llamadas

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  • Gestión de actividad de ventas
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de tareas
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del territorio
  • Importación y exportación de datos
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  • Informes del pipeline
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  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento por correo electrónico

Lista completa de Sistemas automatizados de ventas

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  • Gestión de tareas
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
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  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Segmentación
  • Seguimiento de actividades
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  • Seguimiento de recomendaciones
  • Sincronización de calendario
  • Sistema de calendarios o recordatorios

Lista completa de Software CRM

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  • Programación de rellamadas
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  • Supervisión
  • Supervisión de llamadas

Lista completa de Software de gestión de ventas internas

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  • Gestión de flujos de trabajo
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Lista completa de Software de lead scoring predictivo

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Lista completa de Software de seguimiento comercial

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Lista completa de Software para capacitación de ventas

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  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento por correo electrónico

Lista completa de Software para gestión de contenido de ventas

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  • Varias divisas
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Lista completa de Software para pronóstico de ventas

Alternativas a VanillaSoft

Más alternativas a VanillaSoft

Opiniones de VanillaSoft

Leer las 144 opiniones

Evaluación media

General
4,7
Facilidad de uso
4,7
Atención al cliente
4,7
Funcionalidades
4,5
Relación calidad-precio
4,7

Opiniones por puntuación

5
107
4
34
3
3

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1000
  • >10.001
Melissa A.
Melissa A.
IT Manager & Sales Executive
11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/3/2018

"Appointment Setting & Prospect Management for the professional"

Ventajas: Responsive and knowledgeable internal customer support and top notch staff interactions. Google calendar integration allows you to set appointments with confidence that the representative (external agent) will be available for them! Automatic timezone allocation for prospect records which allows appointments to be set for representatives who operate nationwide with no manual accounting for timezone needed; the software is nearly goof proof in calendaring considerations. Unlimited projects allowed and robust customization ensures that every project/marketing campaign is uniquely set up to meet your company or client's needs. I really appreciate the ability to customize result codes and the fact that you are not regulated to rigid categories or outcome processes. Each result can trigger multiple functions and this gives the administrator the power to control and maintain appropriate routing of prospects with minimal user effort. A decent dashboard system and intuitive reporting creation.

Desventajas: My top complaint has to be with the WYSIWYG editor for scripts and email templates, it is sufficient. However, in the NEW VS interface pasting text with from Google Docs or Word invariably produces an error (complete hang on selecting that script, only fixable by reverting to previous version interface) if the document was over a page long, unless pasted as plain text. Even if the original document has all formatting removed prior to copying. I would greatly appreciate a fix for this and support for pasting simple formatting options without errors.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/3/2018
Jeremy O.
Sales Manager
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/1/2020

"SDR Sales Simplified"

Comentarios: We use this product for cold calling and setting appointments. Works great. Let’s you script calls, setup sequences, and automate workflows. Allows reps to focus on the quality of the conversation because everything else is automated. Our SDR team would not exist if we would not have implemented VanillaSoft. Dump leads in and get to work.

Ventajas: Allows for SDR sales automation, custom rules and workflows, and gets results.

Desventajas: Could be prettier, I suppose. I’m being picky here - it’s great at what it does.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/1/2020
Rebecca H.
Business Development Rep
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 14/3/2018

"Where's the App and Pause Calling?"

Comentarios: Should have more portability (create an app) for those on the go and better functionality. Lose the browser only.

Ventajas: Easy to use for end user. Open platform and superior navigation/disposition functions. Easy to add tagged fields to pull data in a variety of ways.

Desventajas: No stand alone apps for android, iOS, pc or mac. Just browser functionality. Cannot pause calling (for reporting). If agents stay logged in on their browser it acts like active hours. No way to adjust have to manually adjust reporting.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 14/3/2018
Scott A.
Scott A.
Director of Lead Management
Seguros, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 27/9/2016

"VanillaSoft is Essential to our Success"

Comentarios: Our Lead Management team of 13 reps uses VanillaSoft as our primary CRM in setting appointments for a sales team of over 100 located throughout the United States. The following VanillaSoft features are keys to our success: Auto dialing with VOIP – allows us to make over 65,000 dials each month with minimal loss of production time from our reps. Quality and connection of calls are excellent.
Branch Scripting- provides easy transition for our new hires to feel comfortable and prepared to handle objections.
Google Calendar (appointment setting) – This is one of the most valuable features to our team because it allow us to view our external sales agent’s calendar in real time reducing the chance for double booking appointments.
Salesforce Integration – Using VanillaSoft’s Salesforce integration our Marketing department has pushed over 400,000 leads to VanillaSoft and continues to update VanillaSoft with new web leads daily. All activities (calls, appointments, emails, etc..) generated in VanillaSoft are instantly uploaded into our Salesforce platform for lead tracking and reporting to our Sales team and Sr. Management.
Support – There is NO better support team. This team works tireless to insure they respond to your my support ticket with a one call resolution. Their engineers were instrumental in the VanillaSoft - Salesforce integration by demonstrating their extensive working knowledge of both VanillaSoft and Salesforce with our Salesforce Dev team. This experience and willingness to get and stay engaged made for a smooth and fast integration.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 27/9/2016
Chandelor S.
Chandelor S.
Office Administrator & Recruiter
Seguros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/11/2018

"Support unlike any other of its kind!"

Comentarios: All our information is available in one place. I can see every time a client has been contacted, by who, how long the conversation was, any notes; I can call, set appointment, import leads, and have multiple scripts for everything. There's nothing as comprehensive as this system.

Ventajas: It would be easy to list 100 reasons why VanillaSoft is such a wonderful system and there's truly not another that compares - but the biggest pro is absolutely in the support team. I am on a first name basis with all of them; I have called more times than I can count and not once have I had a poor experience. They are always there to help me wrap my head around the problems and truly utilize VanillaSoft to do everything my company needs! I can't thank them enough for everything they do.

Desventajas: It's hard to think of something to list in the cons. It would be nice if I could set things for less than 15 minutes apart - maybe choose any time, but it's so inconsequential it's hardly worth listing

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/11/2018