¿Qué es ChannelAdvisor?

ChannelAdvisor (NYSE: ECOM) es una plataforma basada en la nube para comercio electrónico cuya misión es conectar y optimizar el comercio electrónico mundial. Durante casi dos décadas, ChannelAdvisor ha ayudado a más de 2700 marcas y comercios minoristas en todo el mundo a mejorar su rendimiento online ampliando los canales de venta, conectándolos con consumidores de todo el mundo, optimizando sus operaciones para obtener un rendimiento óptimo y proporcionando analíticas prácticas para mejorar la competitividad.

¿Quién usa ChannelAdvisor?

Marcas y comercios minoristas líderes que buscan interactuar con los consumidores en todo el viaje de compra, ampliar su alcance en todos los mercados y mejorar el cumplimiento.

Información sobre ChannelAdvisor

ChannelAdvisor

Fundada en 2001

Información sobre ChannelAdvisor

ChannelAdvisor

Fundada en 2001

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Comparar el precio de ChannelAdvisor con productos similares

Precio inicial

No disponible
19,00 US$/mes
25,00 US$/mes
No disponible

Versión gratuita

Versión gratuita No
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Prueba gratis

Prueba gratis No
Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis No

ChannelAdvisor: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web

Formación

  • En persona
  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de ChannelAdvisor

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • CRM
  • Carro de compra
  • Catalogación/Categorización
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Gestión de SEO
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de modelos
  • Gestión de opiniones
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguridad de datos
  • Sincronización de datos
  • Varias divisas
  • Varias tiendas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Plataformas de comercio electrónico

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de canales
  • Análisis en tiempo real
  • Catálogo de productos
  • Control de inventario
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Distribución multicanal
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incentivos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de socios
  • Gestión de tareas
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Gestión multicanal
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Marketing multicanal
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de socios
  • Reserva de habitaciones
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Tarificación dinámica

Lista completa de Software de gestión de canales

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comercio detallista
  • Pedido por correo
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

Alternativas a ChannelAdvisor

Más alternativas a ChannelAdvisor

Opiniones de ChannelAdvisor

Leer las 55 opiniones

Evaluación media

General
3,8
Facilidad de uso
3,6
Atención al cliente
3,3
Funciones
4,1
Relación calidad-precio
3,2

Opiniones por puntuación

5
20
4
21
3
3
2
6
1
5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Kristyn M.
Kristyn M.
SA Lead en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Electrónica de consumo, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

BlueBoard = Love

5 hace 3 años

Comentarios: Overall, I've had nothing but an awesome experience with BB, it's made my morning so much easier and more reliable and I've gotten so many new people at our company using it now, thanks to the CES visit we had from you this year. Thank you all, so much!

Puntos a favor:

BlueBoard has not only changed the way I monitor MAP pricing online, but has also reinvented the way our Marketing Team can see product reviews from customers and allows our sales guys to see whether product are well stocked enough. It's amazing!

Puntos en contra:

There are quite a few updates that happen, which is great, but I wish that there was a pop-up mini tutorial each time something changed to show me how to manage my page the new way. For example, I spoke with customer rep. this morning (he's the best!) and had to ask him where to find a group of filtered products I had set up because the filter aspect of BB had changed.

Respuesta de BlueBoard.io

hace 3 años

Hello Kristyn, thank you for your super nice comment! We're glad we could steer your workflow towards more productivity. We'll strive to better communicate about our frequent updates to make sure no one gets lost!

Moshe D.
Director en EE. UU.
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Powerful software but Expensive and hard to learn

5 hace 2 años

Comentarios: The software is built with a long term vision but they should make it more affordable by offering it at a lower price to more customers. They also need to provide more guidance in the best way to implement the software

Puntos a favor:

Very customizable, has a beautiful interface, and is built with powerful features including rules, look up lists, limitless product attributes, data mapping, and more. Also has great features for each marketplace, including Amazon Advertising with automatic bidding and rules, repricing, a price gird which shows your price and competitors offer and your sales history which is great for monitoring your competitors in one dashboard

Puntos en contra:

TONS of setup work. I spent almost a year setting up all the different features and rules for my business. Zero guidance is provided on best way to setup your system. support is slow, sometimes taking 3 days to respond to a ticket. help pages are not detailed. product is way more expensive then cheaper alternatives such as Ecomdash. They dont have an easy way to integrate with quickbooks or other accounting software, SellerCloud does.

Respuesta de ChannelAdvisor

hace 2 años

Moshe, Thank you for this valuable feedback. We're glad to hear that you found a solution with ChannelAdvisor that allowed your business to excel. We know you have a choice, and we want you to know we appreciate the chance to work with you.

Randy B.
Owner en EE. UU.
Muebles, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Good software but not the best company

3 hace 4 años

Comentarios: All in all it is good software but not the best company to work with.

Puntos a favor:

CA is probably the best solution in the marketplace for sellers wanting to offer goods on multiple marketplaces. The software is comprehensive and relatively easy to learn and use. It is also stable with few day-to-day problems.

Puntos en contra:

It is also the most expensive solution out there (by far) and they require a one year contract. In addition, they are not easy to break away from when the contract expires. They continued to charge us even after our contract expired and forced us to go through our bank and credit card company to recover the extra charges. We also found them very inflexible. You pretty much have to accept it is their way or the highway.

Martin D.
IT Manager en RU
Bienes de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Seems like a great product but project support is abysmal

4 el año pasado

Comentarios: The tool seems great and works well once properly configured. Lots of room to grow the business on to new platforms easily once properly configured, You will still need a lot of focus on the process and business logic required to create your initial feed, particularly where it comes to product pricing.

Puntos a favor:

It allows us to get onboarded onto multiple market places easily with a single data feed and powerful rules engine. We can grow into solution as well.

Puntos en contra:

The project and onboarding support has been dreadful. You are on your own. But that might be for the best as most of the good staff seem overworked and the rest don't seem to care. Make no effort to understand you business and ensure the tool is properly configured so you might as well just take the basic onboarding package and do it all yourself.

Respuesta de ChannelAdvisor

el año pasado

Dear Martin, Thank you for bringing your concerns to our attention. We've made a note of your message and shared your concerns internally. Please know, we are always looking for ways to improve our Services and our customers' experience, so we appreciate your feedback. We know sustaining an e-commerce business can be a challenge, which is why we strive to provide each customer with the best solution for their business needs. If you have additional concerns with cases you have submitted, please reach out to your Account Manager directly. On behalf of our entire team, thank you for being a ChannelAdvisor customer.

Bill U.
Bill U.
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Think twice before using ChannelAdvisor

4 hace 5 meses

Comentarios: Once you get through the onboarding and support issues the software runs great. The cost starts to drain you after a few months, and you start to question yourself for getting into a 2-year contract. When my contact finally ended, I was paying over $2K a month. When my contract was up, they really didn't want to renegotiate. They just wanted to sign me up for another two years. It seems like the business model is to sign you up for two years and get as much out of you as they can with onboarding cost, monthly fees, and 2-3% of your revenue. ChennalAdvisor is a public company and to continue to show strong margins they just as well have you leave and bring on another newbie.

Puntos a favor:

There is no doubt that ChannelAdvisor has some of the best software on the market which makes it very tempting. The software has a ton of functionality (Most you'll never use). It supports a lot of marketplaces and the mapping for those marketplaces is great. Built in Auto Pricer and a lot of other features.

Puntos en contra:

Cost!!! Contracts!!! No Support!!! No phone support. Waiting days for email support. No help with onboarding unless you pay thousands They lock you in with a Long Contract I really don’t feel comfortable with and can't get out of. Crazy High monthly fees. When your revenue gets to a predetermined amount, they start to take a percentage of revenue on top of the monthly fees. The software is really complicated and most of the time it requires some level of support that's nonexistent. You may have to wait days to get a question answered and most of the time they will just send you to a help page link.