¿Quién usa STORIS?

STORIS, Inc. es el proveedor líder de soluciones de software para comercios minoristas para el sector de muebles para el hogar.

¿Qué es STORIS?

STORIS ofrece una destacada solución de comercio unificado para mobiliario de hogar. STORIS integra todos los aspectos del negocio minorista, como POS, eCommerce, control de inventario, comercialización, logística, gestión de la experiencia del cliente, contabilidad, herramientas de BI, móvil y más. Hoy en día, STORIS automatiza miles de salas de exposición de muebles, incluidas Ethan Allen, Bassett y Ashley HomeStore. STORIS está disponible en la nube y se ha diseñado para agregar eficiencia a las operaciones minoristas.

Información sobre STORIS

STORIS

http://www.storis.com

Fundada en 1989

Vídeo de STORIS
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Precio inicial

529,00 US$
499,00 US$/mes
No disponible
20,00 US$/mes

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Prueba gratis

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Prueba gratis

STORIS: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo online
  • Webinars
  • Vídeos

Funcionalidades de STORIS

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • CRM
  • Carro de compra
  • Catalogación/Categorización
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Gestión de SEO
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de modelos
  • Gestión de opiniones
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguridad de datos
  • Sincronización de datos
  • Varias divisas
  • Varias tiendas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Plataformas de comercio electrónico

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Auditoría de inventario
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda/filtro
  • Campos personalizables
  • Compras y recepción
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos SKU/UPC
  • Códigos de barras/RFID
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  • Gestión de almacén
  • Gestión de artículos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de stock
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de códigos de barras
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
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Lista completa de Software de control de inventarios

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  • Gestión de stock
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  • Seguimiento de inventario
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Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

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  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comercios minoristas
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  • Gestión de descuentos
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  • Gestión de impuestos de ventas
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  • Gestión de tesorería
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Lista completa de Software de punto de venta para minoristas

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Lista completa de Software para punto de venta

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  • Gestión de tarjetas de regalo
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Lista completa de Software para punto de venta para iPad

Alternativas a STORIS

Más alternativas a STORIS

Opiniones de STORIS

Todas las opiniones

Calificación general

4,3/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3,8
Atención al cliente 4,5
Funcionalidades 4,1
Relación calidad-precio 3,8

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Jack L.
Design Director, Project Manager
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/11/2017

"It's a quick and efficient software."

Ventajas: It has a lot of checks and balances that doesn't allow the user to make mistakes. It also shows the designer custom options they may not be aware of to give their client the best design solution possible. Once you learn the drop-down abbreviations and become proficient you can quickly create a quote for your client. New employees never exposed to the system are able to pick it up quite rapidly as it is extremely user-friendly. Our administrator has the ability to quickly fix any errors we might have made. The reports it generates allow us to give real-time information to our clients. The ability to review clients past purchases when adding items to their home is very helpful and selecting new furniture that will compliment what they have purchased in the past!

Desventajas: There are times that the software is down. This can wreak havoc on our business. This may not be hey STORIS issue but rather an in-house Ethan Allen issue. We also recently moved locations. This required a new store code. The system was unable to blend the client base from the old store code to the new one requiring searching a customer's information in two different places. Not a significant hindrance.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29/11/2017
Richard N.
Executive Vice President
Electrónica de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/12/2016

"Modular and Flexible - Transactional Accounting for Other Industries Too"

Comentarios: We've been with Storis since 2006. As our accounting applications service provider (ASP), we couldn't be happier with Storis as our "partner" for our software accounting needs. Transactional accounting at its best. Robust, redundancy built in, and modular. Storis maintains our Inventory on a perpetual basis as we require - from PO's through receiving and sales order sell through. A/P and A/R functions download perfectly with a fail-safe approval process. Customizable reporting to handle all including sales taxes. Truly, though, we are most grateful, not just regarding the software; but also, the Storis staff. They are always available to us when we need them to answer a question on rare transactions or when we've made input errors requiring their help to correct. Storis has become part of our extended "family". You can't do better. downloading to our Quick Books

Ventajas: Modularity - Use only what you need.
Flexibility - Create custom reports needed by your industry and business, easily.
Robust, no downtime to speak of.
Upgrades included at no charge.
Amazing, attentive, professional and caring staff.

Desventajas: Absolutely - and I am tough - not even one negative thought about the company or its software

Respuesta de proveedores

por STORIS el 3/1/2017

Richard, thank you very much for your thoughtful comments. We are always happy to hear success stories like yours.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/12/2016
Usuario verificado
Help Desk Tier II
Comercio minorista, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/10/2020

"STORIS Well behind the times"

Comentarios: Overall being very tech savvy I was able to easily use this software, the majority of representatives though failed to, the inventory system is way too complicated and broken and is prone to mistakes making more work for human correction then should be needed. The company is so "proud" of their subpar software when I last did a review within 24 hours they found it and were breathing down the organizations necks because I expressed these thoughts and I was not force but strongly advised to remove it immediately (I felt my job was in jeopardy over a review) If this company is this sad(The vice president found me on LinkenIn) and sensitive about their product, they know its garbage and are trying to cover it up instead of building it better. Its sad, innovation should happen from true criticism, instead this company has a temper tantrum to those that use it. My recommendation is its the best you get as a furniture company ,but is still absolutely terrible, if someone came along and spent a bit of time in start up they could put this lousy company to bed quick.

Ventajas: As far as the furniture industry goes this is the GOLD Standard, it is the most sophisticated software available in the industry. So by this default it is a Pro, however...

Desventajas: By basic software standards its slow, clunky and behind the times, seeing this software the first time I thought I stepped back in time over a decade! it is slow and clunky, has way to many opportunities for failure including where you can lose reserved product for a customer simply by scheduling, it isn't self explanatory and very tired and broken. Nothing is really clear and as far as features to go all digital are considered they're years behind in going green, simple ideas such as having a required answer for best way to contact the customer as default on customer profile creation. It has a very broken system for capture consistently failing and struggling to properly achieve goals most POS systems achieved in 2010! While the furniture industry in retail is somewhat unique, their excuse of how unique to their technology being behind is mostly due to sloth and laziness and STORIS was around to capitalize on this with a functional junk-yard collaboration which will get the job done, but with plenty of issues, problems and failures.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/10/2020
Jordan B.
Vice President
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/5/2019

"High quality but sometimes challenging to work with"

Comentarios: Our company is easily able to be scaled thanks in part to the software. We also have not found a solution to our unique financing model and Storis is the best out there for the time being. We have seen tremendous gains in efficiency and they are highly responsive which is greatly appreciated. We have seen volume increase and efficiency increase which is obviously a strong return.

Ventajas: Inventory management basic product is incredible. Sales orders are the focus and places high emphasis on this function. Client services help team is phenomenal and they are always trying to push themselves to do better. I also appreciate that their corporate culture is solid and they work hard to earn your business.

Desventajas: Many aspects are cost prohibitive as their pricing can vary wildly when you need "custom" work. Failure to integrate with other technologies in lieu of developing their own software is a trap a lot of these companies fall into which limits capability and cost. Through the process it is easy to feel like you are too small a company to work with them and you are being nickle and dimed.

Respuesta de proveedores

por STORIS el 31/5/2019

We appreciate your feedback and your partnership. Thank you for taking the time to leave a review.

Nancy Figueras
Client Advocate Supervisor

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/5/2019
Scott D.
VP of IT / CIO
Comercio minorista, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/4/2019

"Best Furniture Software Available"

Comentarios: I have worked with the Storis team for almost 24 years now. Nowhere in the technology community have I had the pleasure of working with such a great team. They are a true business partner.

Ventajas: This software is the best out there for the top furniture companies. It has been designed from the ground up to handle the unique scenarios that present themselves in furniture sales.

Desventajas: As with any software, as your business grows and changes, you will some times run in to a function that does not allow you to operate the way you want. However, the Storis team is always great to work with to either find another way to accomplish your goals or to actually modify the software to suite your goals.

Respuesta de proveedores

por STORIS el 31/5/2019

Thank you for taking the time to review STORIS. Your feedback is invaluable. We appreciate your partnership.

Nancy Figueras
Client Advocate Supervisor

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/4/2019