Buildium

¿Quién usa Buildium?

Administradores de propiedades residenciales, administradores de propiedades con carteras mixtas y administradores de asociaciones comunitarias.

¿Qué es Buildium?

Buildium es el único software de administración de propiedades diseñado por y para administradores de propiedades. La solución integral basada en la nube de Buildium permite a los administradores de propiedades ser más eficientes y tomar control de cada aspecto del negocio, desde la contabilidad y el arrendamiento hasta las operaciones y el mantenimiento. Buildium presta servicios a más de 14 000 administradores de propiedades de alquiler y asociaciones en 46 países, con un total de más de un millón de unidades bajo administración.

Información sobre Buildium

RealPage

https://www.realpage.com

Fundada en 2015

Buildium Software - 1
Buildium Software - 2
Buildium Software - 3
Buildium Software - 4
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Vídeo de Buildium
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Compara Buildium con productos similares

Precio inicial

50,00 US$/mes
280,00 US$/mes
49,00 US$/mes
100,00 US$/mes

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis No

Buildium: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación
  • Vídeos

Funcionalidades de Buildium

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de miembros
  • Base de datos de propiedades
  • Comunicación con miembros
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Ejecución de infracciones de HOA
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de archivos
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de carteras
  • Gestión de comités
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de modelos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de tareas
  • Historial de transacciones
  • Integraciones de terceros
  • Libro general
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
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  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación del mantenimiento
  • Recolección de gastos
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de gastos

Lista completa de Programas para administradores de fincas

  • API
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  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Comprobación de crédito
  • Contabilidad
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de docentes/personal escolar
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de modelos
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  • Gestión de páginas web
  • Gestión de tareas
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  • Seguimiento de arrendatarios
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  • Verificación de antecedentes

Lista completa de Software de administración de propiedades

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  • Alquiler de corta y larga duración
  • Alquiler de equipos
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  • Base de datos de clientes
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  • Gestión de calendarios
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  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de tasas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
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  • Importación y exportación de datos
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  • Procesamiento de tarjetas de crédito
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  • Programación de eventos
  • Programación del mantenimiento
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  • Seguimiento de inventario
  • Varias ubicaciones

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  • Seguimiento de arrendatarios
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Lista completa de Software de gestión de propiedades inmobiliarias

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  • Creación de informes ad hoc
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  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
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  • Gestión de proveedores
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  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación de eventos
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  • Tablero de ofertas de empleo

Lista completa de Software para asociaciones

Alternativas a Buildium

Más alternativas a Buildium

Opiniones de Buildium

Todas las opiniones

Calificación general

4,5/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4,3
Atención al cliente 4,5
Funcionalidades 4,3
Relación calidad-precio 4,4

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Rick B.
Rick B.
Property Manager
Propiedad inmobiliaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/5/2021

"We deferred the decision to adopt Buildium for 10 years too long"

Comentarios: Our biggest challenge was gathering all of our data as it was stored in numerous systems. Buildium's deployment staff was excellent in helping us to get off the ground. We were live within 30 days of starting and have continued to add functionality throughout the year.

Ventajas: We have been live for just over a year now. We use the applications, electronic rent collection (epay), accounting, Resident Center, and task tracking (maintenance) features of Buildium. Their automation has saved us so much time and money.

Desventajas: Wishlist rather than cons as the system is very good: 1) multiple applications would be good based on the type of property rather than being limited to just 1 application, 2) the ability to move a tenant out and move a new tenant in on the same day, 3) better tenant communications (emailing and messaging) above and beyond what is built-in, we adopted Follow-up Boss for this, 4) API should be open to Zapier

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/5/2021
Keenan C.
Keenan C.
Accountant
Propiedad inmobiliaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/6/2021

"The Best PM Software Solution"

Comentarios: We have enlarged our client base with Buildium's features thanks to their focus on speed and accuracy with payments, reporting, and accounting ease.

Ventajas: Online payments are a game-changer.
Owner/tenant/HOA access allows each respective person the ability to view important reports and property status in real-time.
The property database is completely searchable from anywhere on the site.

Desventajas: The task feature is a bit wanting. It's good for what it is, but dedicated project management or to-do list applications work just as well or better in most cases.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/6/2021
Brenton W.
Bookkeeper
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/8/2021

"Great and Easy Product"

Comentarios: I still keep recommending this to new clients. This is great for full use property management.
With rental owners, I only use the tenant side of things. As a bookkeeper, quickbooks is a much faster way of the day to day finances. Balance sheet accts in buildium don't have the features you need to track properly for assets and liabilities. Just track the tenants and journal entry in the activity at month end into quickbooks. It's easy and perfect. Buildium reports help.

Ventajas: From uploading properties and tenants to everyday use, this software is great. Tracking tenants, maintenance and bank accounts are easy.

Desventajas: There are some behind the scenes programming that could make this run smoother and quicker for the user. A quicker way to add one time tenant charges would be nice. Too many clicks to get it done, especially if you have multiple tenants you need to add charges too.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30/8/2021
Tom L.
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 30/1/2013

Comentarios: We've been using Buildium for about 2 years, long enough to get a good feel for its strengths and weaknesses. My overall impression is that this is a good product for small to medium size residential property management firms (10-100 units). If you have fewer than 10, this product is overkill. If more than 100, you'll probably find it too simplistic. The product is geared to residential properties and residential associations. Managing commercial portfolios with it can be difficult. The Good:
Accounting functionality is pretty strong. GL, AR, AP, budgets and property ledgers are handled seamlessly. Very easy to use even for beginners. I like the global search functionality. You can pretty much find anything using it without navigating through the menus. Pricing is relatively inexpensive.
It's cloud-based, so you don't have to maintain any software on your own computers. You can access it anywhere with a web browser. Some people see this as a negative, but we've not had any issues with Buildium being down unexpectedly. The scheduled maintenance times are generally late at night. Support is good if you're having problems with the standard functionality. In general I would say the support staff understands their product well. And you can get them on the phone to explain things. That's becoming less common with companies today. Document management is hit & miss. I love that I can post a PDF receipt for every expense right there in the ledger. However, documents at the property- or owner level are less helpful. It's just one big bucket per property or owner. Having a folder structure would be a big help. (Not there today.) Buildium offers tenant bill-pay through an online portal for rent payments, and also outbound electronic payments to property owners. It's done through a 3rd party vendor and at additional cost. This is a double-edged sword. Very convenient; it makes the bookkeeping entries for you automatically. But if you're doing outbound payments, make sure to treat it just like an online banking account (long passwords, be careful of who in your office has access to it, etc.) Allowing for extra security questions or letting users limit the IP addresses that have this outbound payment functionality would be helpful. The Bad:
As noted, you'll get frustrated if you're trying to use this for commercial properties. The designers make assumptions that you're doing residential.
CRM functionality is practically non-existent. This is an accounting package. They do have some decent (and customizable) postal-mail templates and can do mail-merge so you can send notices to tenants and owners. But this does not extend to email. You'll need another product to do CRM and do double data entry between systems. There is no integration layer or API, so no chance of integrating this with your CRM system or generating custom reports. The reports, while nice-looking, are as-is and not customizable in any way. You're stuck with what they give you. They make some odd design decisions sometimes. For example, you can't generate an association owner invoice for an owner who lives someplace other than the managed property. The invoice is always addressed to the managed property, even if you entered a different mailing address for the owner, as if an association owner would never rent out the property. These types of oddities abound, and the product support folks will never acknowledge it as a problem. They'll tell you to fill out an enhancement request, which may be considered for implementation someday, or may not. You'll never know. Providing a way to customize reports or providing an API would help in this area. In Summary:
Buildium is good at what it does, but what it does is pretty limited. You will likely be happy if you're in their demographic sweet spot (10-100 residential units). It's cheap enough to sign up and try it out to see if it's right for you. If you manage commercial properties, have a very large or complex portfolio, or need integrated CRM capabilities, it's probably not for you.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 30/1/2013
Jennifer D.
Condominium Manager
Propiedad inmobiliaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/5/2021

"A Good program getting better"

Comentarios: A much better system than using multiple programs for individual aspects. Very geared toward rental management and Condos or HOAs seem after-thoughts often.

Ventajas: The ability for Boards to interact with management and for owners to be easily communicated with are some of the best features with this program. It's mostly all integrated!

Desventajas: Updates are usually bumpy when implemented, causing a slow down in service. Some features, which seem to be common sense are still in development stages. Tracking of tasks in infancy yet.
Can send emails but not receive them through the system, causing us to still have to use another program.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/5/2021