HotSchedules

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Por HotSchedules

¿Quién usa HotSchedules?

Con más de 2 millones de usuarios, el paquete de software HotSchedules está diseñado para empresas de tan solo cinco empleados y hasta organizaciones empresariales de múltiples tiendas y franquicias.

¿Qué es HotSchedules?

HotSchedules proporciona una plataforma operativa basada en la nube, así como soluciones y servicios de asistencia, para los sectores de la gastronomía, el comercio minorista y la hostelería. El paquete de productos HotSchedules posibilita que propietarios y operadores planifiquen el horario de los empleados en todas las sucursales, hagan un seguimiento del tiempo y la asistencia, supervisen el desempeño comercial y administren las operaciones diarias. Con la aplicación móvil nativa HotSchedules, los empleados pueden consultar sus horarios, tomar y dejar turnos y solicitar tiempo libre, todo con el teléfono móvil.

Información sobre HotSchedules

HotSchedules

http://www.hotschedules.com

Fundada en 1999

Resumen de precios de HotSchedules

HotSchedules no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de HotSchedules

Herramientas de planificación
Alertas y notificaciones
Gestión de reserva de habitaciones
Planificación de instalaciones
Planificación de personal
Programación a tiempo real
Programación automatizada
Programación de citas
Programación de cursos
Programación de grupos
Programación de recursos
Varias ubicaciones
Gestión de selección de personal
Gestión de subcontratistas
Gestión de tiempo y asistencia
Gestión del ciclo de vida de empleados
Mano de obra variable
Métricas de rendimiento
Planificación de personal
Presupuestos/previsiones
Previsión de trabajo
Seguimiento de competencias
Acceso móvil
Cambio de turnos
Creación de informes/análisis
Distribución de programas
Gestión de nóminas
Gestión de recursos
Mensajería
Programación automatizada
Seguimiento de tiempo en línea
Contabilidad integrada
Creación de informes/análisis
Facturación
Gestión de cocinas
Gestión de empleados
Gestión de inventarios
Gestión de listas de espera
Gestión de menús
Gestión de reservas
Gestión de tablas
Punto de venta (POS)
Análisis nutricional
Comidas gratuitas y a precio reducido
Compras
Cálculo de costes
Escuelas
Gestión de inventarios
Gestión de receptas
Pagos y financiación en línea
Para comedores
Para instalaciones médicas
Planificación de menús
Punto de venta (POS)
Seguimiento de bandejas

Opiniones de HotSchedules

Mostrando 5 de 381 opiniones

General
4,4/5
Facilidad de uso
4,2/5
Atención al cliente
4,2/5
Funcionalidades
4,2/5
Relación calidad-precio
4,1/5
Paulina S.
Costumer service
Alimentación y bebidas, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/5/2020

"Much better then paper schedule "

Comentarios: Very positive experience. Made my schedule less chaotic and gives me options to control my work days and days off much better without having to deal with manger directly lol

Puntos a favor: Having a restaurant job means cheotic schedule. It's never the same. Impossible to keep up with and memorize. My last job had hot schedules but my new job doesn't:/ it's a nightmare without it. I miss it so much. It is so convenient to pick up and realise shifts whenever I please. No need to call or txt my co workers. Everything is done thru the app. App is not free but cheap and worth every single penny. I love that I can request days off and my ability. Super convenient. You have to wait for manager to approve or not of your request. I can see who my co workers will be for the shift. I can see all phone numbers and emails of my co workers. Every restaurant should have this app. It's very easy as well so even my 70 year old co worker knows how to use it. Very well done .

Contras: Sometimes I get loged out and have trouble logging back in. It froze few times. Could use more color and some fun options like emoji me lol make work schedule more fun

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/5/2020
Eric F.
Kitchen Manager
Alimentación y bebidas, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/3/2020

"Restaurant Must have "

Comentarios: As a former manager at a Texas Roadhouse, I was familiar with this software, and eager to bring it to my new venture. It immediately eliminated the use of paper schedules, and the chaos of employees switching shifts without making management aware. This increased both labor costs, and morale.

Puntos a favor: It’s easy to use, built for high volume restaurants. I took a restaurant that was still relying on paper, emailed schedules, and converted them to Bot Schedules. This eliminated issues of shift coverage changes, where we expected one employee, but another showed up, and all the associated communication issues.

Contras: It was much more difficult to order and install that I previously remember. Customer service in the sales department was definitely lacking just a touch. Once we got the ball rolling it was fine, but the initial sale was a bit rocky to start.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/3/2020
Darla C.
Owner, Operating Manager
Alimentación y bebidas, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/1/2017

"hotschedules review"

Comentarios: It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Puntos a favor: Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Contras: No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Respuesta de proveedores

por HotSchedules el 6/2/2017

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/1/2017
Usuario verificado
Manager
Alimentación y bebidas, 10.001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/3/2020

"Great tool to schedule your employees "

Comentarios: Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Puntos a favor: I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Contras: Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/3/2020
Rebekah D.
Administrative Director
Restaurantes, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/2/2020

"Super Helpful!"

Comentarios: HotSchedules has helped immensely with automating requests for time off, approving availabilities, managing schedules for 14 & 15-year-olds who have restrictions on time they can work, etc. The feature where you can switch shifts is especially helpful.

Puntos a favor: Lots of stuff is automated, no need to keep a book for requests off or shift switched. Love being able to tell our employees 'just put your request in HotSchedules'!

Contras: The website is very slow, especially the scheduling page. We have one computer in our entire business that will run it somewhat smoothly. Also, it doesn't remember that you are logged in for any amount of time. If I want to open up HS on a second tab, I have to log in there as well. Mildly infuriating but nothing huge.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/2/2020