DirectLine

DirectLine

Por Megamation Systems

¿Quién usa DirectLine?

DirectLine CMMS está diseñado para implementaciones en empresas grandes y medianas. Los desarrolladores se especializan en software a medida para la fabricación y producción de alimentos.

¿Qué es DirectLine?

Reduce los costos de mantenimiento e inventario al tiempo que aumenta la eficiencia, todo por una tarifa mensual baja. Con el servicio de EAM/CMMS basado en la web de DirectLine, obtienes una solución avanzada de administración de mantenimiento que se puede escalar fácilmente, ya sea que tengas unos pocos usuarios en un sitio o cientos de usuarios en varias plantas en varias zonas horarias. Respaldado por una capacitación y soporte ilimitados, DirectLine cuenta con 25 años de implementaciones exitosas. No es de extrañar que el 99 % de los usuarios diga que DirectLine satisface sus necesidades año tras año.

Información sobre DirectLine

Megamation Systems

http://www.megamation.info

Fundada en 1986

Resumen de precios de DirectLine

DirectLine no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis. La versión de pago de DirectLine está disponible a partir de 395,00 US$/mes.

Precio inicial

395,00 US$/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de DirectLine

Software GMAO (CMMS)
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de técnicos
Mantenimiento preventivo
Seguimiento del historial de servicios
Acceso móvil
Facturación
Gestión de calibración
Gestión de inventarios
Gestión de llaves y cerraduras
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de técnicos
Mantenimiento predictivo
Mantenimiento preventivo
Programación
Seguimiento de activos
Seguimiento del historial de servicios
Control de inventario
Gestión de activos fijos
Gestión de equipos
Gestión de incidentes
Gestión de inspecciones
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de proveedores
Gestión de visitantes
Gestión del espacio
Mantenimiento preventivo
Para colegios
Planificación de instalaciones
Programación de salas
Propiedades comerciales
Propiedades residenciales

Opiniones de DirectLine

Mostrando 5 de 31 opiniones

General
4,5/5
Facilidad de uso
4/5
Atención al cliente
4,9/5
Funcionalidades
4,3/5
Relación calidad-precio
4,5/5
Frank S.
Control Engineer
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 12/7/2018

"Great software and support. They are always willing (and able!) to work with you, whether its a problem or enhancements."

Comentarios: We've been actively using Megamation for all of our facilities since 2010 and haven't looked back since.
I recommend Megamation without reservation; try it.

Puntos a favor: This is a powerful, full featured, world-class, CMMS system quite able to handle all that you can throw at it. Support is outstanding.
Where they really shine is; As our business needs change, they listen and respond accordingly. This isn't something you find elsewhere.
It has features we haven't yet even used, but plan to as we grow.

Contras: Not much not to like. Online documentation is at times, vague or not current. But, all you need to do is give them a call to clear something up.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 12/7/2018
Denise K.
Asst Director of Budget & Planning - Facilities
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/6/2017

"We are a College campus using DirectLine since 2012. The Mobile app in 2017."

Puntos a favor: Megamation has been able to customize DirectLine for our situation. We've been able to set up On-Demand inspections that will create a work order if a deficiency is found. Great for dorm room and mechanical equipment inspections. Their Mobile app that allows maintenance workers access to their work orders from a smart device (Kindle or phone).  The adoption of mobile work request system eliminates the printed copies, allows for receipt of work requests in the field, and improves staff productivity by refocusing time spent on paperwork to time spent in the field. I find their customer service/help desk to be very responsive and quickly solve whatever issue we may have.

Contras: Because the software is customize-able, it took us a while to understand our real needs and how we could make the software work best for us. It was very helpful when Megamation put us in contact with a retired College Facilities person that understood the DirectLine system and the needs of a college system.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/6/2017
Kelsey L.
Maintenance Administrator
Alimentación y bebidas, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 27/7/2018

"Support for program is fantastic!"

Comentarios: Support team has seemed genuinely happy to help me anytime I ask. They are quick and efficient in their support and come up with great ways to use the system to help me!

Puntos a favor: Whenever I have a question or need, the support staff is there to aid me!
Megamation also has some very usable functions that come in handy

Contras: Some of the interface is a little awkward to navigate
I wish there was a formal training that was not on the phone/computer

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 27/7/2018
Bryan C.
Lead Engineer
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/3/2011

"Review - Elkay Mfg"

Comentarios: The program is very good for smaller users or users with few locations. As long as the program is setup correctly it is easy to use and users can work with it right away. We have been successfully using it for four years now and have increased the number of users each year.

Puntos a favor: Program is very simple the learn and use. I have setup new plants / users in as little as 3 months time. Most users report the program being simple to use with a short learning curve. Customer support is helpful and available via phone or online 'shadowing' which also helps users with training. Most of my requests for customization have been completed with little or no charge in a very short time. Administration of the program is very easy. I can update user profiles, and/remove functionality and perform many other customizations without contacting DirectLine. We don't own anything so there is no hardware to maintain and upgrade over time. We don't need to maintain the software either as maintenance is included in the annual service agreement. This reduces the burden on our IT staff.

Contras: As a large user the cost approaches that of a purchased system especially when looking at the cost over several years. The system is a stand alone installation and is not integrated with our ERP software. This has made it difficult to use the pruchasing and inventory modules available in the program. System does not currently give us the ability to query all of our plants at once. We have to run multiple reports and merge the data. Limited availability of KPIs or visual reporting. Export data has to be manipulated in Excel to produce charts and graphs; the raw data is difficult to interpret quickly.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 2/3/2011
Joan S.
Maintenance Clerk
Servicios para instalaciones, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/7/2016

"CTB, Inc., Maintenance Clerk Megamation Review"

Comentarios: Megamation DirectLine has been easy to pick up and run with. On the rare occasion that I need help the Customer Service Tech team has never failed to have me back up and running in a very short time frame.

Puntos a favor: I can't say enough about the Technical Support Team. They are very knowledgeable, polite and always willing to help. I also like that it is a lease product. To keep a good customer base requires satisfied customers. Good concept!

Contras: Occasionally we need to have a special request done by a programmer, but, there again, this company make it as smooth as possible.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/7/2016