Procore

Procore

Por Procore Technologies

¿Quién usa Procore?

Procore está diseñado para una variedad de propietarios, contratistas generales, firmas de gestión de contratos, arquitectos, firmas de diseño, firmas de ingeniería y subcontratistas especializados.

¿Qué es Procore?

Procore Technologies, Inc., el software de gestión de la construcción más utilizado en el mundo, ayuda a las empresas a aumentar drásticamente la eficiencia y la responsabilidad de los proyectos mediante la optimización y la movilización de la comunicación y la documentación de los proyectos, lo que en última instancia aumenta las ganancias. Procore permite a los profesionales de la construcción colaborar en proyectos desde cualquier dispositivo conectado a Internet, con acceso a todos los documentos, contratos, solicitudes de información, presentaciones, cronogramas y dibujos del proyecto, y más.

Información sobre Procore

Procore Technologies

http://www.procore.com

Fundada en 2001

Resumen de precios de Procore

Procore no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Procore

Programas BIM
Acceso móvil
Colaboración
Dibujo 2D
Gestión de documentos
Gestión del cambio
Modelado 3D
Modelado del diseño
Para gestión de instalaciones
Programación
Seguimiento de conflictos
Contabilidad de acreedores
Contabilidad de deudores
Costes de trabajo
Desglose de obras
Facturación
Gestión de nóminas
Gestión de tesorería
Gestión de órdenes de compra
Libro general
Presupuestos y estimaciones
Presupuestos y previsiones
Proyecciones de sobrecostes
Análisis hipotéticos
Base de datos histórica
Creación de informes/análisis
Estimación eléctrica
Estudio de materiales
Gestión de proyectos
Gestión de subcontratistas
Integración contable
Modelos personalizables
Presupuesto de climatización
Presupuesto de fontanería
Registro de auditoría
Gestión de contratos
Gestión de proyectos
Gestión del pipeline de ventas
Presupuestos y ofertas
Previsión
Programación
Seguimiento de clientes
Arrastrar y soltar
Colaboración
Comentarios/notas
Gestión de documentos
Gestión de tareas
Informes con fotos
Integración de dibujos
Lista de verificación del control de calidad
Seguimiento de problemas
Acceso móvil
Acceso sin conexión
CRM
Comercial
Creación de informes de incidentes
Edificios residenciales
Estimaciones
Gestión de contratos
Gestión de subcontratistas
Integración contable
Pedidos de cambio
RFI y envíos
Seguimiento de equipos
Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
Subcontratistas
Calendario de personal
Diagramas de Gantt
Gestión de ofertas
Gestión de tareas
Pedidos de cambio
Planificación de proyectos
Programación de trabajos
Reprogramación
Base de datos de subcontratistas
Cualificaciones y competencias
Gestión de tareas
Seguimiento de horas trabajadas
Seguimiento de licencias
Seguimiento de permisos
Seguimiento de seguros
Creación de informes de sobrecostes
Gestión de facturas
Gestión de pedidos de trabajo
Gestión de órdenes de compra
Nomenclaturas
Pedidos de cambio
Presupuestos y estimaciones
Presupuestos y previsiones
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de los costes de producción
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento del tiempo
Base de datos de costes
Base de datos de productos de construcción
Control de versiones
Estudio de materiales
Gestión RFP
Gestión de licitantes
Gestión de ofertas
Gestión de subcontratistas
Presupuestos y estimaciones
Uso compartido de archivos

Opiniones de Procore

Mostrando 5 de 2390 opiniones

General
4,5/5
Facilidad de uso
4,4/5
Atención al cliente
4,6/5
Funcionalidades
4,3/5
Relación calidad-precio
4,1/5
Ruth M.
Director
Diseño, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 6/4/2016

"Excellent full-on project management software"

Comentarios: This is a package aimed at construction professionals and provides a thorough means of managing multiple projects across multiple people and teams including architects, designers, and subcontractors. It is a significant investment not a simple free app, and needs to be approached as such. The implementation is pretty straightforward and the customer support excellent.here remain some annoying features, but the support team are responsive and it is clear that significant investment if still being made into improving the software.

Puntos a favor: Much better than the competition at managing a range of projects across the things you need in construction
- RFI,s , punch/snag list (we use this for internal "to do" items) and critically the main contract variations- this is a bit clunky but REALLY effective when you get the hang of it
- meetings recording is again a trifle clunky but very effective so I forgive it
For the first time in 15 years I have proper oversight across all projects (typically around 40-60) and can manage the progress of each from my iPad wherever I am. Site logging app very powerful Clients love the visibility Document handling with version control is brilliant

Contras: The only really annoying feature is that the company level information (ie visibility across projects, personal "open items" lists and financials) is only available on the browser version not the app. The directory and permissions systems are well intentioned but actually you have to subvert them a bit as to do anything useful people really need full admin rights (even to add a contact to a directory- if this is to be used as the main shared company contacts directory we need everyone to be able to do that). I am happy to give my people that, but I can imagine a lot of companies where you don't want all your staff to have access to budgets and financials. It is expensive- we think it a great investment at this time, but it is nonetheless expensive. if you are looking for a cheap app this is not the one for you. The us-centric language and set up is a minor irritation- the partial attempt at making it Anglophile (changing a few of the function names) is actually worse than useless as the changes just confuse people- the training videos refer to the US terms for things and you can get used to pretty fast, but then they are not called that on your screen. I would love to be able to customise some of the standard PDF outputs Drawings handling a bit clunky, particularly markups- brilliant idea and conception but difficult to use as you can't undo markups once you have done them which makes people risk averse in case they cock it up- I am confident this will improve

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 6/4/2016
Todd A.
Superintendent
Construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 16/1/2020

"Continual Improvement"

Comentarios: Overall, the program makes my life easier in the construction field. And they are always improving. Just this week they reached out to me to help them improve the scheduling tab. They are always reaching out to us end users to make sure they are keeping up with us and our demands.

Puntos a favor: It brings all the components for construction into one place. It is mobile and easy to use. And searching for information is easy. It even looks into documents to find key wording.

Contras: In areas where you have minimal internet service. It creates a hindrance. The Drawing tab and schedule tab need work. I wish they could incorporate Bluebeam Revu with the drawings.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 16/1/2020
Joe W.
CFO
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/4/2020

"ProCore"

Comentarios: Benefit - one solution for our PM activity
Con - Reports and documents are not easily customized.

Puntos a favor: With it being cloud based, all of our employees can access full project info wherever they are. This includes office, field, clients.

Contras: Reports relevant to our company can't be easily customized. Customer services doesn't always understand our business needs.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/4/2020
Chaya K.
Director of Operations
Construcción, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    3/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/2/2019

"Procore for Mid-Size General Contractors"

Comentarios: The project management tools do allow for strong collaboration on issues and to have a lot of the pieces of a construction project in one place. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

Puntos a favor: Strong Project Management capability including Contact Management per job, Submittal & RFIs workflows and approvals with ease of communication on mobile devises. Also, syncing with Microsoft Project schedules is a time-saver, and allows views for updated project schedules in calendars. On a customer support level, I did find the live chat very helpful as well as all the Procore tutorials on the various features. I also greatly valued how documents could be uploaded and the system would recognize the drawing page references and label accordingly when saving.

Contras: Insufficient as a sole source for accounting services, and does not support information transfers in/out of QuickBooks desktop versions (even with support of Procore connectors). Therefore, accounting team needs to duplicate efforts and manually update prime contracts. Additionally, the accounting module does not really communicate with the project management module so challenged to know as a team what stage project is in, and no easy way to get budget forecasts. Also, navigation around the program was not very logical and user-friendly for many staff members. Lastly, when we experienced a big hurdle with the accounting features, it took months to speak to a support representative who could talk through the issues. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/2/2019
Lee M.
Senior Project Manager
Construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 19/3/2020

"Procore with SAGE 300 ERP integration "

Comentarios: The cost has been high, but overall the product is serving us well and they continue to work to improve the software. They seem to care about what things need to be fixed to improve the software and will allow beta groups of exiting customers. We have had a positive experience.

Puntos a favor: Procore was able to integrate with our accounting software (SAGE 300) to help reduce duplicate entry.
Procore has a very good user interface and has been adopted well including in the field.
Procore continues to improve the software and integrations to increase the value and usability.

Contras: The cost is higher than we would like. Some of the tools are not fully connected to SAGE yet, so the features are not quite as useful. For example subcontractor invoicing is still being connected.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 19/3/2020