¿Quién utiliza este software?

With Salesforces multi-tenant cloud computing model we can serve the needs of companies of all sizes, in any industry. Our customers benefit from a shared main framework, while maintaining privacy.

Valoración media

9431 reseñas
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4 / 5
  • Atención al cliente 4 / 5
  • Funciones 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4 / 5

Detalles del producto

  • Precio de partida $25/mes
  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis Sí, consigue una prueba gratuita
  • Implementación En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Salesforce
  • http://www.salesforce.com
  • Fundada en 1999

Sobre Salesforce

Sales Cloud is a customizable CRM platform that grows with you. Get real-time customer information and activity in one place, plus insights with dashboards and reports. Connect to thousands of business apps to extend your CRM to every department. Or choose Salesforce Essentials for small businesses to manage customer relationships and grow faster. It's easy to set-up, easy to use and grows with your business. Use customer insights to prioritize intelligently and spend your time where it matters.

Funciones de Salesforce

  • Base de datos de clientes
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Previsión de ventas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Colaboración
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de objetivos y cuotas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de presentaciones
  • Gestión de reuniones
  • Gestión del rendimiento
  • Gestión del territorio
  • Creación de informes/análisis
  • ERP
  • Gestión de envíos
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Integración contable
  • MES
  • Planificación de necesidades de material (MRP)
  • Presupuestos y estimaciones
  • Gestión de contratos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de ventas
  • Gestión del tiempo
  • Previsión
  • Programación
  • Seguimiento de clientes
  • Análisis de atención al cliente
  • Búsqueda
  • Catalogación y categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Gestión del conocimiento
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de asistencia al cliente
  • Alertas sobre las propiedades
  • Client/Property Matching
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Marketing por correo electrónico
  • Segmentación
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Catálogo de productos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de listas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Análisis de competidores
  • Análisis de correlaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis estadístico
  • Creación de informes de excepción
  • Modelado dinámico
  • Modelado y simulación
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Presentación gráfica de datos
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de datos
  • Gestión de listas de llamada
  • Gestión del rendimiento
  • Grabación de llamadas
  • Marcación automática
  • Panel de comunicaciones
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión del pipeline
  • Herramientas de prospección
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de fuentes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • Contactos compartidos
  • Gestión de clientes potenciales
  • Herramientas de prospección
  • Importar/exportar contactos
  • Sales Pipeline Management
  • Segmentación
  • Seguimiento de interacciones
  • Búsqueda
  • Distribución de recompensas
  • Notas sobre los programas
  • Seguimiento de la utilización de referencias
  • Seguimiento de nominaciones
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Gestión del territorio
  • Integración de automatización de marketing
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Segmentación
  • Sistema de calendarios o recordatorios

Las reseñas más útiles de Salesforce

Powerful Platform With Incredible Features

Traducir con Google Revisado el 30/11/2018
Hans S.
Director of Enrollment Services
Educación superior, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
Fuente: asdf
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Salesforce has been the single most valuable tool for us in tracking prospective students through a funnel, communicating with them across channels and tying together the rest of our marketing stack. We use the Higher Education Data Architecture platform on an Enterprise level instance of Salesforce through Salesforce's philanthropic Power of Us program. As a small, private religious institution of higher education, we need a CRM that allows us to customize contact profiles to an unusual degree, as well as automating basic tasks and integrating with our various other communication and tracking platforms. Salesforce offers us unparalleled customization and allows us to combine analytics on mass emails, texts and website visits from our automation platform with individual emails, SMS, notes and phone call logs. We can analyze data not just about locations and high schools, but also about churches and youth conferences. It's also a useful tool for communication, and has a terrific integration with Twilio for 1-to-1 SMS conversations. We've found that the learning curve on Salesforce is steep. We took care of onboarding, set-up and training ourselves in order to save money on the fees, and have regretted it. I would strongly recommend getting professional help to tailor the platform to your needs from the outset. Based on my experience, I would recommend Salesforce to anyone looking for a powerful CRM product.

Puntos a favor: It can be customized to fit almost any use-case
Support is helpful and enthusiastic
It has a vast range of features
The extensive training available in Trailhead
Reporting capabilities are deep
Importing records is fairly simple
It has a massive range of integrations with other software and services
No automatic email reply capture

Contras: The learning curve is steep
It's incredibly complex, and it can be difficult to fully take advantage of it
It's hard to take advantage of some functionality without spending money on other solutions
Some simple functions are tedious to perform
The interface isn't always intuitive
Switching between Lightning Mode and Classic Mode to perform tasks is annoying

SalesForce: very powerful, but make sure you're ready!

Traducir con Google Revisado el 28/11/2018
Elena P.
Web Communications Coordinator
Organización cívica y social, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
Fuente: asdf
4/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidad
3 / 5
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We're a union, so we have a little bit of a different situation than a lot of businesses who use Salesforce, but it's been incredibly helpful in allowing us to build an internal leadership structure where we can show the relationships between our members. It has also allowed us to track member activity & engagement in some very powerful ways, and to track the work of our organizers and representatives.

Puntos a favor: Really allows you to track your customers/clients/members/leads and see the arc of their interaction with your organization. If you also use something like Pardot to manage emails and online forms, it will give you a complete life timeline for the individual and how they have interacted with you. Allows you to create a journey & experience based on their interactions with you and to give quick follow-up when someone shows signs of life. The only caveat here is that you have to be ready to use it. That means more than just having people trained in how to use the interface, but making sure everyone is on board for how this kind of data can and SHOULD inform and change how you interact with your clientele. If you're used to getting back to people within 24 hours, you need to be ready to shift that to 20 minutes. If you're used to treating everyone the same, you'd better be ready to create drip/nurture programs based on behavior. If you aren't ready to use it to its full capacity, it isn't worth the investment, but if you are able to use it the way it's meant to be used, it's incredibly powerful.

Contras: It has a steep learning curve. I've been using it for a couple of years now, and I know that I still have barely scratched the surface of what I could be able to do, but I don't have time to devote to just learning SalesForce when it's not my core job. Definitely recommended for larger orgs where you can have a team devoted to support. Also, I hate the way they continually try to sell you new add-ons to the core product.

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