¿Quién utiliza este software?

With Salesforces multi-tenant cloud computing model we can serve the needs of companies of all sizes, in any industry. Our customers benefit from a shared main framework, while maintaining privacy.


Valoración media

7571 reseñas
  • 4 / 5
    En general
  • 4 / 5
    Facilidad de uso
  • 4 / 5
    Atención al cliente
  • 4.5 / 5
    Características
  • 4 / 5
    Relación calidad-precio

Detalles del producto

  • Precio de partida
    $25/mes
  • Versión gratuita
    No
  • Prueba gratis
  • Implementación
    En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación
    En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • Salesforce
  • http://www.salesforce.com
  • Fundada en 1999

Información sobre este software

Sales Cloud is a customizable CRM platform that grows with you. Get real-time customer information and activity in one place, plus insights with dashboards and reports. Connect to thousands of business apps to extend your CRM to every department. Or choose Salesforce Essentials for small businesses to manage customer relationships and grow faster. It's easy to set-up, easy to use and grows with your business. Use customer insights to prioritize intelligently and spend your time where it matters.


Funciones de Salesforce

  • Base de datos de clientes
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Previsión de ventas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Colaboración
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de objetivos y cuotas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de presentaciones
  • Gestión de reuniones
  • Gestión del rendimiento
  • Gestión del territorio
  • Configurador de productos
  • Ejecución de la producción
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la logística
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión financiera
  • Nomenclaturas
  • Planificación de necesidades de material (MRP)
  • Programación de la producción
  • Trazabilidad
  • Gestión de contratos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de ventas
  • Gestión del tiempo
  • Previsión
  • Programación
  • Seguimiento de clientes
  • Análisis de atención al cliente
  • Búsqueda
  • Catalogación y categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Gestión del conocimiento
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de asistencia al cliente
  • Alertas sobre las propiedades
  • Correspondencia cliente/propiedad
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Marketing por correo electrónico
  • Panel de comunicaciones
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Catálogo de productos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de listas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Análisis de competidores
  • Análisis de correlaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis estadístico
  • Creación de informes de excepción
  • Modelado dinámico
  • Modelado y simulación
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Presentación gráfica de datos
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de datos
  • Gestión de listas de llamada
  • Gestión del rendimiento
  • Grabación de llamadas
  • Marcación automática
  • Panel de comunicaciones
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión del pipeline
  • Herramientas de prospección
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de fuentes
  • Búsqueda y filtro
  • Contactos compartidos
  • Gestión de actividades
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de grupos
  • Herramientas de prospección
  • Historial de contactos
  • Importar/exportar contactos
  • Marketing por correo electrónico
  • Pipeline de clientes
  • Búsqueda
  • Distribución de recompensas
  • Notas sobre los programas
  • Seguimiento de la utilización de referencias
  • Seguimiento de nominaciones
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Calendar/Reminder System
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Gestión del territorio
  • Integración de redes sociales
  • Internal Chat Integration
  • Marketing Automation Integration
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Segmentation

Salesforce Most Helpful Reviews

CRM? Client Database? Candidate Tracking System? Well, Salesforce is the man!

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5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidad
4 / 5
Asistencia al cliente
5 / 5
Relación calidad-precio

Comentarios: Salesforce is a great tool in managing clienteles and candidates. It is great in terms of managing client and candidate relationship and gives the ambiance that they are talking to a real person without sacrificing too much time. You can also open it everywhere - on app, laptop or computer because all you need to do is to download the mobile version and you can access it using any browser.

Puntos a favor: Salesforce powers both our business development, sales, and recruiting efforts in our company. Salesforce makes it easy for us to know what is the last stage of a candidate, what are the next steps he needs to take in his candidacy for a single position, and also if he has already been talking to someone else in our company. Salesforce also makes it possible for us to know what was the last message we sent out to a single candidate or client. It is also great in terms of establishing relationship because we can customize HTML emails as if we are sending a tailor-fitted email to a single person even-though it is just an email blast. It is great as well in terms of driving sales and business development effort. We can keep track of the cadence of each possible client, and we can also indicate if they are set for a phone meeting or in-person meeting with our higher ops. The chatter is also great, and from time to time Salesforce gives us a snapshot of what we have done and what we are doing.

Puntos en contra: I really don't have a lot of bad experience with regards to us using Salesforce. Maybe one thing they can improve on is how their technical support works. Sometimes they are not that helpful, and they are not that trained enough in resolving each person's concern.

Salesforce Customer Service

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4/5
En general
3 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidad
1 / 5
Asistencia al cliente
2 / 5
Relación calidad-precio

Comentarios: Sales CRM system provided by a large corporate company that doesn't care about its customers. I would never recommend this company and suggest they are avoided wherever possible.

Puntos a favor: The software provides excellent end to end sales support from initial leads to closing sales and managing the full process during production. If you take the time to set everything up from the start in the right way it will pay dividends in the future. There are too many best features to pick out but the powerful reporting is excellent.

Puntos en contra: The downside to Salesforce is the cost and lack of 'any' customer service once you have signed up. In fact, I would say that this company has provided one of the worst experiences I have had in 18 years of running my business. Having agreed a 5 year contract with them I wanted to add 2 additional users as my team grew. Once signed nobody received any notification to say this was now set up and ready to activate. Not an email, phone call or anything. Two months later I started to receive very demanding emails for late payment of an invoice. I spoke with an account manager who told me that I had to pay for the additional users whether they had been set up or not. I explained that I hadn't been shown how to do that or even told that they had been activated. I was told that was not heir problem. I have since received no further correspondence despite being told they are looking into it. Salesforce has now been switched off for ALL our users even though all other users are paid up to date and I am still awaiting a response from the accounts team at Salesforce. I was finally given access instructions on 20th July 2018, but Salesforce are demanding payment from May. If I was looking into a CRM again I would avoid Salesforce altogether and use another CRM simply due to their shocking customer service. Big corporate company with no time for small businesses!

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