¿Quién utiliza este software?

FreshBooks es contabilidad en la nube diseñada exclusivamente para trabajadores autónomos. Una solución para dedicar menos tiempo a las frustrantes tareas de papeleo y más al trabajo remunerativo.


Valoración media

2162 reseñas
  • 4.5 / 5
    En general
  • 4.5 / 5
    Facilidad de uso
  • 4.5 / 5
    Atención al cliente
  • 4 / 5
    Características
  • 4.5 / 5
    Relación calidad-precio

Detalles del producto

  • Precio de partida
    $15/mes
  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Implementación
    En la nube, SaaS, web
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia
    Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • FreshBooks
  • http://www.freshbooks.com
  • Fundada en 2004

Información sobre este software

FreshBooks hace que las actividades de facturación y cobro de las pequeñas empresas sean tan simples que el usuario se sorprenderá de cuánto más tiempo tendrá para concentrarse en hacer lo que le gusta y cuánto más rápido recibirá los pagos. ¿Quién hubiera pensado que un software de facturación podía hacer eso? Prueba gratis por 30 días. No se requiere tarjeta de crédito.


Funciones de FreshBooks

  • Colaboración
  • Gestión de campañas
  • Gestión de documentos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Seguimiento del tiempo
  • Uso compartido de archivos
  • Bills of material
  • Building Information Modeling
  • Dibujo 2D
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de proyectos
  • Herramientas de presentación
  • Modelado 3D
  • Presupuestos y ofertas
  • Redacción
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Empresas de contabilidad CPA
  • Facturación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de nóminas
  • Gobierno
  • Nonprofits
  • Seguimiento de gastos
  • Órdenes de compra
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Costes de trabajo
  • Desglose de obras
  • Facturación
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Libro general
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos y previsiones
  • Proyecciones de sobrecostes
  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de nóminas
  • Mensajería
  • Reconocimiento biométrico
  • Seguimiento de asalariados
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de empleados por horas
  • Seguimiento de puestos de trabajo
  • Seguimiento de vacaciones y ausencias
  • Tarjeta perforada
  • Tarjeta perforada en línea
  • Facturación recurrente
  • Gestión de colectas
  • Gestión de recibos
  • Pagos parciales
  • Procesamiento de cheques
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de pagos en exceso
  • Procesamiento de pagos en línea
  • Base de datos de empleados
  • Cálculo de horas extra
  • Facturación
  • Gestión de control de horas
  • Horas facturables y no facturables
  • Registro automático de tiempos
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de horas sin conexión
  • Seguimiento de vacaciones y ausencias
  • Tasas de facturación múltiples
  • Balance contable
  • Balance de pérdidas y ganancias
  • Consolidación y reagrupamiento
  • Escenarios posibles
  • Estado de resultados
  • Gestión de tesorería
  • Libro general
  • Previsión
  • Registro de auditoría
  • Varias empresas
  • Varios departamentos y proyectos
  • Base de datos de contactos
  • Calculadora de impuestos
  • Facturación de gastos imprevistos
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Gestión de demandas de pago
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Portal de facturación
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas
  • Facturación de provisiones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de casos
  • Gestión de documentos
  • Seguimiento de cuentas
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del tiempo
  • Testimonios de clientes
  • Donaciones recurrentes
  • Facturación cíclica de varios periodos
  • Facturación de suscripciones
  • Facturación retrasada
  • Gestión de demandas de pago
  • Gestión de descuentos
  • Historial de facturas
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de pagos
  • Varias divisas
  • CRM
  • Compras
  • Facturación
  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la formación
  • Gestión de marketing
  • Gestión de proveedores
  • Gestión financiera
  • Punto de venta (POS)
  • Seguimiento de horas y gastos
  • Consolidación y reagrupamiento
  • Creación de informes financieros
  • Gestión de divisas
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de inversiones
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de tesorería
  • Presupuestos y previsiones
  • Reconocimiento de ingresos
  • Carga de recibos
  • Control de gastos
  • Control de procesos de aprobación
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de recibos
  • Gestión de reembolsos
  • Seguimiento del tiempo
  • Varias divisas
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de tasas de facturación
  • Procesamiento de facturas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas facturables
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo por el cliente
  • Seguimiento del tiempo por proyecto
  • Tasas de facturación múltiples

Las reseñas más útiles sobre FreshBooks

Free accounting apps never worked for me. Finally bit the bullet and am in major LOVE w Freshbooks.

  Traducir con Google
5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia al cliente
4 / 5
Relación calidad-precio

Puntos a favor: This might make me sound superficial but the first thing I loved about Freshbooks was the interface. The icons, the buttons, the way everything looks is so so appealing to me. And it made me want to use the trial version (I did this a little more than 1 year ago). Using it made me feel like I was getting my financial act together. Which it later did, btw. The time tracker is the best... time saver for me. It records time and then adds everything together in a way that nothing else really did. It seems so obvious but nothing I was using before helped track my hours this way. This is the thing that used to drive me round the bend when it came time to invoicing clients. I used to delay invoicing (aka "getting paid") because my own system was terrible..and I could not find a better way until finally deciding that maybe I needed to pay for something to help me. I like the notes section for the time entries. I like how flexible it is to shift recorded time entries around or update the text to better describe what work I actually did. I also love the support from Freshbooks. They're super responsive and extremely helpful. They do not waste my time with a lot of blather I've experienced in so many other customer service situations (like repeating back to me the question I just proferred). They include screenshots and precise language to answer my questions. Also: Expenses in FB. I now go out of my way to add in expenses as they come w/o avoiding them.

Puntos en contra: I recommended Freshbooks to a friend of mine who started using it right away. Then he had trouble with a really difficult client he'd billed using Freshbooks. This client (I subcontracted with the friend so am aware of what all happened) contested all of my friend's work and refused payment after paying the Freshbooks invoice. And Freshbooks allowed the chargeback to happen. I think other software does not allow this --- for example, my friend now uses Quickbooks as a result. I have also experienced some quirks when it came to adding new jobs to repeat clients. This is likely my own error but it's not something I've cared to reach out to the support team to question. I also have not downloaded a year's incoming and outgoing details to give to an accountant. So I don't know how well that all works. Again, my own thing, and not necessarily on them.

FreshBooks provides small businesses with some of the best invoicing and billing features available.

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5/5
En general
5 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidad
5 / 5
Asistencia al cliente
4 / 5
Relación calidad-precio

Comentarios: Billing and invoicing were made much easier using this software.

Puntos a favor: FreshBooks gives small businesses a well-designed and intuitive user interface that can easily be used for a variety of different functions, most notably billing, and invoicing. Users are given a wide array of attractive template designs to choose from when creating invoices, allowing for catchy, yet professional looking documents. FreshBooks also provides users with tools for team collaboration, estimates, and projects, all of which can be easily navigated and set up to increase your small businesses' ability to maximize communication, send automatic reminders, submit proposals, and secure jobs with relative ease. As an accounting package, FreshBooks also provides users with the ability to perform some fundamental bookkeeping and accounting functions, has some bank reconciliation functions, enables you to accept online credit card payments, and provides many of these features via their full-featured mobile application. Last but not least, FreshBooks provides excellent customer service from the start. A detailed and easily followed tutorial will help new users get started, while their well-trained staff is always ready to provide users with answers to any questions or issues they may encounter. FreshBooks is very proud of their customer service and their customer satisfaction rating, and it really shows when you speak with one of their representatives.

Puntos en contra: One limitation in FreshBooks as an accounting package is the fact that they utilize single-entry accounting. While this may not be an obvious flaw to a new small business owner, it will become apparent as more accounts are created, employees are hired, and payment options are implemented. Single-entry accounting is quick and simple, but it certainly leaves something to be desired. Over the years some application updates have diminished or completely removed some useful features, like service and customer records, and inventory tracking, all of which were very convenient and helpful features.