Track-It!

¿Quién usa Track-It!?

Solución de help desk y gestión de activos de TI para todas las empresas, con funciones como creación de casos de atención al cliente, envío de correo electrónico automatizado, priorización, notificaciones/derivaciones, creación de informes y más.

¿Qué es Track-It!?

Sistema de help desk y gestión de activos de TI totalmente integrado, diseñado para las pequeñas y medianas empresas, con el objetivo de ser asequible, fácil de instalar y configurar y fácil de usar. Track-It! incluye módulos de help desk, gestión de activos, gestión del cambio, compras, autoservicio, paneles, informes, SLA (acuerdos de nivel de servicio, por sus siglas en inglés) y reglas comerciales, entre otros.

Información sobre Track-It!

BMC Software

http://www.bmc.com

Fundada en 1998

Track-It! Software - 1
Track-It! Software - 2
Track-It! Software - 3
Track-It! Software - 4
Track-It! Software - 1 - miniatura
Track-It! Software - 2 - miniatura
Track-It! Software - 3 - miniatura
Track-It! Software - 4 - miniatura

Compara Track-It! con productos similares

Precio inicial

995,00 US$/una vez
65,00 US$/mes
19,00 US$/mes
No disponible

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No

Prueba gratis

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Track-It!: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Aistencia 24/7
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)
  • iPad (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación
  • Vídeos

Funcionalidades de Track-It!

  • API
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Autorizaciones basadas en roles
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Catálogo de servicios
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Encuestas y comentarios
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de versiones
  • Gestión del cambio
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Modelos personalizables
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Priorización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Supervisión

Lista completa de Software de ITSM

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Campos personalizables
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del cambio
  • Gestión del mantenimiento
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Priorización
  • Programación del mantenimiento
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Supervisión
  • Visualización de datos

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • API
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Historial de cliente
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Priorización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Supervisión
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software de help desk

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Campos personalizables
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control/Acceso remoto
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de marca personalizable
  • Encuestas y comentarios
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del cambio
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Integración de redes sociales
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Priorización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Seguridad SSL
  • Widgets

Lista completa de Software de service desk

Alternativas a Track-It!

Más alternativas a Track-It!

Opiniones de Track-It!

Todas las opiniones

Calificación general

4,1/5

Evaluación media

Facilidad de uso 4,1
Atención al cliente 4,1
Funcionalidades 3,9
Relación calidad-precio 3,9

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Miguel N.
Information Technology Project Manager & Quality Assurance
11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/2/2018

"Solid option for companies seeking a home grown solution !"

Comentarios: Control of all my IT department, Assets, ticketing, workload, licences, puchases and knowledge base!

Ventajas: This is a product that will satisfy your needs, but you have to configure it to do so, all the modules are based and linked among them so this will be a easy to use tool!

Desventajas: there's no service Catalog, but you can cuastomize one in the categorization and schedule module!, I also think that the module regarding to Training could be a bit more rich in terms of having the course materials in there.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/2/2018
Jacquie H.
sr system analyst
Servicios, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/10/2016

"Track-It, The Best Helpdesk software I have used"

Comentarios: I have used Track-It for a many years during my tenure at four different companies. Track-It is a solid product that will increase the efficiency and effectives of your Helpdesk. The Self-Service module saves our Helpdesk time from interruptions by calls and walk-ups. Users can solve many of their issues with the Self-Service Module. The Module can help users with changing their own passwords after authentication, looking-up common solutions to problems, or fill out a detailed help request form. Track-It can prioritize your work orders and distribute to correct person based on the incoming Work Order Requests. Emails are automatically sent to users if status updates and the resolution are desired. The Assets Tracking module has helped account for all the hardware and to who has been assigned. The discovery option will automatically find the hardware on the network. The License Module helps the organization stay in compliance by tracking the authorized license count. It is a wonderful system and I recommend that you try Track-It.

Ventajas: Ease of use
Functionality
Cost
Support
User Advocate Web Site
Innovations

Desventajas: purchasing module

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/10/2016
Jay W.
Systems Analyst
Automoción, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Funcionalidades
    1 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/10/2020

"Just Say NO! to BMC"

Comentarios: We had also used Track-it around 10years ago and had warm fuzzy feelings towards it then. The reviews here made it sound like it was still a winner, yet sadly we found our experience this time was completely negative. From the beginning their sales and licensing team couldn't get our license emailed out and claimed it was blocked yet our firewall never supported their claim. Response times were not great and it takes more than a few days to even get simple responses. The sales team has made lots of excuses, told us how since BMC took over that things have steadily gone down hill and when we finally said enough is enough, we got endless run around about a refund. From this experience we felt like they picked up a once great software to fill out their line- card and didn't do a great job folding it into the their existing package. I would cation everyone from going with Track-it unless your already more than familiar with BMC and their ways and only if it's not to late to move yourself into a better suite, DO IT! We researched more and after much testing picked Tool & Asset Manager 2.0 which was half the cost and worked right out of the box with no problems. We rolled out and within a month had the organization audited and tagged. We can't comment on the rest of the BMC suite so as with all reviews take this one with a grain of salt, but our warm fuzzy feelings from using it before couldn't help the fundamental failures of its present state. JUST SAY NO TO BMC!

Ventajas: The software had a nice interface. It's layout is sectioned off so you look at each integration module separately.

Desventajas: Track-IT has fallen from it's once glory days now that BMC owns it and pushed to have it integrate with their "Free" help-desk. We went looking for Asset management not help-desk and were left with nothing but frustration and disappointment. The BMC client service installs as part of the network discovery but it will not uninstall. You have to manually remove it. The 995 package comes with 50 licenses and because it hinges on the help-desk module it can only go out and find 50 endpoints which handicaps you into purchasing more licensing. It runs over SQL of course like more asset software, however when the software was installed over a fresh copy of 2016 Server it took several sessions with their engineer/helpdesk to get things running which should never have been needed. The sql services fault and have to be restarted manually which also should never happen repeatedly and their engineer/helpdesk could not correct this. Last on the list but slightly more important is that they are build on older coding so you can't use special characters in your passwords and there is no two factor authentication. In this day and security critical age, that is the straw that will break your back and find your system possibly for ransom~

Respuesta de proveedores

por BMC Software el 19/10/2020

I am sorry to hear that you had such a bad experience. I am not sure what you mean by Free help desk as we do not offer a free version. That said, it sounds like you were focused mainly on the client management feature and the things you mentioned should have been resolvable. Sounds like it is too late now but I hope the solution you picked does what you need.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/10/2020
Richard R.
Customer Care Manager
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 8/7/2020

"Track-It! 20xx: The next generation"

Comentarios: A positive experience and comfort provided that True North Service Management Solutions Ltd have vast knowledge and experience of Track-It! and can provide professional services for migrating from 11.x, installation and configuration, training and even report writing.

Ventajas: The rewrite of Track-It! addresses a lot of previous concerns from reviews of 11.x and prior. It is 100% web based, has a mobile app, built in report writer and a strong ITAM offering with Client Management for Track-It that also has a CMDB, SLM, Remote Mgt, Patch & Deployment and allows you to easily manage your compliance.

Desventajas: Would be nice to be able to add custom fields, but there’s a number of custom fields available that can be removed from the form with the designer so not a major issue.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 8/7/2020
Alex R.
President
  • Valoración global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2015

"Excellent and Economical entry level and small business Help Desk tool"

Comentarios: I have been working with Track-It! for over five years now, happily watching how it continues to develop and evolve with each new iteration.
Track-It! is incredibly easy and intuitive to install and configure, and it comes out of the box with all the features that most small organizations need to get going with a Help Desk tool. It is best suited for organizations that are taking their first steps to go from a manual to an automated Help Desk system, organizations that have outgrown a basic, home-made help desk system, and any organization that requires a full-featured, solid and easy to use help desk system at an affordable price.
Pros:
* Very easy to install and configure
* Very easy and intuitive to use
* Mature and very stable software (Version 11.4 as of this writing)
* Excellent technical support
* Excellent tips and tricks support from a very active users and developers community (through BMC's communities site)
* Economical, starting at under $1,000
* All-included, full-featured software. Includes Help Desk, Asset and Software License Management, basic Change Management, a Self Service Portal, and a Mobile Interface, among its many features.
* Includes the powerful Crystal Reports as its main built-in reporting engine.
Cons:
* Limited customization options - may not be suitable for organizations with highly specialized needs.
* Does not support compartments / separate workspaces / multi-organizations configurations.
* No Cloud version available at this stage.
* Report Customization requires knowledge of Crystal Reports. This is fine for organizations that have CR experts on board, but requires some learning effort if no one is familiar with CR.
Altogether, this is an ideal and very affordable tool for its target market. There are tools available that offer either more features or more flexibility, but either at a considerably higher cost, or at the expense of quality, stability and/or level of customer support.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2015