¿Qué es Marketo Engage?

Marketo es una de las principales plataformas en automatización de marketing e incluye un amplio conjunto de capacidades para pymes y para grandes empresas, en diversos sectores. Algunas de las características más comunes incluyen marketing por correo electrónico, cuidado de los clientes, SEO (optimización para buscadores web, por sus siglas en inglés), páginas de aterrizaje, puntuación y análisis, mientras que otras ediciones ofrecen funciones avanzadas como personalización de sitios web, interacción con usuarios móviles, reorientación web y social. Entre los clientes habituales se incluyen empresas de B2C y B2B de todos los tamaños.

¿Quién usa Marketo Engage?

Para las empresas B2B o B2C que se preocupan por el cuidado de los clientes, la segmentación personalizada y escalable, la personalización y la profunda participación del cliente.

¿Dónde se puede implementar Marketo Engage?

Cloud, SaaS, Web, Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Adobe
  • Fundada en 1967
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5

Idiomas

alemán, francés, inglés, japonés

Sobre el proveedor

  • Adobe
  • Fundada en 1967
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5

Idiomas

alemán, francés, inglés, japonés

Imágenes y vídeos de Marketo Engage

Marketo Engage Software - 1
Marketo Engage Software - 2
Marketo Engage Software - 3
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Vídeo de Marketo Engage
Marketo Engage Software - 1
Marketo Engage Software - 2
Marketo Engage Software - 3

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Marketo Engage

895,00 US$
Versión gratuita
Prueba gratis
1250,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
45,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
50,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Marketo Engage

  • API
  • Acciones activadas por evento
  • Alertas de móvil
  • Análisis de campañas
  • Análisis de comportamientos
  • Análisis de páginas web
  • Análisis predictivo
  • Arrastrar y soltar
  • Asignación multicanal
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Campañas de goteo
  • Captura de clientes potenciales
  • Compromiso de clientes potenciales
  • Contenido dinámico
  • Creación de informes/análisis
  • Cualificación de leads
  • Datos en tiempo real
  • Entrega de contenidos
  • Gestión de actividad de ventas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de campañas de email
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de listas
  • Gestión de suscriptores
  • Gestión del pipeline
  • Historial de cliente
  • Identificación de cuenta de destino
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Marketing multicanal
  • Marketing por SMS
  • Marketing por correo electrónico
  • Marketing social
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para equipos de ventas/organizaciones
  • Para pequeñas empresas
  • Perfiles de clientes
  • Personalización
  • Planificación de campañas
  • Priorización
  • Programación de publicaciones
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Recomendaciones
  • Recopilación de datos multicanal
  • Segmentación
  • Segmentación de campañas
  • Segmentación de clientes
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Segmentación por comportamiento
  • Seguimiento ROI
  • Seguimiento de campañas
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Seguimiento del comportamiento
  • Varias campañas
  • Visualización de datos

Alternativas a Marketo Engage

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Establece relaciones duraderas con los clientes gracias al marketing digital con prioridad para los datos.
La principal plataforma de marketing para pymes. Demo de marketing GRATIS
Plataforma de marketing digital con todas las funciones creada para agencias de marketing.
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Solución de Marketing Automation para e-commerce. Permite controlar el customer journey de forma omnicanal, y funciona con IA.
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Opiniones de Marketo Engage

Evaluación media

General
4,2
Facilidad de uso
3,8
Atención al cliente
3,9
Funciones
4,2
Relación calidad-precio
3,8

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
38%
4
46%
3
14%
2
1%
1
1%
Md masoom R.
Md masoom R.
Sr. Executive Sales and Research en India
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Indeed a Best-in-Class Marketing Automation Software

5 hace 3 años

Comentarios: My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for marketing automation for different marketing campaigns for different team members and I found this platform very helpful and amazing. My experience with their dashboards and reports features are mindblowing and this is the best thing about this tool.

Puntos a favor:

I like almost everything about this amazing marketing automation tool. Some of the things that I like most about it is the following: 1. Marketo customer support team is very responsive and always available to help, this is something I like the most. 2. Marketo's simple and easy user interface is amazing and very easy to use. This is the second thing that I like about it. 3. Marketo's amazing dashboards and reports features are the 3rd things that I like most about it. It is very informatics.

Puntos en contra:

I want to share one thing that I dislike about it and that is Marketo is a little bit expensive compared to other tool but I must say that it is worth to spend on it.

Ed S.
CVO en EE. UU.
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Marketo is the Gold Standard of Marketing CRMs in the marketplace!!

5 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: My experience with Marketo has been amazing from the sales rep, our implementation specialist, support department and our CSM went over and beyond to make sure we were getting the most value out of the platform.

Puntos a favor:

I love the deep native integration with Salesforce that allows us to sync data and both company and contact records to communicate through marketing and sync up with our account based marketing campaigns and enabling sales to follow up at the exact right time based on lead scoring and actions take by prospect when consuming our content we deliver in the form of email opens, email clicks and % video views with the amazing integration with Wistia. The Strategies you can deploy are only limited by your creativity as a marketer and sales architect and revenue officer at your company and I absolutely love Marketo!!

Puntos en contra:

The platform is very robust and takes learning and using it and clearly understand best practices through executional experience running campaigns and this takes an investment of time and it's absolutely worth it and the return on that time investment is the most important revenue driver in our company when combining the power of your sales reps and your sales enablement tool in your tech stack!!

Edward U.
Owner en EE. UU.
Software informático
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

Pros and Cons

3,5 hace 7 años

Puntos a favor:

Once optimized, Marketo is good for rapid-fire content creation (emails, landing pages, and campaigns) that is tailored and optimized for digital marketing experiences. It can collect a broad range of data out-of-the-box which provides significant advantages compared to competitors.

Puntos en contra:

Marketo's ability to scale, technically, can be a limiting factor at times. The major dependencies are lead database size, web traffic volume, and integration with the CRM. At the point of 750k+ leads, Marketo becomes slow to work with. At the point of 10k page visits/day, queues start to pop up on logging web activity. When lots of leads are begin updated in Marketo and through the CRM, the back-and-forth usage of API calls (by which Marketo communicates with CRMs) starts to max out, and you have to really optimize the setup in order to have timely communication between Marketo and the CRM.

Lauren S.
Director, Marketing Automation en EE. UU.
Marketing y publicidad, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Strong Platform for B2B Marketing

5 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: I have helped clients (and our own internal org) plan, automate and execute their marketing with Marketo for over 6 years. During this time, I have also worked with other B2B and B2C Marketing Automation tools and find Marketo to the right combination of powerful, relatively easy to use (you don't have to spend thousands of dollars to master) and flexible.

Puntos a favor:

It is a good balance of standard features and the ability to customize .

Puntos en contra:

If you need to change your native CRM connection, you have to migrate to a new instance, which is usually very costly and time-consuming.

Imad F.
Marketing Specialist en Emiratos Árabes Unidos
Construcción, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great for all businesses

4 hace 2 años

Comentarios: Can't live a day without the software. Sometimes I can't understand somethings, but they have loads of tutorials on their website and YouTube.

Puntos a favor:

Whatever you can think of in terms of marketing automation, lead management and email marketing, chances are Marketo can do it.

Puntos en contra:

You can just subscribe and start using it without a little training. And the functionalities are so many, that you really need to know what you are looking for to find it.