
Marketo Engage
¿Qué es Marketo Engage?
Marketo es una de las principales plataformas en automatización de marketing e incluye un amplio conjunto de capacidades para pymes y para grandes empresas, en diversos sectores. Algunas de las características más comunes incluyen marketing por correo electrónico, cuidado de los clientes, SEO (optimización para buscadores web, por sus siglas en inglés), páginas de aterrizaje, puntuación y análisis, mientras que otras ediciones ofrecen funciones avanzadas como personalización de sitios web, interacción con usuarios móviles, reorientación web y social. Entre los clientes habituales se incluyen empresas de B2C y B2B de todos los tamaños.
¿Quién usa Marketo Engage?
Para las empresas B2B o B2C que se preocupan por el cuidado de los clientes, la segmentación personalizada y escalable, la personalización y la profunda participación del cliente.
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Marketo Engage
Opiniones de Marketo Engage
Efraín
Un software gigante y poderoso para email marketing y engagement
Comentarios: Es una herramienta realmente potente que cubre todo el proceso de marketing y generación de ventas.
Puntos a favor:
Las principales ventajas es que es una de las plataformas de marketing más completas abarcando varias áreas. La automatización de todos los procesos y la segmentación de personas según perfiles, lo que logra mayor efectividad en las campañas.
Puntos en contra:
No es tan fácil de usar, algunas de sus funciones son muy complicadas.
Álvaro
Una vez superada curva de aprendizaje, es una opción "todo en uno" realmente práctica y completa
Comentarios: En general, Marketo Engage es una herramienta robusta y versátil para la automatización del marketing. Aunque tiene algunos desafíos, sus características integrales, la capacidad de personalización y la escalabilidad son puntos fuertes que hacen que la inversión en esta herramienta merezca la pena si lo que buscas es una solución "todo en uno"
Puntos a favor:
Su funcionalidad integral, que te permite tenerlo todo en una sola plataforma, así como sus enormes opciones de escalabilidad y las muchas alternativas para personalización que ofrece.
Puntos en contra:
La curva de aprendizaje inicial es algo elevada, lo cual hace que la configuración inicial de la herramienta conlleve bastante tiempo.

MD Masoom
Alternativas consideradas:
Indeed a Best-in-Class Marketing Automation Software
Comentarios: My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for marketing automation for different marketing campaigns for different team members and I found this platform very helpful and amazing. My experience with their dashboards and reports features are mindblowing and this is the best thing about this tool.
Puntos a favor:
I like almost everything about this amazing marketing automation tool. Some of the things that I like most about it is the following: 1. Marketo customer support team is very responsive and always available to help, this is something I like the most. 2. Marketo's simple and easy user interface is amazing and very easy to use. This is the second thing that I like about it. 3. Marketo's amazing dashboards and reports features are the 3rd things that I like most about it. It is very informatics.
Puntos en contra:
I want to share one thing that I dislike about it and that is Marketo is a little bit expensive compared to other tool but I must say that it is worth to spend on it.
Whitney
Alternativas consideradas:
Marketo powers our entire marketing team
Comentarios: Marketo is the platform that powers our entire marketing campaigns and performance. It allows us to understand the impact marketing is having on overall bottom line.
Puntos a favor:
It's incredibly robust, so you're able to manage the entiretly of your marketing campaigns within Marketo: audience creation, lead scoring, emails, landing pages, content management, automation and sync to salesforce. Bizible ensures everything a prospect or customer does is tracked in Salesforce so we understand the impact marketing has on revenue.
Puntos en contra:
It's clunky because it's legacy. It's not an easy tool to navigate or manage. It requires coding to build landing pages and their templates aren't great (pro-tip: use Unbounce and connect to Marketo). Because Marketo is so robust, when you build automation and audiences and campaigns, you can get overwhelmed and lost.
Noah
We are mastering marketing with Marketo Engage.
Comentarios: Since implementing Marketo Engage, I have significantly increased my conversions and customer retention. The software has allowed me to optimize my marketing campaigns, which has translated into a higher ROI. In addition, I have improved communication with my clients and leads thanks to the automation of emails and personalized follow-ups. This has strengthened our relationships and fostered greater engagement, helping me meet and exceed my business goals.
Puntos a favor:
Marketo Engage has revolutionized my approach to sales and marketing. This software is perfect for marketing automation and lead management. I can quickly customize campaigns and measure their impact. The segmentation and analytics features allow me to tailor my marketing strategies to get better results, and the integration with other platforms is just fantastic.
Puntos en contra:
While Marketo Engage is incredibly comprehensive, it can be overwhelming for new users. The learning curve is steep, and sometimes customer support isn't as quick as we'd like.