¿Qué es RetailEdge?

Software de POS (punto de venta, por sus siglas en inglés) asequible y potente; software integrado de punto de venta y gestión de inventario para negocios minoristas. Funciona para empresas de una o varias ubicaciones. Boutiques de moda masculina y femenina, tiendas de regalos, comercios minoristas especializados y otros negocios con necesidades diversas de inventario.

¿Quién usa RetailEdge?

Pequeños y medianos comercios minoristas y empresas que tienen necesidades de punto de venta y gestión de inventario.

Información sobre RetailEdge

High Meadow Business Solutions

Fundada en 1989

Información sobre RetailEdge

High Meadow Business Solutions

Fundada en 1989

Imágenes y vídeos de RetailEdge

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Precio inicial

495,00 US$/una vez
No disponible
1,99 US$/mes
29,00 US$/mes

Versión gratuita

Versión gratuita
Versión gratuita No
Versión gratuita
Versión gratuita No

Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis

RetailEdge: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Preguntas frecuentes/foro
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)
  • Android (móvil)
  • iPhone (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación
  • Vídeos

Funciones de RetailEdge

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de almacén
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comercio detallista
  • Pedido por correo
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Análisis de evolución de ventas
  • Base de datos de clientes
  • Catálogo de productos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comercios minoristas
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de precios
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del precio y de márgenes
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pantalla táctil
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de ingresos
  • Seguimiento de inventario
  • Sincronización de datos
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de punto de venta para minoristas

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Automatización de pedidos
  • Base de datos de clientes
  • CRM
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cuentas de clientes
  • Datos en tiempo real
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • Gestión de artículos reservados
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de recibos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Punto de venta (POS) al por menor
  • Punto de venta para restaurantes
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Seguimiento de inventario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software para punto de venta

Alternativas a RetailEdge

Más alternativas a RetailEdge

Opiniones de RetailEdge

Leer las 123 opiniones

Evaluación media

General
4,8
Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,8
Funciones
4,5
Relación calidad-precio
4,9

Opiniones por puntuación

5
95
4
26
3
2

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Eric M.
Eric M.
General Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

We have been using RE since 2007 and have been very happy overall.

5 hace 4 años

Comentarios: It's an effective way for us to manage our inventory and reports with out a high cost. I do wish there were a userface update to be more "modern" and the ability to look up customers who haven't been here since, say, 2015. More in depth reporting can be beneficial as well.

Puntos a favor:

The affordability is nice, compared to others that I've shopped around for. We purchased our setup in 2007 and we have since added to it, and have a total of three key FOB's (2 machines, 1 backup) for our business. I can operate the system in my sleep because I'm familiar w/ it, which makes it very hard to consider changing to another system. After digging into the features I was looking for, I found that with a modest purchase, RE can do everything that I want and need it to do.

Puntos en contra:

I have asked for some features over the years that seem simple and would be useful for the wide variety of customers as well. However, I think my biggest dislike is the inability to get a beep when a negative item is scanned and we're not looking at the screen. Example: We sell canned cat foods, and often times, we sell 24-72 of them at a time. Most of these cans have to be scanned at least once. Errors happen, and if our inventory is off or the items have arrived before being put in, there will be a negative. If you aren't looking at the screen, you'll simply not see the "are you sure" notification, which another scan of a can hits "ok" We have trained ourself for the most part, but it would still be nice to have an alert.

Kaitlyn H.
Owner en EE. UU.
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Retail Edge is great for my business!

5 hace 6 meses

Comentarios: [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was great helping set up the software, training me on how to enter inventory and use it for everyday use. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was also great along the way answering all my questions and helped us order our gift cards, which we love! The technical support team has been amazing and is always eager to help! They even find problems before you do. Everyone I have come in contact with has been friendly and helpful. I can't say enough great things about this software and how amazing it has been for my retail store. I implemented Retail Edge from day 1 and I am so happy I did! Especially with the pandemic. If I did not have the seamless integrated with Shopify, I can't say I would still be open today. That really saved me and kept customers thinking about my store! I can't say enough good things about Retail Edge!!

Puntos a favor:

Retail Edge is so easy to use! The checkout process is straightforward and hard to make a mistake. The integration with Shopify is great for my business because I have the same inventory instore and online. The reporting is amazing to help analyze my business. The gift cards Retail Edge offers are nice to offer to customers and easy to use when checking out. The purchase order section is great for retail because you can easily see what hasn't come in and what you should cancel. I also like that the Retail Edge team is constantly updating the software and staying up to date so you don't have to. I have used most features that Retail Edge offers and I love most of them!

Puntos en contra:

I love so much about this software but if I had to change anything it would be to make the security feature easier to use. I want to be able to lock the sales manager so employees can not see how much money is made, which you can do, but every time I lock it, I mess something else up. Also, one thing I have run into with the online integration is when people buy gift cards in store and want to use them online and vice versa. If there was some way to make gift cards able to use both instore and online, that would be awesome! So, just making those things easier would be so helpful and make this software perfect for my business!

Melissa D.
General Manager en EE. UU.
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Mostly good, with a few major frustrations.

3 hace 4 años

Comentarios: Ease of checking out customers and keeping track of inventory.

Puntos a favor:

Pretty simple and explanatory interface. Not difficult to teach new hires how to use. Tech support is usually pretty speedy and efficient.

Puntos en contra:

Every time there's an update with the software or with Windows 10, we have to call tech support because something becomes incompatible or switched off. Also unhappy that we started out being able to use our POS as a touch screen, and when Windows 10 became the operating system, it was no longer able to operate as touch screen, tacking on time to our checkout speed. Some of the report functions are a bit tedious to use. Many customers unhappy that we can't tell them how far along in the loyalty program they are without us doing some major research; wish it was just automatically tracked in their account.

Dale R.
Managing Director en Trinidad y Tobago
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excellent Product

5 hace 7 meses

Comentarios: Oh! This has been a great experience for managing inventory and for processing sales in a professional manner. Both for the customer and cashier's experience.

Puntos a favor:

I like that I have the option of Free email tech support and that updates are reasonably priced via the bronze package. The replies are always courteous and helpful. Plus, I know that I have the paid one off tech support service which I used once due to the urgency of the issue. I can't complain about the actual software because I am extremely satisfied.

Puntos en contra:

I wish that I could refund a store credit via cash instead of only being able to apply it to an invoice. Sometimes, I need to refund a customer their store credit and I have to do lots of work arounds. It would be nicer to have a totally revamped discount system. I find creating promotions and renewing them tedious. The options are adequate, but the interface is not user-friendly for regular changes... it just needs to be an easier faster process for the person inputting the promotions. Again, possibly a total revamp instead of updates. Maybe an up-loadable spread sheet would be an option as there are sometimes so many items to create promotions for that my ability to create promotions becomes frustrating.

Sara T.
Owner en EE. UU.
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Feature Rich, Robust & Easy to Use Store Management Software

5 hace 2 años

Comentarios: In investigating RE, I emailed the company many, many times. I always got a prompt, complete reply that covered all of my concerns. They were patient and helped me transfer data twice, as the new computer crashed and had to be repaired, then the software reinstalled. In refining the program for my vitamin shop, they have been helpful every step of the way, often offering solutions from their own experience using RE.

Puntos a favor:

-soft learning curve -excellent reports -feature rich -extreme value for the price - wicked awesome support -easy to update inventory

Puntos en contra:

- minor tweaks that may well be built in later- just getting used to another system, nothing really against RE