¿Qué es mHelpDesk?

mHelpDesk es una solución de software poderosa y fácil de usar para tu negocio de servicios externos, ya que automatiza todo, desde el primer contacto con el cliente hasta la recepción del pago. Los clientes obtienen herramientas online y para dispositivos móviles que no tienen parangón en rendimiento, fiabilidad y funcionalidad. Esta solución reúne las mejores herramientas en un paquete sumamente fácil de usar y asequible que no requiere una gran inversión inicial. Además, te ofrece expertos internos en los productos para que puedas comenzar a trabajar de inmediato.

¿Quién usa mHelpDesk?

mHelpDesk es perfecto para empresas pequeñas y medianas, tanto establecidas como en crecimiento, que necesitan una mejor organización, acceso móvil y procesos de facturación y programación más eficientes.

¿Dónde se puede implementar mHelpDesk?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • mHelpDesk
  • Fundada en 2009
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • mHelpDesk
  • Fundada en 2009
  • Asistencia telefónica
  • Chat

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Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de mHelpDesk

mHelpDesk Software - 1
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mHelpDesk

169,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
49,00 US$/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis
N/A
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de mHelpDesk

  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Auditoría de inventario
  • Automatización de procesos empresariales
  • Añadir y editar fotografías
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de empleados
  • Biblioteca de comentarios
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Catálogo de servicios
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control de inventario
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Datos en tiempo real
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de admisiones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de formularios
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de versiones
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión financiera
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Incidencias de reparación
  • Informes personalizables
  • Inspecciones residenciales
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Registro automático de tiempos
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del tiempo en línea
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Síntesis de informe
  • Varias ubicaciones
  • Visualización de datos

Alternativas a mHelpDesk

Software creado para profesionales de mantenimiento con centralización de tickets y gestión de clientes, facturación, programación de equipos y más.
Pon la atención al cliente en el corazón de tu empresa. Los agentes se vuelven más productivos, los gerentes se vuelven más impactantes y los clientes adquieren más poder. Descubre más sobre Zoho Desk
Haz que tu pequeña empresa parezca más grande. Jobber ayuda a las empresas de servicios a domicilio a presupuestar, programar, facturar y cobrar más rápido.
Con la confianza de más de 100 000 contratistas, ServiceTitan es un software ampliamente utilizado para empresas de servicios y reemplazos residenciales.
Administra fácilmente todas las actividades de tu mesa de ayuda con una solución informática de eficacia comprobada. Encontrarás todos los elementos esenciales que necesita en un solo panel. Descubre más sobre SysAid
ConnectWise Control brinda la capacidad de ver y controlar dispositivos desde cualquier lugar donde haya una conexión a internet.
El software de gestión de flotas de Verizon Connect es adecuado para pequeñas y medianas empresas con flotas de 5 o más vehículos.
Una solución de software de mantenimiento fácil de usar y móvil que te permite administrar fácilmente activos, MP, WOS (órdenes de trabajo, por sus siglas en inglés) y mucho más.
La gestión de atención al cliente de ServiceNow está diseñada para una economía de servicios digitalmente conectada.
ProSpace is a Singapore-based company that can help organizations successfully manage hybrid work, and maximize their space utilization
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
La forma sin papel de planificar, gestionar, programar y hacer un seguimiento de tu fuerza de trabajo móvil.
Administra las fuerzas de trabajo móviles con Synchroteam, el software de gestión de servicios externos (FSM). Crea tu prueba gratis en menos de 1 minuto. Asistencia en vivo. Descubre más sobre Synchroteam

Opiniones de mHelpDesk

Evaluación media

General
4,3 (799)
Facilidad de uso
4,3 (799)
Atención al cliente
4,4 (799)
Funciones
4,0 (799)
Relación calidad-precio
3,9 (799)

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
58%
4
25%
3
8%
2
3%
1
6%
Mark J.
Mark J.
CEO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Our experience has been extremely positive. No other company would go this far for a customer.

5,0 hace 4 años

Comentarios: We are completely cloud-based, completely mobile, our response time has decreased and profits have increased. We have found a vendor/partner that listens. We truly have an integrated product from end-to-end. Service calls/requests for quotes come in, an excellent work product goes out, seamlessly.

Puntos a favor:

The field app is very strong and that is a must. The admin provides a true workflow experience. The software is as flexible as it can be, provides true integration to QB, and has cut our entry time in half. Our profits are up and communication is vastly improved. The cloud feature fits our Disaster Response plan. Their customer service is the best I have seen and we have tried many.

Puntos en contra:

Very little to dislike. They are always improving. I would like to see an inventory module, and Ajax searches would be a real improvement. But overall, they are the "best-in-class".

Respuesta de mHelpDesk

hace 4 años

Thank you for sharing your thoughts on mHelpDesk Mark! We are so happy to work with you and VIALARM.

Darell B.
Owner en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Field Service Software for any Business to Stay Organized

5,0 hace 2 años

Comentarios: Overall I have had a really good experience, anytime I have ran into a problem which is not very often but my problems have been resolved in a professional and expediential matter that allowed my business to continue to operate. You can keep an open line of communication with your customers on work order status or any problems that arise during the work order.

Puntos a favor:

You are able to automate your business to keep a customer database, schedule and track work orders. Billing is a breeze with in the email feature you send to your customers. They can pay directly with PayPal or Credit Card account. There is even a feature to generate leads to your business. You can customize your invoices and work orders to meet your business needs. Works on mobile Apps and integrates all your invoices to quick books.

Puntos en contra:

When customers pay from your credit card account, you are only able to setup and activate one payment option at a time. It would be nice to have individual bank accounts set for different sections of your business model.

Luis C.
Technology Manager en EE. UU.
Seguridad e investigaciones, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Update to previous review after 3 years

3,0 hace 3 años

Comentarios: Another really pet peeve that I did not have enough space for under Cons: It's ridiculous right from the beginning and for years now, you can't hide or remove former users you deleted from the Staff List. Anyone you add will be there forever, cluttering up your view of the Staff list. It's things like this, while initially we were very much advocates for mHelpDesk and thought it had a lot of potential, our views have changed because it just seems stagnant. That, and given subscription prices have risen a lot more than when we started. We've been able to negotiate lower prices as a long time customer, but if we had to pay today's rates based on what we know now, we would look for something else. And it's ok enough for us to stay, but if they were to raise our rates to current, we'd strongly consider leaving.

Puntos a favor:

We initially liked this platform because for what we needed it was one of the best values out there at the time. Granted, anything was better than what we had, which came down to mostly notes in a ticket system in our previous CRM.

Puntos en contra:

Many things have become cons over the years, mostly because we have seen very little improvement from our point of view. It's like development has been minimal at the most. For example, it has some glaringly missing auditing capabilities. A person can assign an Item in a Work Order/Jobs under another person's name, and there is no record of who did it for accountability. The "Items" area is where you add both parts and labor to a ticket, but sometimes you want labor or other general notes that do not print up on a Work Order/Job. However, you can't select which get printed on a WO/Job and which do not, it is all or none. If you sell systems on leases, there is no easy way to track or separate the leases. You can create customer fields for the lease, but if there is more than one lease involved, there's no easy way to do that. We've ended up having to create multiple accounts for the same customer to keep the leases separated, which can cause confusion like which account should should the work order/job be one. There is only a check box for Billable when you add work to a ticket. There's no way to add other options like "Warranty", "Rework" or "Service Plan" plan, for example. You can't add negative quantities to a Job/WO. Meaning while you can add items used in a job, you can't track material you're removing from the site in the same way, such as things you are crediting back or exchanging.

Respuesta de mHelpDesk

hace 3 años

Luis, thanks for the review. We're continuing to make investments in the user experience so be on the lookout for new functionality this year and into the future. We're glad to hear that our Customer Support team has been helpful and that mHelpDesk has been useful for your business. Thanks for being a customer!

Julie H.
Controller en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great Customer Support

5,0 hace 3 años

Comentarios: Overall has been great! I went to another company and came back to MHelpDesk cause the other software just didn't work like MHelpDesk - I always get prompt and friendly service which make my job easier as I am always in a hurry.

Puntos a favor:

It integrates very nicely with my Quickbooks - I also like that it keeps everything streamlined to make my job easier.

Puntos en contra:

Wish there was an option to "CLOSE" the estimates so they just go away versus having to mark them inactive. Once I invoice the customer I have to mark the estimate inactive or "Sent" in the status field so I can keep it separate from the "active" or "approved" estimates - I used the estimates to keep track of my current jobs.

Respuesta de mHelpDesk

hace 3 años

Julie, we're thrilled to hear mHelpDesk is working well for you and helping you manage your business. Thanks for the feedback and suggestion about the estimates - we will pass it along to our Product team. Thanks for being a customer!

Rita M.
GM en EE. UU.
Automatización industrial, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

mHelpDesk

4,0 hace 3 años

Comentarios: Always have a great experience when dealing with customer service. I have been helped in a very timely manner with any issues that would pop up.

Puntos a favor:

I like that it is easy to use and was easy to setup. The flow of the customer account is good.

Puntos en contra:

I do not like the reporting. It is not the easiest reports to pull and when you do, sometimes does not make sense. However, I have not used the reports enough to say they are unworkable.

Respuesta de mHelpDesk

hace 3 años

Rita, thank you for sharing your comments. We're happy to hear that the product is working for your business and that the Customer Support team has been helpful. We'll pass your feedback about the reporting to the product and engineering teams. Thanks for being a customer!