SAP Customer Experience

¿Qué es SAP Customer Experience?

Aprovecha al máximo las relaciones con los clientes al sacar partido del conocimiento sobre el cliente, mejorar la eficacia y eficiencia de primera línea, optimizar los procesos comerciales críticos en todos los puntos de contacto con el cliente y más allá de estos, y adaptarte rápidamente a las cambiantes necesidades comerciales y de los clientes.

¿Quién usa SAP Customer Experience?

Equipos de marketing, ventas y atención al cliente en organizaciones de cualquier tamaño.

¿Dónde se puede implementar SAP Customer Experience?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • SAP
  • Fundada en 1999

Asistencia de SAP Customer Experience

  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Canadá, China, Estados Unidos y otros 3

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • SAP
  • Fundada en 1999

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Imágenes y vídeos de SAP Customer Experience

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Funciones de SAP Customer Experience

  • Acceso móvil
  • Base de datos de clientes
  • Creación de informes/análisis
  • Enrutamiento
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Para pequeñas empresas
  • Para startups
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento ROI
  • Seguimiento de quejas de clientes

Alternativas a SAP Customer Experience

EngageBay es un software de marketing todo en uno sencillo y asequible para adquirir, atraer, consolidar y cerrar clientes potenciales. Descubre más sobre EngageBay
La solución que proporciona es de alta gama, diseñada para una colaboración eficaz, comunicación en el chat, redes sociales y workflow, también la gestión del conocimiento. Descubre más sobre Bitrix24
Se utiliza en equipos de ventas ágiles para aumentar la productividad de ventas, despejar cuellos de botella en los procesos y, finalmente, alcanzar los objetivos de ingresos.
Gold-Vision CRM es una plataforma de ventas y automatización de marketing venta asequible, integrada y totalmente personalizable para empresas del mercado medio.
Impulsa el crecimiento con Sales Cloud 360, una destacada solución de ventas que impulsa la productividad de los representantes en una de las principales plataformas de CRM del mundo.
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para satisfacer todas las necesidades de su empresa. Descubre más sobre Odoo
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Un CRM fácil de usar que te ayuda a trabajar de manera más inteligente al administrar y rastrear a tus clientes potenciales y clientes de ventas.
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Zoho CRM otorga a las organizaciones una solución completa de gestión del ciclo de vida de las relaciones con los clientes. Descubre más sobre Zoho CRM
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Potente. Intuitivas. Adaptable. Claritysoft CRM está diseñado para ser fácil de usar sin sacrificar la potencia ni la funcionalidad.

Opiniones de SAP Customer Experience

Evaluación media

General
4,2
Facilidad de uso
3,8
Atención al cliente
4,1
Funciones
4,2
Relación calidad-precio
3,9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

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Arvind Kumar
Arvind Kumar
Solution Architect en RU
Usuario de Linkedin verificado
Ocio, viajes y turismo, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform

5,0 hace 3 años

Puntos a favor:

1. SAP Hybris is based on Spring framework. Because Spring is the most widely used framework in Java fraternity, finding developers and architects who can be quickly made productive on the Hybris platform is much easier as compared to that on other platforms. Moreover, there are strong SAP Hybris communities at answers.sap.com and stackoverflow.com. 2. SAP Hybris has been consistently at the top position as rated by Gartner and ForresterWave. The selection criteria for these two agencies have been most respected for many years. 3. The business tooling is very extensive and business users find the merchandising tools quite intuitive. Hybris SmartEdit (which is a tool enabling the business users to make changes to the website content as intuitive as editing a live site and previewing it on multiple devices before publishing the changes to the live site) is the only tool of its kind provided by any Java-based eCommerce platforms. 4. SAP Hybris sticks to releases as per the roadmap published well in advance. At the same time, SAP Hybris comes up with the required patches (e.g. security patches) immediately when they are deemed critical for businesses. 5. The documentation is quite rich and there are more than one sites (e.g. help.hybris.com, wiki.hybris.com, www.sap.com/cxworks etc.) where relevant help is available. 6. The licensing is very flexible. 7. There are many deployment options e.g. on-premise, on SAP cloud infrastructure, on a public cloud infrastructure.

Puntos en contra:

1. The CMS and personalization still have some room for improvement. 2. SAP needs to campaign for SAP Hybris as AWS does for its cloud. After having worked with many different eCommerce platforms (including the top three), I can say that it is the best platform. Yet, because of the lack of proper campaign many customers, are not aware of its strengths and the array of features.

Usuario verificado
Sales and Application Engineer en Turquía
Usuario de Linkedin verificado
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Understand the customers and proactively find their needs with SAP Customer Experience

5,0 hace 10 meses

Comentarios: It is an excellent tool for us to maintain excellent customer relations. If you are using it regularly, you can easily understand what you should do next for customers.

Puntos a favor:

It is an excellent tool for tracking the customer relationship because of its multiple channels and customizable tools.

Puntos en contra:

It is not easy to use if you are not relevant with the SAP. However, after you are familiar with the interface everything is easier.

Anastasiia
Anastasiia
Customer Servicer Representative en Polonia
Usuario de Linkedin verificado
Productos químicos, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

SAP as a primary tool for managing Customer Expierience

4,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Good - it is easy to get the job done with SAP, but the user experience is quite poor.

Puntos a favor:

SAP offers a lot of features than can address most of the possible business cases.

Puntos en contra:

The User Interface and User Experience is on a very low level - the interfaces seem to be very outdated when compared to the modern competitors.

Aneesh
Consultant en India
Comercio minorista
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

An end to end solution with seamless integration capabilities

3,5 hace 7 años

Puntos a favor:

SAP CRM is a very robust product and SAP has done well over the past decade to cater to the CRM needs of customers across industries. The best part of SAP CRM is that it not only integrates seamlessly with other SAP softwares but also with various non-SAP softwares providing options to enterprises to keep using certain legacy systems at the same time. CRM solutions in general are very customer centric and SAP has done exceptionally well over the past few releases to come up with advanced features like Social Media Integration to capture market vibe in a more structured and organized fashion. While some of the core CRM modules keep getting better with frequent bug fixes, focus has been on adding new features to cater to industry specific needs. Another important aspect of this software is its ever improving UI. Since CRM 7.0 there has been considerable change in the UI which I should say is extremely friendly now. For customer who want to deploy SAP CRM solution faster, SAP provides them with Rapid Deployment Solution which reduces the implementation time and cost drastically. SAP CRM Best Practices are now successfully used across industries as a proven tool to successfully run business. SAP CRM on HANA platform has made data retrieval a very quick and hassle free affair. SAP also has a great community of developers and professionals who help to share ideas and answer questions when it comes to configuring and customizing their solutions. Another important thing is that for customers who do not want to invest in huge IT infrastructure , SAP CRM comes as an on demand (cloud) solution with most of the features from its on premise version.

Puntos en contra:

SAP CRM releases newer version at a relatively slower rate than most of its competitors. Configurations in SAP CRM backend still remains pretty complex and require highly skilled and experienced professionals to do so. Though SAP CRM can be used as a standalone product but the usability is drastically reduced when SAP ERP is not implemented. Standalone SAP CRM analytics is very basic in its present form and cannot cater to customer need without complex customization.Lastly, lets face it, SAP solutions are still heavily priced compared to other vendors and quite understandably SAP CRM consultants are pretty expensive to hire.

Logan
Logan
Distribution Specialist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

A hearty program to organize details

4,0 hace 3 años

Comentarios: Helpful but exhaustive.

Puntos a favor:

SAP gives the user the ability to organize multiple operations and is transparently available to anyone in the company to view and edit if need be. Helpful for large companies to create and organize portfolios for individual transactions.

Puntos en contra:

I found SAP to be a steep learning curve as there are many steps to do just one thing. It is not very creative and can be more of an exhaustive step in the job process than a streamlined step. It communicates with multiple internal parts so one change in one part may affect another so being highly detail oriented is recommended for this program.