¿Qué es LiquidPlanner?

LiquidPlanner brinda a los equipos una mejor forma de planificar y ejecutar el trabajo. Los equipos en más de 2000 organizaciones usan la tecnología de programación y gestión de proyectos en línea para enfocarse en el trabajo importante, tomar decisiones basadas en datos y entregar proyectos a tiempo. Fundada en 2007, LiquidPlanner es una empresa privada con sede en Seattle, Washington. Obtén más información sobre la tecnología galardonada en www.liquidplanner.com.

¿Quién usa LiquidPlanner?

Equipos de fabricación y tecnología que necesitan llevar un control del tiempo, administrar recursos, colaborar, programar proyectos múltiples, administrar carteras de proyectos y cargar documentos en una ubicación fácil.

¿Dónde se puede implementar LiquidPlanner?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • LiquidPlanner
  • Fundada en 2006

Asistencia de LiquidPlanner

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Afganistán, Albania, Alemania, Andorra, Angola y otros 224

Idiomas

inglés

Precios de LiquidPlanner

Precio inicial:

15,00 US$/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sí, ofrece una versión gratuita

LiquidPlanner dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de LiquidPlanner está disponible a partir de 15,00 US$/mes.

Planes de precios consigue una prueba gratuita

Sobre el proveedor

  • LiquidPlanner
  • Fundada en 2006

Asistencia de LiquidPlanner

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Afganistán, Albania, Alemania, Andorra, Angola y otros 224

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de LiquidPlanner

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Vídeo de LiquidPlanner
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Funciones de LiquidPlanner

  • Alertas en tiempo real
  • Arrastrar y soltar
  • Asistencia remota
  • Automatización de procesos empresariales
  • Comentarios/notas
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de carteras
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de modelos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de tareas
  • Gestión del cambio
  • Herramientas de colaboración
  • Informe de uso
  • Modelado y simulación
  • Modelos personalizables
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de escenarios
  • Planificación de proyectos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Priorización
  • Programación de recursos
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban
  • Uso compartido de archivos
  • Vista de Gantt/cronología
  • Visualización

Alternativas a LiquidPlanner

Cockpit Enterprise is highly configurable and can be personalized to meet a company’s needs.
Jama Connect es una solución de desarrollo de proyectos y productos para empresas que desarrollan hardware, software y sistemas integrados complejos.
Asana es la forma más fácil de organizar y gestionar el trabajo de tu equipo. Descubre por qué Asana se destaca en Capterra. Descubre más sobre Asana
Una plataforma de seguimiento del tiempo de proyectos basada en la nube para obtener una perspectiva instantánea de las horas facturables, los recursos, los clientes, los proyectos y la facturación.
Colabora en proyectos, supervisa el tiempo, gestiona gastos y factura a tus clientes. ¡Disponible en la nube desde cualquier dispositivo!
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube en el que los equipos dirigen sus proyectos y trabajos diarios, ya sea en la oficina, desde casa o en cualquier lugar. Descubre más sobre monday.com
ConnectWise te ayuda a organizar tu negocio en torno a un sistema centralizado, para que tu organización pueda conectarse y comunicarse fácilmente.
La aplicación de gestión de proyectos para profesionales. La forma más poderosa y simple de colaborar con tu equipo.
Zoho CRM otorga a las organizaciones una solución completa de gestión del ciclo de vida de las relaciones con los clientes. Descubre más sobre Zoho CRM

Opiniones de LiquidPlanner

Evaluación media

General
4,3
Facilidad de uso
3,9
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,1
Relación calidad-precio
4,0

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

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45%
4
43%
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2
1%
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Chuck
Chuck
Principal System Engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Biotecnología, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Liquid Planner is a Very Effective Tool for Project Planning and Management.

5,0 hace 4 años

Comentarios: Our team is fairly small (~50 users across the company) so we do not have dedicated resources to just maintain the information in Liquid Planer. However, Liquid planner is accessible and intuitive so we can have several team members contribute to the maintenance of project schedules as part of their duties. We use Liquid Planner to manage the temporal aspects of project management. The tool is very good for what it is designed to do. There are a rich set of reporting tools that allow for customization to meet our needs. It has done this job for us very well. The support provided has been timely and effective.

Puntos a favor:

The product is well designed so that it is a relatively low bar to learn how to use it effectively. It is easy for team members to interact with the software and to enter the information according to each users project role. When used as intended, the software does an excellent job providing the necessary views into project status. The software definitely lives up to its name as modifying project plans and priorities is easy and the impacts of such changes are essentially instantly available. The numerous but intuitive ways to manage project subtleties such as available time, delays, etc. make it straightforward to create realistic project schedules.

Puntos en contra:

I do not have any specific negatives with respect to Liquid Planner. Like any software of this class, It does take some training and experience to get the most out of it. My best advice is to spend some time to understand how the designers intended the product to be used use it accordingly. LP has a rich set of features and if used properly will contribute positively to project management.

Thomas
Operations Manager en RU
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Liquid planner bridges the gap between manufacturing and construction.

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: We sit between manufacturing and construction, this system bridges the gap between a resource planner and project management tool. It is the only system we have found that makes intuitive changes to project dates based on changes to resource or changes to projects and assigned personnel.

Puntos a favor:

The software is intuitive combining both resource planning and project management, both systems influencing each other, giving accurate predictions based on real time information and updates.

Puntos en contra:

The Gant chart for individual and the overall project portfolio is very basic cannot be exported as a report. When changing priorities the effect of the change cannot be demonstrated against the previous expected finish dates as the previous dates are lost. It would be good if you could mock run a change of the project priority and the system showed the previous finish dates dates against the new dates, demonstrating the effect the priority change has on the project finish.Sending an email on significant project milestones would be a good feature.

Alternativas consideradas: monday.com

Razones para elegir LiquidPlanner: Monday only predicts in half days task could only be calculated in days. Resources had no effect on finish dates of projects. Finish dates didn't change, the system only flags resource clashes but does not calculate the effect.

Software anterior: monday.com

Razones para cambiar a LiquidPlanner: As stated above

Samuel
Samuel
Product Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Aerolíneas/aviación, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Project Management and Not Much Else

3,0 hace 4 años

Comentarios: I do like the tool. It's fairly simple to learn. Menu structure and feature overload are intimidating at first, but you get over that (to an extent). iOS app is important to my team - quick reference to projects running is very good to have and many other products like LP don't have a mobile app at all. Overall, it's just not for me and my team. If there are better connections with development tools (Jira, BitBucket, Slack etc.) in the future, we may reconsider.

Puntos a favor:

It's easy to set up hierarchy and control a project using LiquidPlanner. Feature set is very good and there are few gaps. For project planners, it's a great tool because it allows you to assign tasks, add time, and see a Gantt chart in a few clicks.

Puntos en contra:

It's not for me. I'm in Product Management and my team was looking for a tool that will integrate with (or be less friction) with our current development tools. We currently use Atlassian (Jira, BitBucket) products for development and Google Sheets for our sprint management. The cons of LiquidPlanner is that it's a PROJECT tool, not a Product tool. I know LP probably doesn't plan on filling that need for a Product tool but there is a gap in that market and providing integrations with products like Atlassian could allow for LP to expand into a completely new market. All the features are there, just need to engineer some more automated and simplified ways of managing products, rather than large scale projects with LP.

Matthew
Stress Engineer en Canadá
Ingeniería industrial o mecánica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

LiquidPlanner Makes Planning Easy

4,0 hace 3 semanas Nuevo

Puntos a favor:

It's so easy to assign tasks to individuals and groups alike. The level of functionality is as much or as little as you want. We can track ballpark revenue vs expenses at a glance, allocate projects based on existing workload.

Puntos en contra:

It's unfortunate that you can't assign fixed labor costs, or add non-labor expenses to tasks and projects. This could allow for more accurate tracking of total billing vs total expenses at a glance without resorting to using additional software. Being able to generate invoices would also be a great benefit that would negate the need for additional software.

Betsy
Business Architect en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Very Helpful Product

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: LiquidPlanner has been very helpful for me to understand everything that my team is working on, help me prioritize their work so it is clear, and also understand when projects will be completed.

Puntos a favor:

I like 2 things most about this software: 1. The top-down scheduling engine2. The ability to use a "package" to pull tasks from different projects and prioritize them amongst themselves for any given week. This helps our resources who work on multiple small projects understand the priority of the tasks against everything they are working on.

Puntos en contra:

Understanding what pushes a resource load color coding to red. Sometimes it's obvious why a resource is overloaded. Other times, not so much.