¿Qué es inspHire?

Durante más de 20 años, inspHire ha brindado soluciones líderes de gestión de inventario y alquiler para adaptarse a empresas de alquiler de todos los tamaños y en todos los sectores, como plantas y herramientas, acceso impulsado, audiovisuales, construcción y trabajos de planta, eventos y servicios portátiles y muchos otros sectores de alquiler especializado. inspHire ayuda a empresas de todo el mundo a agilizar los procesos de alquiler, maximizar la utilización de equipos y aumentar el retorno de la inversión.

¿Quién usa inspHire?

Diseñado para empresas de alquiler de cualquier tamaño que buscan una solución de software escalable para gestionar todo su negocio.

Información sobre inspHire

inspHire

Fundada en 1997

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Precio inicial

No disponible
49,98 US$/mes
No disponible
38,00 US$/mes

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inspHire: implementación y asistencia

Asistencia

  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Android (móvil)

Formación

  • En persona
  • En vivo online
  • Webinars
  • Documentación

Funcionalidades de inspHire

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Alquiler de corta y larga duración
  • Alquiler de equipos
  • Alquiler de equipos médicos
  • Alquiler de vehículos y barcos
  • Alquiler inmobiliario
  • Alquileres recurrentes
  • Base de datos de clientes
  • Contabilidad
  • Creación de informes y estadísticas
  • Cálculo del recargo por pago atrasado
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de reservas
  • Gestión de reservas
  • Gestión de tasas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento de equipos
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Plantillas de correo electrónico
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación de eventos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de inventario
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de alquiler

Alternativas a inspHire

Más alternativas a inspHire

Opiniones de inspHire

Leer las 25 opiniones

Evaluación media

General
4,6
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,5
Funcionalidades
4,6
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por puntuación

5
17
4
7
3
1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Karin W.
Rentals Co-ordinator
Petróleo y energía, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/11/2018

"Integral part of our business"

Comentarios: inspHire makes a huge difference in our day to day running of the business, our working day is much more simple, it is an integral part of the way Blue Manta runs as a business.

Ventajas: The whole system is a pro, I wouldn’t be able to do my job without it, having all data in one place is a huge help to both me and the business. It meets all our needs as a company.

Desventajas: I would like to see further advancements in the workshop area of inspHire, however inspHire are working with us to make sure they can meet our requirements.

Respuesta de proveedores

por inspHire el 2/1/2019

Hi Karin,

Thanks for leaving us a glowing five-star review! It's always great to know that our customers benefit from one centralised system that meets all their needs and improves the day-to-day of their business. It's what we strive to achieve. Your feedback is really appreciated and will help others looking for new hire management software.

You're right, the Workshop module is crucial to ensure your equipment is safe, serviced and ready for hire at all times. Our team of developers are currently working hard to build new features and functionality that will enhance the Workshop module. Your feedback is important at this stage and we're glad you are willing to work collaboratively with us.

Many Thanks,
The inspHire Team

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/11/2018
Nicola I.
Administrator
Petróleo y energía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/12/2016

"InspHire Has It Covered"

Comentarios: The InspHire software has enabled our business to easily track equipment on hire and stock sold, and keep on top of our maintenance system, therefore, reducing man hours spent completing and reviewing paperwork, and ensuring Sales Invoices for equipment hires and sales can be submitted to our clients in a timely manner, which, in turn, assists with cash flow.

Ventajas: The Invoice Run Preview Reports are easy to understand, even for non-users of the InspHire software, and the invoicing process is quick and efficient.

Desventajas: On occasions, the Reports produced by the InspHire software are not always sufficient for our business/clients, and any extra Reports required need to be tailored by the Technical Support Team.....at a cost!!!

Respuesta de proveedores

por inspHire el 14/12/2016

Hi Nicole,

Thanks for the great feedback we are really pleased your business is realising great benefits from inspHire.

inspHire comes with over 70 standard and powerful reports, we understand that many of our customers can require changes to the default report layouts or sometimes need completely bespoke reports creating and this is an additional service that we provide, if they need to be changed to meet the individual business requirements. The possibilities are endless when it comes to the capabilities of inspHire's reporting.

Many thanks, inspHire.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/12/2016
Patrick M.
Operations Director
Organización de eventos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/9/2020

"Probably good for huge businesses..but there's better out there"

Comentarios: Had to switch to another software due to multiple issues and no help from their customer service. Not tailored specifically as an asset management system for event/audiovisual companies so some workarounds needed.

Ventajas: Detail and flexibility, range of features if set up correctly

Desventajas: Difficult to set up and use, customer service very poor, probably due to the size of our business. Server based, I prefer cloud based

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16/9/2020
Rob K.
IT Manager
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/2/2018

"inspHire has helped take our business to the next level"

Ventajas: inspHire has provided the solution we needed to effectively and accurately manage all of the inventory within our ever-expanding business. From our initial inquiry, our account manager was incredibly helpful and answered all of our questions and concerns. The workshop module has helped us greatly. We're able to easily manage all our shop construction projects and tank maintenance.

Desventajas: Upgrading our rental software has been an incredibly large and time-consuming project. However, inspHire have been really accommodating, the implementation was smooth and manageable, with everything delivered on time.

Respuesta de proveedores

por inspHire el 20/2/2018

Hi Rob, thanks for the great review. We're happy to hear that inspHire has helped to improve your inventory management. We know it can be a difficult and time consuming process switching software providers, which is why we thoroughly plan implementations and support our customers throughout the process, to make this as simple and pain free as we possibly can, we're pleased you agree. Thanks again, inspHire.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/2/2018
Andrew T.
Area Manager
Construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
  • Facilidad de uso
  • Funcionalidades
  • Asistencia técnica
  • Relación calidad-precio
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2016

"Planning the installation is key"

Comentarios: We were nervous converting from a manual system to a computerised system but our project manager worked closely with us to make sure that inspHire worked the way we work. As a company we have expanded steadily over the years and our inspHire installation has grown with us.

Ventajas: We chose inspHire as it seemed to be much more user friendly that other systems. After relatively little training, our staff have mastered the system and it is second nature to them. inspHire is a good company to work with. The staff are knowledgeable, friendly and are genuinely interested in their customers.

Desventajas: The software is very comprehensive and contains a lot of functionality that we do not use and probably will never use.

Respuesta de proveedores

por inspHire el 14/12/2016

Hi Andrew,

Thanks for the great review. It's brilliant to hear how the system has grown with your business and a pleasure to have you on board.

Many thanks,
inspHire

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/9/2016