¿Qué es WebPT?

Con una participación de mercado del 30 %, WebPT es la plataforma para pacientes líder para mejorar la atención al paciente y fomentar el crecimiento del negocio. Al ofrecer servicios de programación, documentación, facturación, seguimiento de resultados, creación de informes de negocios, herramientas de participación de pacientes e integraciones de sistemas, la solución robusta basada en la Web de WebPT es ideal para cada configuración de pacientes ambulatorios, independientemente del tamaño del personal, el tipo de instalación o la cantidad de especialidades. WebPT tiene una tasa de retención del 99 % y una tasa de tiempo de actividad del 99.99 %.

¿Quién usa WebPT?

WebPT brinda servicios de terapia física, ocupacional y de habla y lenguaje para pacientes ambulatorios en los EE. UU. y Canadá. Actualmente asiste a más de 10 000 clínicas y 70 000 profesionales terapeutas.

¿Dónde se puede implementar WebPT?

Cloud, SaaS, Web, Windows (local), Linux (local), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • WebPT
  • Ubicado en Phoenix, EE. UU.
  • Fundada en 2008
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • WebPT
  • Ubicado en Phoenix, EE. UU.
  • Fundada en 2008
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Estados Unidos

Idiomas

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Imágenes y vídeos de WebPT

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89,00 US$
Versión gratuita
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125,00 US$/mes
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159,00 US$/mes
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No disponible
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de WebPT

  • Admisión de pacientes
  • Apoyo en la toma de decisiones
  • Asistencia de codificación
  • Biblioteca de ejercicios
  • Clínica de varios profesionales
  • Confirmación y recordatorios
  • Conforme con HIPAA
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes/análisis
  • Facturación
  • Facturación médica
  • Formularios online
  • Gestión de citas
  • Gestión de clínicas
  • Gestión de expedientes de pacientes
  • Gestión de planes de cuidado
  • Gestión de reclamaciones
  • Gestión de seguros
  • Historia clínica electrónica/informatizada
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Interoperabilidad clínica
  • Mensajería SMS
  • Mensajería individualizada
  • Múltiples tipos de citas
  • Notas SOAP
  • Notas sobre la evolución
  • Para fisioterapia
  • Planes de tratamiento a distancia
  • Planificación del tratamiento
  • Portal de autoservicio
  • Portal de los pacientes
  • Procesamiento de pagos
  • Programación de citas
  • Programación en línea
  • Recordatorios
  • Reuniones virtuales
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento del avance
  • Verificación de elegibilidad para el seguro
  • Videoconferencia

Alternativas a WebPT

Software de gestión de práctica y registros médicos electrónicos para fisioterapeutas, logopedas y terapeutas ocupacionales.
Exym is a behavioral health EHR that is easy-to-use and empowers clinicians to do the work that matters.
Una tecnología de facturación fiable y probada para consultas independientes. Simplifica la facturación médica y mantén el control de tu consulta.
Software de gestión de práctica que te proporciona todo lo que necesitas para optimizar tu clínica de salud.
TM3 combina la potencia y seguridad del software de escritorio con la flexibilidad de una solución en la nube. Valorado por más de 10 000 profesionales.
Medesk es un software médico en línea diseñado para Clínicas privadas e IPS. Creado por y para especialistas en medicina.
TriMed offers a fully integrated software suite including EHR, PM, Patient Portal, Mobile, Check-in Module, & Telemedicine.
Sistema de EMR conductual y de gestión de prácticas certificado por la ONC. Incluye telepsiquiatría.
Software de notas de terapia y EMR/EHR de salud mental para consultas de todos los tamaños. Multitud de funciones e informes. Fácil de usar. Versión de prueba gratis.
RxNT | PM es una potente solución de facturación y programación basada en la nube diseñada para los profesionales de la práctica médica y la facturación médica.
Pabau es una completa aplicación de gestión de clínicas utilizada por cientos de profesionales de la salud en todo el mundo.
OnCall Health trabaja con los clientes para potenciar y lanzar sus propios servicios de atención virtual, escalables y seguros.
Elation’s clinical-first EHR is designed and built for independent primary care practices and physicians.

Opiniones de WebPT

Evaluación media

General
4,4
Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,3
Funciones
4,2
Relación calidad-precio
4,2

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
55%
4
31%
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9%
2
1%
1
4%
Shoshana Malka
Shoshana Malka
Project Coordinator en Israel
Usuario de Linkedin verificado
Práctica médica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

WebPT Review by Physical Therapy clinic

5,0 hace 2 años

Comentarios: I use WebPT daily because I get authorization for the patients that are doing Physical Therapy in our clinic. I review the notes and use the information to submit my authorization requests. We see approximately 20-30 patients a day so I'm looking over a lot of WebPT therapy notes.

Puntos a favor:

It has very clear templates and it's easy to find information. The records are very easy for even a layperson to understand, but thorough enough that the insurance companies easily provide authorization for services. Even when we need to have a substitute from an agency they are able to plug the information into the note and keep to the format we are used to thanks to WebPT

Puntos en contra:

I don't like that it costs money to integrate each aspect separately, we currently have an account you can't use for billing. I also can't see the calendar view so if the name of a patient is misspelled it's hard to pull up their account.

Jeanette
Jeanette
President en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

WebPT is good BUT expensive!

5,0 hace 4 meses

Comentarios: Decent experience. Very functional but tedious with time consumption. There are a lot better options available with more inclusive features for less cost.

Puntos a favor:

Easy to understand. Able to create evaluation and treatment templates so that you didn't have to write the same verbiage. Could carry over notes from the time before.

Puntos en contra:

Expensive. Require multiple tabs open for the same patient because the SOAP note and the exercise flowsheet were not on the same page. It took 15-20 minutes to complete a note because of toggling between multiple tabs. Offered a lot of features for exercises and CRM but all extra features were a la carte. The expense for a solo practitioner and then to add users was too expensive. It would have been better to charge per number of visits per month vs. number of users. EMR and billing integration was not as synced as should have bee.

Danita
Owner/Physical Therapist en EE. UU.
Práctica médica, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

WebPT destroyed a portion of my patient's medical documents

3,0 el año pasado

Comentarios: WebPT is the first EMR that I have used for my office. First of all it is not cheap and it makes me frustrated that I am not getting what I am paying for. My account is never credited if there are server issues and/or other problems that occur and are not resolved. They just give you empty promises the problems will be fixed and hope that you will eventually forget about them.

Puntos a favor:

WebPT allows me to get my daily notes done in a more timely fashion and it works well with my billing company so billing is done on a daily basis.

Puntos en contra:

WebPT has problems and when you call to make them aware of the problems if it is of a simple nature it will be taken care of but if it is of a difficult nature it will not be taken care of. I have reported problems to them a couple of years ago and they continue to occur and they have never been fixed. More recently they are having problems with documenting cancellations and no shows which they were not even aware of. I made them aware of the problem and they claim it will be referred to their Tier Two team and it has been a month or longer and the issue has not been resolved and eventually it is just ignored. So I lost a portion of my patient's chart and it cannot be reviewed and/or recovered. Their faxing capabilities only work with a small amount of information but patient's charts depending on how long the patient is seen can be a large amount of information and I have to figure out another way to get the requested documentation another way such as burning it to a disc. Initial evaluations take hours to put in and that is not efficient! There are times I sit on the phone waiting for them to respond to my call and I have been on the phone for 30 minutes or longer! I have more complaints but I do not have the space or the time to sit here and type all of those issues up for you to read.

Usuario verificado
Regional Director en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

I like the software and believe it is very user friendly

4,0 hace 5 años

Puntos a favor:

That it tracks most compliance and outcome measures without us having to cue staff or send out reminders to be within medicare guidelines. I think if they work out the bugs in the functional outcomes scoring that this will be a huge asset but right now it is too early and difficult to appropriately capture data.

Puntos en contra:

The customer service just basically responds to all questions (if they respond) with "we will look into this" then asks "please rate our service today," and very often never addresses the responses and blows off the doctoral educated therapists as if the glitches in the system couldn't possibly be flaws of WebPT

Kerry
Kerry
Physical Therapist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Great cloud-based documentation system, but there are some bugs.

5,0 hace 5 meses

Puntos a favor:

WebPT was easy to learn to use and easier to start actually documenting patient care on. Scheduling is helpful and being able to access the patient's chart through the schedule itself is great.

Puntos en contra:

The schedule really needs to have a tracking feature, where you can tell what date/time the appointment was scheduled, checked in, etc; and there needs to be a rescheduling feature instead of just "cancel" or "delete". Also, there is a field where you can enter a Return to Dr. date, when the patient returns to see their referring provider, but the field resets itself randomly and does not keep the date in place. I have contacted customer service multiple times about this and their suggestions are not helpful and have not solved the problem.