¿Quién utiliza este software?

Any organization tracking regulatory compliance (ex: ISO 9001, ISO 13485, AS9100, FDA Compliance, etc.) or any organization looking to make their quality system paperless in a user friendly interface.

Valoración media

23 opiniones
  • En general 4.5 / 5
  • Facilidad de uso 4 / 5
  • Atención al cliente 5 / 5
  • Funcionalidades 4.5 / 5
  • Relación calidad-precio 4.5 / 5

Detalles del producto

  • Versión gratuita No
  • Prueba gratis
  • Implementación Instalado: Mac
    En la nube, SaaS, web
    Instalado: Windows
    Móvil: nativo de iOS
    Móvil: nativo de Android
  • Formación En persona
    En directo en línea
    Seminarios web
    Documentación
  • Asistencia Horas laborables
    En línea

Datos del proveedor

  • QT9 Software
  • http://www.qt9software.com
  • Fundada en 2005

Sobre QT9 Quality Management

Standalone and Enterprise ISO 9001, AS9100, ISO 17025, ISO 13485, & FDA quality management software. Web-based solution that can be purchased and installed on your server or hosted by our service. Manage entire QMS utilizing document control, corrective actions, nonconforming product, training, ECR/ECN, inspections, audit management, maintenance, customer complaints, supplier quality, calibration, and more in a user friendly application with 21 CFR part 11 compliance for electronic signatures.

Funciones de QT9 Quality Management

  • Archivo y conservación
  • Comentarios/notas
  • Comparación de versiones
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Historial de revisión
  • Para documentos de ingeniería
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada y salida de documentos
  • Restauración de versión previa
  • Acceso móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Crear subtareas
  • Gestión de tareas recurrentes
  • Herramientas de colaboración
  • Ludificación
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento del tiempo
  • Vista como lista de tareas
  • Vista como tabla de tareas
  • Vista de Gantt/cronología
  • Vista de hoja de cálculo
  • Auditoría de problemas
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Problemas recurrentes
  • Programación de incidencias
  • Acciones correctivas y preventivas
  • Creación de informes sobre lesiones
  • Evaluación de riesgos de seguridad
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la formación
  • Mantenimiento de registros OSHA
  • Auditoría
  • Conformidad medioambiental
  • Gestión de controles internos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de políticas
  • Gestión de riesgo de TI
  • Gestión de riesgos operativos
  • Recuperación de desastres
  • Acciones correctivas y preventivas
  • Creación de informes sobre lesiones
  • Evaluación de riesgos de seguridad
  • Evaluación de riesgos para el medioambiente
  • Ficha de datos de seguridad
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de formularios
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la salud ocupacional
  • Gestión de la seguridad industrial
  • Gestión de residuos
  • Gestión medioambiental
  • Mantenimiento de registros OSHA
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Evaluación de riesgos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de auditorías
  • Seguimiento de activos
  • Creación de informes de datos estadísticos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de manómetros
  • Gestión de varias estaciones
  • Historial de dispositivos
  • Impresión de etiquetas
  • Instrucciones de calibración
  • Lecturas de medición
  • Notificación si se exceden los límites de tolerancia
  • Programación de calibración
  • Seguimiento de fechas de vencimiento
  • Alertas de riesgo
  • Archivo y conservación
  • Conformidad FDA
  • Conformidad con la OSHA
  • Conformidad con la ley HIPAA
  • Conformidad con la ley Sarbanes-Oxley
  • Conformidad con normas ISO
  • Conformidad medioambiental
  • Control de versiones
  • Registro de auditoría
  • Tests de elementos de control
  • Acciones correctivas (CAPA)
  • Conformidad con la OSHA
  • Creación de informes de incidentes
  • Diagnóstico de causas
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Recuperación de desastres
  • Registro de auditoría
  • Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
  • Control de calidad de proveedores
  • Control de documentos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de equipos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de normas ISO
  • Gestión de quejas
  • Gestión de riesgos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de defectos
  • Académico/formación
  • Aprendizaje asíncrono
  • Aprendizaje mixto
  • Aprendizaje móvil
  • Aprendizaje sincronizado
  • Autoría de cursos integrada
  • Comercio electrónico
  • Empresa/negocios
  • Empresas de formación
  • Gestión de certificaciones
  • LMS integrado
  • Portal del alumno
  • Simulación
  • Diagramas de Gantt
  • Gestión de carteras
  • Gestión de ideas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Metodologías ágiles
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Portal de clientes
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban
  • Acciones correctivas (CAPA)
  • Clasificación de quejas
  • Enrutamiento
  • Gestión de casos
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de formularios
  • Gestión del control de calidad
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de quejas de clientes
  • Supervisión de redes sociales
  • Base de datos de clientes
  • Control de inventario
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías
  • Análisis de causa raíz
  • Control de calidad
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la formación
  • Gestión de quejas
  • Gestión de riesgos
  • Gestión del cambio
  • Planificación CAPA
  • Seguimiento de disconformidades
  • Archivo y conservación
  • Control de versiones
  • Enrutamiento automatizado
  • Firma electrónica
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión del cambio
  • Revisión periódica
  • Acceso móvil
  • Acciones correctivas (CAPA)
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis predictivo
  • Auditoría
  • Control de procesos empresariales
  • Evaluación de riesgos
  • Gestión de controles internos
  • Gestión de excepciones
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de respuestas
  • Gestión de riesgo de TI
  • Gestión de riesgos contra la reputación
  • Gestión de riesgos legales
  • Gestión de riesgos operativos
  • Base de datos de clientes
  • Gestión de citas
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de subcontratistas
  • Impresión in situ
  • Informes con fotos
  • Modelos de informes
  • Reconocimiento de voz
  • Seguimiento de equipos

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Las opiniones más útiles de QT9 Quality Management

Excellent support, traceability and ease of use.

Publicado el 17/6/2015
Reba D.
Director of QA/RA
Dispositivos médicos
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
Fuente: SoftwareAdvice
5/5
En general
4.5 / 5
Facilidad de uso
4.5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Puntos a favor: For a small company this sw package has all the basic offerings. We are a medical device company and myself, the FDA & ISO auditors liked the traceability, control of documents and everything was there at our fingertips from Management review to Documents to CAR's. Qt9 is always responsive to our questions and resolving issues. They have incorporated some of our suggestions into their sw updates. It is intuitive to new users and easy to use. We have configured their ECR module to handle storage of documents and electronic signoff for Validation Protocols,Reports, Design review meetings, Stop & Resume Ships, and other processes that need sign-off in addition to its ECR capability. For the cost, the flexibility, electronic signature and traceability is worth trying out the system.

Contras: One of the items on our wish lists is to be able to limit daily emails to weekly for some people. The common complaint is that people don't look at them (deleting) because a notification appears every day.
Training module is a little inflexible, but they are looking at improving it and also improving the report outputs.

QT9 all the modules, tons of training and service

Publicado el 7/6/2017
Lisa M.
General Manager
Plásticos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña 
Fuente: SoftwareAdvice
5/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: We are a tiny manufacturing company. Recent audits for a large and valuable customer have driven the need to develop our Quality Management System. QT9 was the only reasonably priced option that didn't make me pick upfront which handful of modules I might need. I still haven't started using everything QT9 has to offer but my CAPA and Customer Feedback programs are robust and well documented. The automatic emails to designated "Responsible Parties" seemed to really please my last auditor. I even use it for my Safety Incidents/Investigations.

Puntos a favor: You get all the modules that are available at the time of purchase, plus your software gets upgraded to include future awesomeness as they develop it. It's pretty intuitive, but what it lacks there, it makes up for in the abundant training and help options. The staff is very hands on and knows the product intimately. The launch process was relatively easy and well handled. A sandbox site allows you to work out how you'll implement the system before cluttering it up with your first attempts. All that and relatively inexpensive.

Contras: Not all the modules may be a perfect fit for how you'll use the software. You may have to be creative or maintain some documentation outside the software.

QT9 - All Quality Management Systems in one place

Publicado el 7/5/2019
Timothy W.
Quality Engineer
Minería y metalurgia, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
Fuente: SoftwareAdvice
5/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
5 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Our biggest problem with the legacy programs were solved by using QT9, by having control over all requirements of our quality system registrar. All users (123 people) have been polled with a 98% positive response.

Puntos a favor: I like most that our ISO 9001:2015 certified quality management systems are now in one (software) place. We no longer need to create and store our documentation, audits, suppliers, inspections, change control, risk assessment , calibration, projects, management review, corrective actions in multiple locations and formats.

Contras: Query / search features are limited and not made to be used intuitively.

Decent, not great.

Publicado el 26/5/2017
James H.
Engineering Manager
Ingeniería industrial o mecánica, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña 
Fuente: SoftwareAdvice
3/5
En general
2 / 5
Facilidad de uso
3 / 5
Características y funcionalidades
Asistencia técnica
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: QT9 is a definite step up from using spreadsheets for a QMS. If you have no idea what ISO 9001 is and you need to implement to pass an initial audit, this software will do the trick. When used correctly, you shouldn't have any audit findings with QT9. Unfortunately, for many companies that will be where the upsides end. The system isn't interconnected with other business processes, so it's time-consuming to manage data. The time is further compounded by the fact that the system is not fast. 3-4 second delays are common, which can add up to a significant amount of time. QT9 works best if all of your products/parts/inventory are loaded into the system, but that means constantly keeping another system up to date and the double data entry introduces another point for error. If QT9 were able to interact directly with other business management or even accounting software, it would be far more usable. As it currently exists, QT9 is a good tool for passing audits as long as you keep it up to date and have good discipline, but we haven't found that it actually improves the business. A quality management plugin/addon for your accounting system or a business management/ERP system with quality management included would be more useful.

Puntos a favor: Includes everything needed implement an ISO 9001 system, tracks the requirements in the standard closely, and has lots and lots of extra functionality. Support staff is excellent.

Contras: Slow. Lots of moving between pages in a fashion that is time consuming and not intuitive. System is not connected to your other business processes.

A very solid QMS option

Publicado el 19/10/2017
Maurice G.
IT Business Solutions Manager
Papel y productos forestales, 5001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña 
Fuente: SoftwareAdvice
4/5
En general
4 / 5
Facilidad de uso
4 / 5
Características y funcionalidades
5 / 5
Asistencia técnica
5 / 5
Relación calidad-precio
Probabilidad de recomendación:
Muy baja Muy alta

Comentarios: Overall a very good value for the price.

Puntos a favor: Easy to use, all of the modules are integrated to one another, fast setup / configuration. the support that you receive from QT9 is always fast and effective.

Contras: The software cannot be customized to your exact needs. It is not possible to change the name of modules or tabs within the system or to hide ones that your facility does not use.

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